آشپزی

طرز تهیه فلافل پنیری خوشمزه؛ این سبک جدید فلافل رو حتما امتحان کنید! جدید ۱۴۰۳

طرز تهیه فلافل با پنیر

طرز تهیه فلافل با پنیر

فلافل یک غذای سنتی و بسیار محبوب در خاورمیانه است که از نخود و ادویه های مختلف تهیه می شود. اما چیزی که امروز قرار است بپزیم یک نسخه خاص و منحصر به فرد از فلافل است: فلافل با پنیر. با افزودن پنیر پیتزا به مواد خام، این دستور به فلافل بافت نرم تر و طعم دلپذیرتری می دهد که آن را از سایر انواع فلافل متمایز می کند.

برای تهیه فلافل پنیری ابتدا باید نخود را ۲۴ ساعت خیس کنید تا پف آن از بین برود. سپس نخود خیس خورده را به همراه پیاز، جعفری، سیر، ادویه و آرد سوخاری در غذاساز بریزید و هم بزنید تا یکدست شود. مخلوط را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید سپس آب و بکینگ پودر را اضافه کنید و در هر فلافل مقداری پنیر پیتزا بریزید. فر را از قبل گرم کنید و فلافل ها را با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد بپزید. بعد از ده دقیقه آنها را برگردانید تا از دو طرف پخته شوند.

عناصراندازه ی
پیتزا با پنیرکافی
نخود فرنگی۲۵۰ گرم
آرد سوخاریمقداری
پیاز قرمز۱۰۰ گرم
جعفریچند برگ
سیر۱ قرص
ادویه جات (نمک، فلفل، کاری، پودر زیره)کافی
پودر خمیرمایهکمی

طرز تهیه فلافل با پنیر

مرحله ۱: پختن نخود

نخودها را باید حداقل ۲۴ ساعت قبل خیس کنید و حتما در این مدت چند بار آب آن را عوض کنید. این کار نه تنها به آسیاب بهتر نخود کمک می کند، بلکه باعث می شود فلافل شما بافت نرم و دلچسب تری داشته باشد. پفک زدایی نخود مرحله مهمی در تهیه فلافل است که نباید از آن غافل شد.

مرحله ۲: مواد را مخلوط کنید

زمانی که نخودها خوب خیس خوردند و نرم شدند، آنها را به همراه پیاز، جعفری تازه، سیر خرد شده، ادویه های معطر مورد علاقه خود مانند زیره و پاپریکا و مقداری آرد سوخاری برای غلیظ شدن در غذاساز بریزید. هدف این است که مواد را مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود. این مخلوط نباید خیلی ریز و درشت باشد تا تجربه فلافل خوری دلپذیری داشته باشید.

مرحله سوم: مواد فلافل را بگذارید

مخلوط به دست آمده را حدود یک ساعت در یخچال قرار دهید تا خوب استراحت کند. این استراحت به طعم ها فرصت یکپارچه شدن و افزایش انسجام مواد را می دهد که در نهایت به شکل گیری بهتر فلافل ها کمک می کند.

مرحله ۴: آب و بکینگ پودر را اضافه کنید

پس از استراحت، کمی آب و بکینگ پودر به مخلوط اضافه می کنیم. بیکینگ پودر در اینجا نقش کلیدی دارد. این ماده باعث می شود بافت فلافل ها در هنگام پخت نرم و ترد شود و شکل کاملی به خود بگیرد.

مرحله ۵: پنیر را به فلافل اضافه کنید

وقتی مخلوط فلافل آماده فرم دادن شد مقداری از آن را بردارید و یک تکه پنیر پیتزا وسط آن قرار دهید و سپس به شکل گلوله های کوچک در آورید. پنیر موجود در فلافل طعم دلپذیر و مطبوعی ایجاد می کند که با هر لقمه ای حس تمیزی به شما دست می دهد.

مرحله ۶: پخت فلافل

فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد گرم کنید. فلافل های فرم داده شده را در تابه ای که با کمی روغن چرب کرده اید یا با کاغذ روغنی پوشانده اید قرار دهید. این روش پخت سالم تر و چربی کمتری نسبت به روش سنتی سرخ کردنی دارد.

مرحله هفتم: فلافل ها را برگردانید

بعد از حدود ده دقیقه از پخت، فلافل ها را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز خوب پخته و برشته شود. با این کار فلافل های شما دو طرف طلایی می شود. پختن کامل فلافل ها معمولاً ۲۰ تا ۲۵ دقیقه طول می کشد، اما این زمان ممکن است بسته به فر شما متفاوت باشد.

مرحله هشتم: فلافل را با پنیر سرو کنید

حالا فلافل های پنیر شما آماده خوردن هستند. این فلافل ها را می توانید با سالاد سبزیجات تازه یا داخل نان پیتا با مقداری سس تاهینی و سبزیجات یا ترشی برای یک غذای خوشمزه سرو کنید.

مرحله ۹: سس را ارائه دهید

توصیه می شود برای خوش طعم شدن فلافل ها مقداری سس تند یا سس گوجه فرنگی خانگی اضافه کنید. این ترکیب طعم ها، تجربه خوردن فلافل با پنیر را لذت بخش تر می کند.

مرحله دهم: فلافل را سرخ کنید

اگر می خواهید تجربه سنتی تری داشته باشید، می توانید فلافل ها را به جای پختن در فر در مقدار زیادی روغن سرخ کنید. این روش طعم و بافت سنتی تری به فلافل می دهد، اما توجه داشته باشید که این روش کالری و چربی بیشتری به وعده غذایی شما می افزاید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا