آشپزی

نکات سس بشامل + رازهای خوشمزگی این سس جذاب جدید ۱۴۰۳

نکات سس گنجانده شده است

نکات و تکنیک های سس بشامل برای خوشمزه کردن سس بشامل فرانسوی

سس بشامل نوعی سس فرانسوی است که در تهیه غذاهای مختلف مانند لازانیا، برخی از انواع پاستا، موساکا و … استفاده می شود. این سس ترکیبی از کره، آرد، شیر و ادویه است که طعم فوق العاده ای دارد و بافت غذا را نرمتر می کند. سس بشامل را می توان با غذاهایی مانند شنیسل یا استیک استفاده کرد و طعم متفاوتی به این غذاها داد. درست کردن سس بشامل آنقدرها هم سخت نیست و اکثر افراد آن را در خانه انجام می دهند، اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که مهارت درست کردن این سس را ندارید، با ما همراه باشید تا نکاتی را برای سس بشامل توضیح دهیم تا بهترین استفاده را از نوع خوب آن ببرید. سس سس دادن

راز طعم سس

سس بشامل حاوی چه موادی است؟

برخلاف تصور مردم، در ترکیب این سس خوشمزه از مواد عجیب و غریب استفاده نشده است. برای تهیه این سس کافی است مقداری آرد را در کره تفت دهید و پس از آماده شدن شیر را به این مخلوط اضافه کنید. تقریباً هر دستوری که برای سس بشامل می بینید شامل همان مواد است، اما در بعضی جاها از خامه صبحانه نیز برای چاق شدن این سس استفاده می شود. البته اگر برای تهیه سس از شیر پرچرب استفاده کنید دیگر نیازی به استفاده از خامه نخواهید داشت و چربی سس با چربی شیر و کره تامین می شود.

طرز تهیه سس

برای تهیه سس بشامل ابتدا باید مواد لازم را تهیه کنید و از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسند. اولین مرحله در تهیه مواد سس شامل الک کردن آرد است. برای تهیه این سس حداقل یک بار و حداکثر ۳ بار الک کردن لازم است که بافت آن را یکدست و بهتر می کند. پس از الک کردن آرد و تهیه آن نوبت به سرخ شدن آرد می رسد. در اینجا ما دو روش داریم. روش اول پخت آرد بدون هیچ گونه افزودنی یا عمل خاصی است. در این روش آرد را مستقیم در ماهیتابه می ریزیم و هم می زنیم تا تغییر رنگ داده و قهوه ای شود. سپس کره را به مخلوط اضافه کرد و در آخر شیر سرد را اضافه کرد.

یک نکته برای سس بشامل در این مرحله استفاده از شیر سرد است. شیر گرم یا ولرم باعث ایجاد گلوله در آرد می شود و کیفیت سس را کاهش می دهد. بعد از این مرحله سس شما آماده است و می توانید هر ادویه ای را به آن اضافه کنید و در تهیه غذاهای مورد نظر خود استفاده کنید.

از مهم ترین نکات سس می توان به نگهداری آن اشاره کرد

یکی از نکات مهمی که در استفاده از سس بشامل باید به آن توجه کرد نگهداری آن است. برخلاف اکثر انواع سس، این نوع سس را می توان در یخچال نگهداری کرد. قرار دادن سس بشامل در یخچال باعث بسته شدن و سفت شدن آن می شود و هنگام استفاده باید آن را دوباره گرم کنید که بعد از چند بار این کار سس را خراب می کند.

همچنین در نکات مربوط به سس بشامل باید به این نکته توجه کنید که این سس بر پایه شیر درست می شود و این ماده نیز پس از چند روز بیرون ماندن از یخچال خراب می شود در نتیجه یک احتمال خراب شدن سس در خارج از یخچال وجود دارد. بهترین روش استفاده و نگهداری از این سس این است که ظرف یک تا دو روز به اندازه کافی یا کافی درست کنید.

زمان اضافه کردن ادویه ها است

همانطور که گفته شد طعم اصلی سس شامل ادویه هایی است که به آن اضافه می شود. در دستور کلاسیک تهیه این سس چاشنی اصلی نمک و کمی فلفل است اما در سایر دستورهای تهیه این سس ادویه هایی مانند آویشن و جوز هندی نیز به مخلوط اضافه می شود. همچنین در برخی از دستور پخت ها علاوه بر ادویه، کمی پنیر پارمزان به عنوان چاشنی به سس اضافه می شود تا علاوه بر طعم، بافتی لطیف به سس بدهد.

نمک و فلفل را می توان در ابتدای پخت به سس اضافه کرد اما جوز هندی و آویشن را باید در آخرین مرحله که شروع به غلیظ شدن سس کرد به سس اضافه کرد. این کار باعث حفظ عطر و طعم چاشنی می شود و سس شما را خوشمزه تر می کند. اگر می خواهید از پنیر استفاده کنید، باید این ماده را در آخرین مرحله به مخلوط اضافه کنید تا بافت آن حفظ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا