شبکه های اجتماعی

ناتینگ iMessage را به گوشی‌های خود می‌آورد

به گزارش کافه نیوز عدم سازگاری بین iMessage اپل و برنامه‌های پیام‌رسانی پشتیبانی کننده RCS (خدمات ارتباطی غنی) مانند تلگرام، واتس اپ و پیام‌های گوگل منجر به شکاف به اصطلاح بین حباب چت آبی و سبز شده است که در آن کاربران غیر اپل در چت‌های گروهی با حبا‌ب‌های سبز خارج از این سرویس محسوب می‌شوند. اکنون ناتینگ با برنامه پیام‌رسانی «Nothing Chats» یک راه حل برای این موضوع به کاربران خود ارایه داده است.

ناتینگ چت که با مشارکت «Sunbird Messaging» توسعه یافته است، سازگاری با iMessage از جمله پیام‌های حباب سبز رنگ، پشتیبانی کامل از پیام‌های چت گروهی، نشانگرهای تایپ زنده، اشتراک گذاری فایل‌ها با وضوح کامل و یادداشت‌های صوتی را ارایه می‌دهد. لازم به ذکر است که قابلیت‌های دیگر از قبیل تایید خوانده شدن پیام‌ها، واکنش پیام‌ها و پاسخ‌ها قرار است در آینده‌ای نزدیک عرضه شوند.

ناتینگ چت از ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان) به طور انحصاری برای کاربران ناتینگ فون ۲ در گوگل پلی در دسترس خواهد بود. این پلتفرم پیام‌رسانی جدید با استفاده از فرایند ثبت اختراع Sunbird که شامل ایجاد و تایید اعتبار یک شناسه اپل در دستگاه اپل است که کاربران برای ورود به برنامه ناتینگ چت از آن استفاده می‌کنند، کار می‌کند. ناتینگ چت سپس از تعداد نامشخص دستگاه‌های مک مینی Sunbird در سراسر اروپا و آمریکای شمالی به عنوان نقطه‌ای برای ارسال و دریافت متون و فایل‌های سازگار با iMessage استفاده می‌کند.

blank
نمونه چت Nothing Chats

شرکت ناتینگ اظهار کرده که همه پیا‌م‌های ناتینگ چت رمزگذاری می‌شوند، بنابراین نه Sunbird و نه ناتینگ نمی‌توانند به پیام‌ها یا فایل‌های مشترک شما دسترسی داشته باشند. ناتینگ چت در زمان راه اندازی منحصر به کاربران ناتینگ فون ۲ در آمریکا، کانادا، بریتانیا و اتحادیه اروپا خواهد بود اما به نظر می‌رسد موضوع به این شکل باقی نماند و ناتینگ این سرویس را به مناطق دیگر دنیا یا حتی نسل اول گوشی‌های خود یعنی ناتینگ فون (۱) گسترش دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا