اخبار تکنولوژی

چگونه باز گفتار گوشی شیائومی را خاموش کنیم؟

چگونه باز گفتار گوشی شیائومی را خاموش کنیم؟

نحوه غیرفعال کردن ویژگی TalkBack در اندروید

ممکن است TalkBack را در دستگاه Android خود فعال کرده باشید، اما اکنون نمی توانید آن را غیرفعال کنید! در این مقاله با نحوه غیرفعال کردن TalkBack در اندروید آشنا خواهیم شد. پس با ما همراه باشید تا یاد بگیرید چگونه TalkBack را در اندروید به طور کامل و بدون هیچ ابهامی غیرفعال کنیم.

ممکن است با TalkBack در Android آشنایی نداشته باشید. ویژگی TalkBack یکی از ویژگی های خاص سیستم عامل اندروید است که گوگل از اندروید ۴٫۰ ارائه کرده است. با فعال کردن این ویژگی، دستگاه های اندرویدی می توانند به افراد کم بینا یا نابینا کمک کنند تا با محیط صفحه لمسی دستگاه اندرویدی تعامل بهتری داشته باشند. با فعال بودن TalkBack، یک بار ضربه زدن روی گزینه‌ها روی صفحه، آن‌ها را انتخاب نمی‌کند، اما گزینه ضربه‌خورده ابتدا با صدای دستیار Google توصیف می‌شود و سپس اگر کاربر بخواهد دو بار روی گزینه ضربه بزنید (مثلاً دوبار ضربه بزنید). کامپیوتر) می توانید آن را انتخاب کنید.

برای مثال، فرض کنید یک فرد کم بینا می خواهد از ویژگی TalkBack اندروید در گوشی خود برای دسترسی به منوی App Drawer استفاده کند. در این حالت او می تواند قسمت های مختلف صفحه را لمس کند و دستیار گوگل با هر قسمتی که لمس می کند دقیقا به او می گوید که چه چیزی را لمس می کند. هنگامی که بتواند نماد کشوی برنامه را به درستی پیدا کند، برای ورود به منوی برنامه یا کشوی برنامه، دو ضربه سریع بزنید. بنابراین، شما با ویژگی TalkBack Android آشنا هستید. متأسفانه در برخی موارد، فعال کردن TalkBack در اندروید نیز می تواند مشکلاتی ایجاد کند!

بسیاری از کاربران آن را فعال می کنند تا عملکرد این ویژگی را بررسی و آزمایش کنند و سپس آن را غیرفعال نمی کنند. در این مقاله با نحوه غیرفعال کردن TalkBack در اندروید آشنا خواهیم شد. اگر در مورد هر یک از بخش‌ها و مراحل بالا نیاز به توضیح بیشتری دارید، می‌توانید با یک کارشناس حمل‌ونقل از طریق تلفن موجود تماس بگیرید و راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

نحوه غیرفعال کردن من جواب میدم در اندروید

ما فرض می کنیم که TalkBack را در تلفن Android خود فعال کرده اید و در صفحه اصلی یا صفحه اصلی دستگاه خود هستید. در این صورت، می‌توانید مراحل زیر را برای غیرفعال کردن TalkBack دنبال کنید. این مراحل به شرح زیر است که باید طبق توضیحات زیر برای غیرفعال کردن TalkBack انجام دهید:

دو انگشت خود را همزمان در بالای صفحه قرار دهید و به آرامی به سمت پایین بلغزانید تا منوی تنظیمات سریع ظاهر شود. در بررسی Xperia Z Ultra با Android 5.0 Lollipop، شش انگشت هر دو دست در مقایسه با انگشتان دیگر بهترین عملکرد را داشتند.

یک بار روی نماد چرخ دنده در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید و Google Assistant نشان می دهد که روی دکمه تنظیمات ضربه زده اید. سپس روی این نماد دوبار ضربه بزنید. در این حالت منوی تنظیمات ظاهر می شود.

یک بار روی نماد دسترس‌پذیری ضربه بزنید و Google Assistant قابلیت دسترسی را به شما می‌گوید. سپس روی این گزینه دوبار کلیک کنید. در این حالت، منوی تنظیمات دسترسی ظاهر می شود.

یک بار روی گزینه TalkBack ضربه بزنید و Google Assistant نحوه فعال کردن آن را توضیح خواهد داد. سپس در همان قسمت دوبار ضربه بزنید تا گزینه TalkBack را انتخاب کرده و تنظیمات آن را نمایش دهید.

سپس در مرحله بعدی باید یک بار روی نوار لغزنده سبز رنگ ضربه بزنید تا TalkBack فعال شود. در این مورد، Google Assistant می گوید On Switch. حالا روی این گزینه دوبار کلیک کنید.

در صفحه پاپ آپی که ظاهر می شود، یک بار روی OK ضربه بزنید، سپس پس از آموزش دستیار Google همانطور که در مراحل قبل توضیح داده شد، دو بار ضربه بزنید.

در این مرحله، فرآیند بسته شدن قابلیت TalkBack در اندروید به پایان رسیده است. تنها کاری که برای غیرفعال کردن TalkBack باید انجام دهید این است که صبور باشید و مراحل بالا را دنبال کنید. به یاد داشته باشید که TalkBack برای افراد نابینا و کم بینا طراحی شده است، بنابراین وقتی آن را روشن می کنید، دستگاه Android شما را نابینا یا کم بینا می بیند. بنابراین نباید انتظار داشته باشید که بتوانید به سرعت به منوهای مختلف بروید و TalkBack را طبق معمول غیرفعال کنید. اما در برخی موارد دیده می شود که افراد قابلیت TalkBack را در گوشی اندرویدی خود فعال کرده اند و سپس با فشردن دکمه پاور، قفل صفحه یا اصطلاحا قفل صفحه را فعال کرده اند. در این حالت، وقتی TalkBack فعال است، قبل از اینکه TalkBack را غیرفعال کنید، باید صفحه را قفل کنید. اما چگونه می توان از صفحه قفل دستگاهی که TalkBack فعال است عبور کرد؟

در این حالت نحوه دقیق قفل کردن صفحه از طریق دستگاه به نوع قفل صفحه (الگو، اعداد و …) و سفارشی سازی های مربوط به صفحه قفل (استفاده از Go Locker و …) گوشی هوشمند بستگی دارد. بیایید نگاهی به مثالی از نحوه دور زدن قفل الگوی زمانی که TalkBack فعال است بیاندازیم. همچنین توجه داشته باشید که وقتی TalkBack فعال است، همیشه می‌توانید از کارشناسان پشتیبانی تلفن همراه خود اطلاعات بیشتری در مورد نحوه استفاده از سایر سبک‌های صفحه قفل در دستگاه خود بخواهید. برای دور زدن قفل مدل در دستگاه‌های Android در حالی که TalkBack فعال است، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید تا خیلی راحت و در اسرع وقت به هدف دلخواه خود برسید:

دکمه پاور دستگاه را فشار دهید تا صفحه نمایش به طور کامل خاموش شود.

دکمه پاور را دوباره فشار دهید تا صفحه نمایش روشن شود.

یک بار روی گزینه Lock Screen ضربه بزنید. بعد از اینکه Google Assistant دکمه باز کردن قفل را به عنوان کد گفت، روی این گزینه دوبار ضربه بزنید. در این حالت محل قرارگیری قفل الگو نمایش داده می شود.

در این حالت باید یک بار روی صفحه ضربه بزنید تا قفل الگو را وارد کنید و دستیار گوگل می گوید الگوی باز کردن قفل. در این زمان باید انگشت خود را در ابتدای الگوی قفل قرار دهید و مدتی آن را نگه دارید. حالا به آرامی الگوی مورد نظر را وارد کنید. صفحه قفل دستگاه را خواهید دید.

اکنون می توانید مراحلی را که در قسمت قبل ذکر کردیم دنبال کنید و سپس مراحل غیرفعال کردن TalkBack را دنبال کنید. آخرین اما نه کم اهمیت ترین، در برخی از خطوط تولید سامسونگ، غیرفعال کردن ویژگی TalkBack باعث می شود دستگاه صحبت کند! این به ندرت ممکن است برای دستگاه شما اتفاق بیفتد، اما اگر برای شما اتفاق افتاد، باید به خاطر داشته باشید که برای حل این مشکل می‌توانید ویژگی حالت رانندگی را در گوشی سامسونگ خود غیرفعال کنید. این ویژگی را می توان از طریق منوی تنظیمات سریع دستگاه غیرفعال کرد.

 

همانطور که در این مقاله ذکر شد؛ ما سعی کرده‌ایم نحوه غیرفعال کردن TalkBack در Android را به شما آموزش دهیم و در مورد جنبه‌های مرتبط بحث کنیم. در صورت نیاز به توضیح بیشتر در مورد هر یک از بخش ها و مراحل بالا که در مقاله توضیح داده شده است، یا در صورت داشتن هرگونه سوال، می توانید با متخصص موجود در سایت تماس گرفته و راهنمایی دقیق تری بخواهید. همچنین می توانید سوالات و پیشنهادات خود را با ارسال نظرات خود با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله