خودرو

محبوب ترین آپشن های خودرو در بازار داخلی آپدیت ۱۴۰۳


در این مطلب از سری مقالات مجله خودرو مکانیک، محبوب ترین آپشن های خودرو و ۱۰ آپشن محبوب بازار خودرو ایران، کنتاکت های گران قیمت مکانیک مکانیک را به شما معرفی می کنیم. اگر شما هم جزو کسانی هستید که می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد پرطرفدارترین خودروهای موجود در بازار کشور کسب کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

blankblank

تجربه نشان می دهد که مردم کشور ما علاقه زیادی به خودروهای آپشن دارند. به همین دلیل در سال های اخیر و در واقع پس از حضور گسترده خودروهای شکیل کره ای و چینی، خریداران ایرانی تمایل زیادی به خرید خودروهای مجهز و چندکاره نشان داده اند. چنین مشکلی حتی خودروسازان داخلی را بر آن داشته است تا محصولات قدیمی خود را تا حد امکان تجهیز کرده و در مقابل محصولات فعلی بازار بفرستند.

محبوب ترین گزینه های خودرومحبوب ترین گزینه های خودرو

حال سوال اینجاست که آیا تمامی آپشن های موجود در خودروهای داخل کشور به یک اندازه پرطرفدار و کاربردی هستند؟ به عبارت دیگر، از بین تمام گزینه های موجود در یک خودروی به روز، کدام یک محبوب تر است؟ برای پاسخ به این سوال مهم، پس از تحقیق و پرس و جو بسیار، موفق شده ایم فهرست کاملی از محبوب ترین آپشن های خودرو در بازار داخلی مشخصات آن را تهیه و در اختیار شما رفقای عزیز قرار دهید.

محبوب ترین گزینه های خودرو

۱٫ کروز کنترل

کروز کنترل یکی از پرطرفدارترین آپشن های خودرو در بازار خودرو کشورمان است. این سیستم سرعت خودرو را تا مقدار مورد نظر ثابت نگه می دارد تا راننده هنگام رانندگی در مسیرهای طولانی یا بزرگراه ها، بدون نیاز به فشار مداوم پدال گاز، احساس راحتی بیشتری داشته باشد.

blankblank

در کشور ما اکثر مردم علاقه زیادی به استفاده از کروز کنترل دارند. به همین دلیل خریداران خودروهایی مانند جک S5، پژو ۲۰۶، تندر ۹۰، دنا و … که کروز کنترل ندارند، با صرف هزینه های نسبتاً کلان، این سیستم کنترل تردد را روی خودروی خود نصب می کنند. نمونه پیشرفته این سیستم کروز کنترل تطبیقی ​​نام دارد که فقط در خودروهای لوکس و گران قیمت یافت می شود.

۲٫ شیبده

سانروف یک گزینه خاص استسانروف یک گزینه خاص است

یکی دیگر از گزینه های پرطرفدار برای خودرو در بازار داخلی، سانروف است. سانروف اگرچه گزینه خاص و مد روزی به حساب نمی آید، اما در بین هموطنان عزیز بسیار محبوب است. سانروف در واقع یک تکه شیشه، فلز یا پارچه است که بخشی از فضای سقف خودرو را می پوشاند. وجود سانروف به مسافران این امکان را می دهد که سفر دلپذیرتری را در خودرو تجربه کنند که این امر به دلیل انتشار نور محیط و همچنین ورود هوای تازه است.

۳٫ ماساژور صندلی

اگر به هر دلیلی زمان زیادی را پشت فرمان خودرو می گذرانید، چه یک سفر خانوادگی و چه در ترافیک سنگین، هیچ گزینه ای مانند ماساژور صندلی نمی تواند خستگی شما را از بین ببرد و آرامش را به شما بازگرداند. چنین مشکلی ماساژور صندلی را به یکی از پرطرفدارترین گزینه های خودرو در بازار داخلی تبدیل کرده است. از خودروهایی که به صورت استاندارد از این آپشن استفاده می کنند می توان به رنو تالیسمان و ب ام و ۵۳۰ اشاره کرد.

۴٫ دوربین ۳۶۰ و سنسور پارک

معرفی آپشن های محبوب خودرو به بازار ایرانمعرفی آپشن های محبوب خودرو به بازار ایران

چهارمین مورد از لیست پرطرفدارترین گزینه های خودرو در بازار داخلی، دوربین ۳۶۰ و سنسور پارک است. دو گزینه که با هم می توانند شما را راهنمایی کنند تا در مکان های تنگ و بسته به راحتی خودرو خود را پارک یا خارج کنید.

دوربین های زیادی بر روی قسمت های مختلف بدنه خودروهایی که از سیستم دوربین ۳۶۰ استفاده می کنند قرار داده شده است. کامپیوتر مرکزی خودرو تصاویر تمام این دوربین ها را با هم ادغام می کند و یک تصویر کامل (۳۶۰ درجه) از بالای خودرو به راننده ارائه می دهد. سنسورهای پارکینگ مجموعه ای از سنسورها هستند که در جلو و عقب خودرو قرار می گیرند تا در صورت نزدیک شدن بیش از حد خودرو به مانع، راننده را از احتمال تصادف مطلع کنند.

مقالات زیر را حتما بخوانید
  • تغییر شماره ثبت
  • راهنمای خرید دست دوم
  • ۵٫ نمایشگر سر بالا (HUD)

    در ابتدا تصور می شد که هدآپ دیسپلی تنها یک آپشن لوکس در خودروهای لوکس است و چندان کاربردی نیست، اما پس از مدتی مشخص شد که هدآپ دیسپلی نوعی سیستم ایمنی است. زیرا با نمایش اطلاعات مهم روی شیشه جلو و جلوگیری از حواس پرتی راننده می تواند نقش مهمی در پیشگیری از تصادفات جاده ای داشته باشد. در بازار داخلی این سیستم برای خودروهایی مانند لکسوس RX350، رنو تالیسمان، فولکس واگن پاسات، بی ام و ۵۲۸ و … استاندارد است. و به عنوان یکی از محبوب ترین آپشن های خودرو در کشورمان شناخته می شود.

    ۶٫ نورپردازی خودکار یا سنسور نور (نور خودکار)

    نور اتوماتیک، اتولایت یا سنسور نور یکی از گزینه هایی است که در بازار کشورمان بسیار محبوب است. این سیستم هوشمند به لطف سنسورهای پیشرفته خود می تواند با کاهش نور محیط، چراغ های خودرو را روشن کرده و با افزایش روشنایی فضای اطراف خودرو، آنها را به طور خودکار خاموش کند. بنابراین نیازی به روشن یا خاموش شدن چراغ ها در هنگام رانندگی روزانه یا رفت و آمد توسط راننده نیست.

    ۷٫ Delight (DRL)

    لذت (DRL)لذت (DRL)

    چراغ های Delight یا Daylight یکی از گزینه هایی هستند که بیشتر جنبه تزیینی دارند و نسبت به دیگر گزینه هایی که در این لیست قرار داده ایم، کاربرد کمتری دارند. با این حال خریداران ایرانی بسیار مشتاق استفاده از این گزینه هستند!

    Delight در واقع مجموعه ای از چراغ های LED کوچک است که پس از روشن شدن خودرو به طور مداوم نمایش داده می شوند. این چراغ های کوچک با روشن شدن خودرو به صورت خودکار روشن می شوند و به این ترتیب توجه عابرین پیاده، دوچرخه سواران و به طور کلی همه افراد در جاده را به خود جلب می کنند تا از تصادفات احتمالی جلوگیری شود.

    ۸٫ ترمز دستی برقی (EPB)

    ترمز دستی برقی (EPB)ترمز دستی برقی (EPB)

    یکی از وسایلی که حضور آن در وسایل نقلیه موتوری تقریباً مشابه اختراع خودرو است، ترمز دستی یا ترمز دستی نام دارد. در اکثر خودروهای امروزی هیچ اثری از آن دسته ترمز دستی بزرگ و خامی که در کنار دسته دنده قرار گرفته بود نیست و یک دستگیره کوچک که حرف انگلیسی “P” روی آن حک شده جایگزین آن شده است.

    این آپشن چندان پیچیده نیست و تنها با گرفتن ترمز روی هر چرخ در هنگام پارک، از حرکت خودرو جلوگیری می کند. در بازار ما که اکثر خودروها چنین آپشنی ندارند، استفاده از ترمز دستی برقی می تواند حس خوشایند و متفاوتی را برای راننده ایجاد کند.

    ۹٫ سیستم چند رسانه ای

    یک مانیتور بزرگ لمسی، همراه با چندین بلندگوی قدرتمند، سیستم ناوبری و بلوتوث، تنها چیزی است که می تواند بسیاری از انتظارات خریداران ایرانی از یک خودروی آپشن را برآورده کند. بنابراین سیستم چند رسانه ای را می توان محبوب ترین گزینه در بین ایرانیان دانست.

    این سیستم در خودروهای میان رده بازار مانند پژو ۲۰۷، برلیانس H330 و دنا پلاس وجود دارد، اما محبوبیت این آپشن به حدی است که دارندگان خودروهای اقتصادی موجود در بازار مانند پژو ۲۰۶، سمند LX یا پژو پارس باید همچنین این گزینه محبوب را خریداری کنید که آن را روی خودروهای خود نصب می کند.

    ۱۰٫ رادارهای هوشمند

    آپشن های محبوب خودرو در بازار داخلیآپشن های محبوب خودرو در بازار داخلی

    آخرین گزینه در مقاله محبوب ترین آپشن های خودرو در بازار داخلی مربوط به مجموعه رادارهای هوشمند است که تنها در خودروهای گران قیمت و مدرن بازار به چشم می خورد. از جمله این رادارهای هوشمند می توان به رادار خروج از خط (LDW) اشاره کرد که با پخش اخطارهای صوتی یا لرزش فرمان به راننده از خروج ناگهانی خودرو از خط اطلاع می دهد و یا رادار نقطه کور (BSD) شامل چراغ های روی آینه های جانبی و یک سیگنال صوتی، راننده را از وجود اشیاء در گوشه های عقب خودرو مطلع می کند.

    از دیگر رادارهای هوشمندی که در خودروهای مدرن بازار کشور مانند هیوندای سانتافه نیو فیس، لکسوس NX، ب ام و ۵۲۸، نیسان جوک اسپرت و ولوو XC90 در خودروهای مدرن بازار کشور دیده می شود، می توان به رادار تشخیص عابر پیاده، تصادف رادار جلو، تشخیص تصادف اشاره کرد. رادار از او به پشت رادارخوان اشاره کرد.

    خلاصه ای از گزینه های محبوب در ایران

    از میان انبوه آپشن های مدرن و پرکاربردی که در خودروهای مختلف به چشم می خورد، در این مقاله سعی شده است تا پرطرفدارترین آپشن های موجود در خودروهای کشور را معرفی کرده و به اختصار عملکرد آنها را توضیح دهیم. به نظر شما چه موارد دیگری را می توان در لیست پرطرفدارترین گزینه های موجود در بازار کشور قرار داد؟ لطفا نظرات خود را با ما و دیگر مخاطبین مجله خودرو سحاب مکانیک در میان بگذارید.

    بیشتر بخوانید:

    • آشنایی با آپشن های Lexus LX570
    • گزینه های Borgward bx5 را کاوش کنید
    • گزینه هایی برای پورشه کاین
    • گزینه های رنو کولئوس را بررسی کنید
    • گزینه های هیوندای النترا را بررسی کنید
    • گزینه های تویوتا کرولا را بررسی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا