آشپزی

علت نرم شدن خیارشور + نکات مهم در مورد مواد اولیه جدید ۱۴۰۳

دلیل نرم شدن خیارشور

دلیل نرم شدن خیارشور چیست دلیل نرم شدن ترشی چیست با ترشی نرم شده چه کنیم دلیل قرار دادن نخود در ترشی چیست دلیل سفیدی ترشی چیست از چه موادی استفاده می شود؟

ما همیشه هنگام تهیه ترشی خانگی با چالش هایی مانند نرم کردن و پوست کندن روبرو هستیم. اگر شما هم مانند بسیاری از ما نگران نگهداری طولانی مدت ترشی های خانگی خود هستید، بیایید با چرایی نرم شدن ترشی ها و راه های نگهداری آن بیشتر آشنا شویم.

ترشی خانگی: مشکلات نرمی و صاف شدن

آب، حلال ترشی: صاف کنید و بجوشانید

نوع آبی که در تهیه خیارشورها استفاده می کنیم در کیفیت نهایی آنها تاثیر زیادی دارد. برای بهترین نتیجه، از آب تصفیه شده و جوشانده استفاده کنید. آب لوله کشی منظم باعث افزایش فعالیت میکروبی در ترشی می شود که در نهایت باعث نرم شدن ترشی می شود. جدا از این مشکل، دقت کنید دمای آب و نمکی که روی ترشی می ریزید به گونه ای باشد که حرارت آن را با انگشتان خود احساس کنید.

با دقت انتخاب کنید: خیار شور خام

انتخاب دقیق مواد اولیه برای تهیه ترشی نقش مهمی در کیفیت نهایی آن دارد. خیارهای بوته ای کوچک تازه انتخاب خوبی برای ترشی خانگی هستند، در حالی که خیارهای گلخانه ای توصیه نمی شوند. همچنین از گیاهان و سبزیجات تازه استفاده کنید. قبل از شروع به تهیه ترشی، مواد را خوب بشویید و در جای خنک بگذارید تا کاملا خشک شوند.

تعادل نمک و آب: معجون زندگی در ترشی

نمک نقش حیاتی در تهیه ترشی دارد. بدون مقدار مناسب نمک، ترشی ها به راحتی فاسد می شوند زیرا نمک از فعالیت های باکتریایی و میکروبی در ترشی ها جلوگیری می کند. بنابراین اهمیت استفاده صحیح و مناسب از نمک و آب در تهیه خیارشور قابل توجه است. به طور استاندارد برای هر ۱۲ فنجان آب از ۷ قاشق غذاخوری نمک استفاده کنید. برای ترشی ها از نمک دریا استفاده کنید اما حتما قبل از اضافه کردن خیار نمک را در آب حل کنید. همچنین سعی کنید هرگز آب اضافی به ترشی ها اضافه نکنید.

آب نمک به اندازه: پوشش خیار

استفاده ناکافی از آب نمک یکی دیگر از دلایل شکست زودرس خیار شور است. حتما از آب نمک کافی استفاده کنید و مطمئن شوید که تمام خیارها با آب نمک پوشانده شده است. خیار خارج از آب نمک باعث افزایش فعالیت باکتری ها در این قسمت می شود و این امر منجر به کپک زدن و فساد خیار شور می شود.

نگهداری مناسب: سرنوشت ترشی

برای داشتن خیارشورهای خوشمزه و تازه که ماندگاری طولانی دارند باید به نکات ذکر شده توجه کنید. یکی از این نکات این است که درب شیشه ترشی را کاملا ببندید. این کار از ورود هوا به داخل قابلمه جلوگیری می کند که باعث نرمی و لیز شدن ترشی می شود. برای این کار می توانید پلاستیک فریزر را روی دهانه قابلمه قرار دهید و با نوار پلاستیکی در آن را ببندید. علاوه بر این، محیط نگهداری ترشی ها بسیار مهم است. محیط گرم محیطی ایده آل برای توسعه فعالیت میکروبی در ترشیجات است. بنابراین سعی کنید خیارشور را در مکانی خنک و سایه دار نگهداری کنید تا بتوانید مدت زیادی از طراوت و طعم خیارشور لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا