خودرو

معایب و مزایای ارتفاع زدن خودرو آپدیت ۱۴۰۳


در مقاله معایب و مزایای افزایش ارتفاع خودرو به یکی از دغدغه های جوان به اصطلاح بالابر خودرو می پردازیم. اصولاً در عالم هستی نمی توانید دانسته یا ندانسته چیزی را بیابید که از دستکاری انسان در امان باشد، هرچند این دستکاری ها در برخی موارد مفید بوده است. خودروها نیز از این دستکاری ها در امان نیستند و یکی از مواردی که این روزها در خیابان های شهر به چشم می خورد، خودروهایی با ارتفاع غیرعادی هستند.

معایب و مزایای بلند کردن ماشینمعایب و مزایای بلند کردن ماشین

تغییر ارتفاع خودرو که در بازار به بالا بردن یا پایین آمدن معروف است، عمدتاً با کاهش ارتفاع خودروها انجام می شود، البته در زمینه خودروهای آفرود این تغییر ارتفاع به تدریج اتفاق می افتد. توجه مقاله معایب و مزایای افزایش ارتفاع خودرو بیشتر به سمت کاهش ارتفاع خودرو معطوف شده است; چیزی که عمدتا در خودروهای سواری شهری دیده می شود.

ارتفاع ماشین

معایب و مزایای بلند کردن ماشینمعایب و مزایای بلند کردن ماشین

ارتفاع وسیله نقلیه فاصله از سطح زمین تا نزدیکترین (پایین‌ترین) نقطه وسیله نقلیه است که معمولاً از سطح پدال تا زمین اندازه‌گیری می‌شود، مگر اینکه قسمتی در زیر خودرو نصب شده باشد که به سطح پدال به زمین نزدیک‌تر باشد. .

مقالات زیر را حتما بخوانید

تغییر شماره ثبت

راهنمای خرید دست دوم

استعلام تخلفات وسیله نقلیه موتوری

حال به همین دلیل در مقاله معایب و مزایای افزایش ارتفاع خودرو به تمامی موارد این مشکل می پردازیم; شایان ذکر است که هر خودرو دارای یک ارتفاع استاندارد است که در مرحله طراحی مشخص می شود. برای مثال ارتفاع استاندارد چند خودرو در جدول زیر آورده شده است.

نام ماشین پراید ۱۳۱ پژو ۴۰۵ النترا دانا پارس پژو پژو ۲۰۶ سانتافه ۲۰۸
ارتفاع (میلی متر) ۱۶۵ ۱۸۰ ۱۶۷ ۱۹۰ ۱۹۰ ۱۸۰ ۱۸۵

معایب و مزایای بلند کردن ماشینمعایب و مزایای بلند کردن ماشین

ارتفاع استاندارد خودرو به عوامل زیادی از جمله وضعیت جاده ها بستگی دارد. بدون شک جاده هایی که دست اندازهای بیشتر و بزرگتری دارند با توجه به شرایط جاده های ایران که خرید خودرو با ارتفاع کمتر از ۱۶۰ سانتی متر یا دستکاری که باعث ارتفاع خودرو شود تشویق نمی شود برای خودروهای کم ارتفاع مناسب نیست. زیر ۱۶۰ سانتی متر خیلی منطقی نیست.

مزایای بلند کردن ماشین

کاهش ارتفاع خودرو در بین جوانان رواج بیشتری دارد و هدف اصلی این افراد شیک و اسپرت جلوه دادن خودرو است، اما بالا بردن خودرو مزیت های دیگری نیز دارد که شاید چندان مورد توجه قرار نگیرد. در زیر به برخی از این موارد اشاره می شود.

  • کاهش درگ دینامیکی: با کاهش ارتفاع خودرو، وضعیت آیرودینامیکی خودرو تا حدودی بهبود می یابد و مقاومت خودرو در برابر باد و جریان هوا کاهش می یابد و در نتیجه می توان انتظار داشت که عملکرد کلی خودرو بهبود یابد. اندکی.
  • بهبود هندلینگ خودرو: هندلینگ خودرو به رفتار دینامیکی خودرو هنگام رانندگی در پیچ ها و پیچ ها اشاره دارد. زمانی که ارتفاع خودرو کاهش می یابد، البته مرکز ثقل خودرو نیز کمتر می شود و این امر هندلینگ خودرو را بهبود می بخشد.
  • افزایش تعادل خودرو در پیچ ها: کاهش ارتفاع خودرو علاوه بر مزایای فوق باعث افزایش تعادل خودرو در پیچ ها و به عبارتی پایداری خودرو نیز می شود.
  • blankblank

    معایب بلند کردن ماشین

    همانطور که در پاراگراف های قبل گفته شد، هر خودرو دارای یک ارتفاع استاندارد است و اگرچه کاهش این ارتفاع می تواند مزایایی داشته باشد، اما این کار خالی از ایراد نیست و از قضا معایب آن بیشتر از مزایای آن است. مشکلاتی که به وجود می آید گاهی آنقدر جدی است که هم به خودرو و هم به راننده و سرنشینان آسیب های جبران ناپذیری وارد می کند. در آینده با ما همراه باشید تا با مهم ترین معایب بلند کردن خودرو آشنا شوید.

    • افزایش ضربه های کابین: رانندگی خشک خودرو به خصوص در جاده های ناهموار باعث ایجاد ضربه در کابین می شود و این امر باعث کاهش راحتی راننده و سرنشینان می شود.
    • تاثیرات روی کف خودرو: با کاهش ارتفاع خودرو در واقع فاصله کف خودرو تا سطح زمین کاهش می یابد و از آنجایی که جاده های کشور ما کیفیت خوبی ندارند و پر از دست اندازها هستند، احتمال برخورد کف خودرو با زمین و آسیب احتمالی به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.
    • معایب و مزایای بلند کردن ماشینمعایب و مزایای بلند کردن ماشین

      • صدای ماشین: ایجاد صدای ماشین در اینگونه ماشین ها خیلی زودتر از ماشین های دیگر ظاهر می شود و اگر به این صداها حساس هستید باید ماشین مورد علاقه خود را خلاص کنید یا آن را به حالت اولیه برگردانید، البته این هم مانند همان چینی است. گیر کرده است و هرگز مانند روز اولش نخواهد بود.
      • مشکلات اورکلاک یک یا دو چیز نیستند…

        • خرابی سیستم تعلیق: خدا را شکر! جاده ها و خیابان های کشورمان مملو از دست اندازها است که حتی برای خودروهای شاسی بلند نیز مشکل ایجاد می کند، البته خودروهای آفرود. در اثر عبور از چنین دست اندازهایی، ضربات مهلکی به سیستم تعلیق وارد می شود و می تواند منجر به سایش زودرس این سیستم شود.
          • آسیب به سیستم تعلیق خودرو: یکی از مهمترین وظایف سیستم تعلیق، ایجاد راحتی ناهموار برای راننده است که با ارتفاع خودرو تا حد زیادی مختل می شود و حتی منجر به خرابی زودرس سیستم تعلیق می شود.
          • ساییدگی لاستیک: با کاهش ارتفاع خودرو، فاصله بین لاستیک و گلگیر کاهش می یابد و این امر می تواند باعث سایش لاستیک شود.
          • blankblank

            • صدمات بدنی راننده: با توجه به اینکه با توجه به ارتفاع، احتمال برخورد کف خودرو با زمین به دست اندازها افزایش می یابد. این ضربه ها به خوبی توسط قسمت جلو و سیستم تعلیق جذب نمی شود و به بدن راننده منتقل می شود که می تواند منجر به درد و آسیب به ستون فقرات شود.
            • افزایش هزینه ها: تمامی موارد ذکر شده منجر به افزایش استهلاک خودرو و در نتیجه افزایش هزینه نگهداری و تعمیر خودرو خواهد شد.
            • پلیس خودروهای با ارتفاع کم را دوست ندارد!

              • محدودیت های قانونی: در قانون برای بلندکردن خودرو و زیر پا گذاشتن استانداردها و عدم رانندگی طبق قوانین قانونی جریمه وجود دارد! این کار جریمه های شما را بیشتر می کند.
              • فروش سخت: فروش ماشین های بلند چندان آسان نیست و می تواند برای صاحب ماشین ناراحت کننده باشد.
              • blankblank

                روش های بلند کردن ماشین

                چند روش محدود برای کاهش ارتفاع خودرو وجود دارد که البته همه این روش ها استاندارد نیستند و می توانند مشکلات ذکر شده در بالا را دوچندان کنند. در مقاله های آینده به روش های بلند کردن خودرو و میزان دقیق و موثر بودن هر یک از آنها خواهیم پرداخت. پس اگر با وجود معایب ذکر شده با جدیت به دنبال کاهش ارتفاع خودرو هستید، در مقالات زیر با ما همراه باشید تا با روش های این کار آشنا شوید.

                مقالات مرتبط زیر را حتما بخوانید

                • رینگ اسپرت و تاثیر آن بر عملکرد خودرو
                • علت لرزش دنده ماشین چیست؟
                • تفاوت بین SUV و کراس اوور
                • مزایا و معایب خودروهای دیفرانسیل عقب
                • روش های کاهش استهلاک خودرو
                • واشر سر سیلندر، قطعه ای ارزان اما حساس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا