آشپزی

طرز تهیه سوپ کرفس خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی جدید ۱۴۰۳

طرز تهیه سوپ کرفس

طرز تهیه سوپ رژیمی کرفس، هویج، قارچ و جو با شیر، خامه و سیب زمینی xvc jidi s vts

برای تهیه سوپ کرفس ابتدا یک سیب زمینی پوست کنده را با پیاز، کرفس و پیاز خرد شده و کمی نمک و فلفل در ۳ فنجان آب به مدت ۴۵ دقیقه بجوشانید. پس از خنک شدن، مواد را پوره کرده و کنار بگذارید.

سپس سیب زمینی دوم را با کره و شیر می جوشانیم و پوره را به آن اضافه می کنیم و ۱۵ دقیقه دیگر تفت می دهیم. در آخر خامه را با مقداری از سوپ مخلوط کرده و به مخلوط اضافه کنید تا سوپ یکدست شود. سوپ را با لیموترش تازه سرو می کنیم.

در دنیای شلوغ و شلوغ امروزی، گاهی اوقات لازم است کمی استراحت کنیم و با غذاهای سبک و مقوی روح خود را تازه کنیم. سوپ کرفسبا طعم مطبوع و ملایمی که دارد، انتخابی ایده آل برای این لحظات است. این سوپ که جزء دستور العمل های بین المللی است، ترکیبی از غذاهای سالم و متنوع است که به بدن انرژی می دهد و احساس سیری طولانی مدت ایجاد می کند.

عناصر مقدار مواد
کرفس۴ ساقه
پیاز۱ قطعه بزرگ
سیب زمینیها۲ عدد وسط
کره۲ قاشق غذاخوری
شیر نر۳ لیوان
کرم رنگ۱ فنجان
لیمو ترش۱ قطعه
پیازچه۲ ساقه
نمک و فلفلکافی
کرهکافی

طرز تهیه سوپ کرفس

مرحله ۱: پختن سیب زمینی

برای شروع درست کردن سوپ کرفس به سبک رستورانی، یک عدد سیب زمینی را پوست بگیرید و به قطعات کوچک برش دهید. تکه های سیب زمینی را در قابلمه مناسبی قرار دهید تا در مراحل بعدی پخت به عنوان پایه سوپ عمل کند.

مرحله ۲: سبزیجات را اضافه کنید

پیازچه، کرفس و پیاز را نگینی خرد کنید و همراه با سه پیمانه آب، نمک و فلفل به قابلمه سیب زمینی اضافه کنید. این ترکیب از سبزیجات طعم و عطری غنی به سوپ می دهد و اساس ترکیب طعم آن را تشکیل می دهد.

مرحله ۳: پخت و پز مواد خام

قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید تا آب بجوشد. پس از جوش آمدن، حرارت را کم کنید و اجازه دهید مواد به مدت ۴۵ دقیقه بجوشد. این زمان کافی است تا سبزیجات نرم شوند و طعم ها به خوبی با هم ترکیب شوند.

مرحله ۴: محصولات پخته شده را خنک کنید

بعد از تمام شدن زمان پخت، ظرف را از روی حرارت بردارید و بگذارید محتویات آن کمی خنک شود. سرد کردن مواد قبل از پوره کردن، ایمنی فرآیند را افزایش می دهد و نتیجه بهتری می دهد.

مرحله ۵: تهیه پوره سبزیجات

مواد خنک شده را به مخلوط کن بریزید و هم بزنید تا یکدست شود. این پوره پایه سوپ شما را تشکیل می دهد و باید کاملا صاف باشد تا بافت سوپ نهایی یکدست و مطبوع شود.

مرحله ۶: سیب زمینی دوم را آماده کنید

سیب زمینی های باقیمانده را خرد کرده و با کره و شیر در قابلمه دیگری بریزید. این ترکیب به عنوان قسمت خامه ای و غلیظ کننده سوپ عمل می کند.

مرحله ۷: پختن سیب زمینی در شیر

قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و اجازه دهید سیب زمینی ها به مدت ۱۵ دقیقه بپزند. این فرآیند سیب زمینی ها را نرم می کند و طعم کره و شیر را با هم ترکیب می کند.

مرحله ۸: پوره سیب زمینی و سیب زمینی را با هم ترکیب کنید

پوره سبزیجات آماده شده را با سیب زمینی آب پز به قابلمه اضافه کنید و مخلوط را به جوش بیاورید. سپس در قابلمه را بپوشانید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه دیگر بجوشد تا همه مواد خوب مخلوط شده و سوپ یکدست شود.

مرحله ۹: خامه را اضافه کنید

خامه را در ظرف مناسبی بریزید و یک پیمانه از سوپ داغ را به آن اضافه کنید. پس از هم زدن آرام، این مخلوط را در قابلمه سوپ برگردانید. این کار باعث می شود خامه به آرامی با سوپ مخلوط شود و از منسجم شدن خامه در سوپ داغ جلوگیری می کند.

مرحله ۱۰: هم زدن نهایی و تنظیم دما

بعد از اضافه کردن خامه، اجازه دهید سوپ چند دقیقه دیگر روی حرارت بسیار ملایم بماند. در آخر سوپ کرفس را در ظرف مورد نظر صاف کرده و با لیموی تازه سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا