آشپزی

طرز تهیه خوراک تن ماهی ساده و سریع برای روزهای شلوغ جدید ۱۴۰۳

طرز تهیه غذای تن ماهی

غذای تن ماهی یکی از ساده ترین و در عین حال خوشمزه ترین دستوراتی است که می توانید در کمتر از یک ساعت آن را تهیه کنید. این غذا یک وعده غذایی کامل و مقوی با ترکیبی از مواد غنی و مغذی مانند ماهی تن، سبزیجات تازه و ادویه های معطر را به شما ارائه می دهد. ماهی تن به دلیل داشتن امگا ۳ بسیار سالم است و ترکیب آن با سبزیجاتی مانند پیاز، سیر و گوجه فرنگی طعم خوب و متفاوتی به غذا می دهد.

برای تهیه غذای ماهی تن ابتدا ماهی تن را در آب جوش به مدت ۲۰ دقیقه بپزید سپس خنک و باز کنید. سیب زمینی ها را پوست گرفته، مکعبی می کنیم و در روغن و نمک سرخ می کنیم. پیاز و سیر را خرد کرده و با کمی زردچوبه تفت می دهیم. ماهی تن را به همراه فلفل سیاه، پاپریکا، آویشن و نمک به تابه اضافه کنید. پوره گوجه فرنگی را اضافه کنید و بعد از اضافه کردن سیب زمینی تفت دهید تا سس غلیظ شود. در آخر آب پرتقال را اضافه کنید و با برنج یا نان سرو کنید.

عناصر اندازه ی
گوجه فرنگی ۳ عدد
ماهی تن ۱ بسته
سیب زمینیها ۲ عدد
پیاز ۱ قطعه
سیر ۳ قرص
آب پرتقال ۱ قاشق غذاخوری
نمک کافی
فلفل کافی
آویشن کافی
فلفل قرمز کافی

طرز تهیه غذای تن ماهی

مرحله ۱: پختن ماهی تن

برای سالم تر و خوشمزه تر شدن ماهی تن، ابتدا آن را در یک قابلمه آب قرار دهید. آب را بجوشانید و ماهی تن را به مدت ۲۰ دقیقه بپزید. سپس ماهی تن را از آب خارج کنید و بگذارید خنک شود. سپس درب آن را باز کنید تا برای اضافه کردن مواد دیگر آماده شوید.

مرحله ۲: سیب زمینی ها را سرخ کنید

سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به مکعب های کوچک برش دهید. سپس آنها را در تابه با کمی روغن و کمی نمک سرخ کنید تا خوب بپزند و کمی طلایی شوند. با این کار سیب زمینی خوشمزه تر می شود.

مرحله ۳: پیاز و سیر را سرخ کنید

پیاز را پوست گرفته و ریز خرد کنید. پیاز خرد شده را با کمی زردچوبه در تابه ای با روغن تفت دهید تا روشن و طلایی شود. سپس سیر را پوست گرفته، خرد کرده و به مخلوط پیاز اضافه کنید. آنها را تا زمانی که عطر سیر به خوبی آزاد شود، سرخ می کنند.

مرحله ۴: ماهی تن و ادویه ها را اضافه کنید

ماهی تن آماده شده را به مخلوط پیاز و سیر اضافه کنید. روی ماهی فلفل سیاه، فلفل قرمز، آویشن و کمی نمک بپاشید و همه مواد را خوب مخلوط کنید تا ادویه ها به طور یکنواخت پخش شوند.

مرحله ۵: گوجه فرنگی را اضافه کنید

گوجه ها را بعد از شستن در غذاساز ریخته و با رنده ریز له یا پوره کنید. سپس پوره گوجه فرنگی را به مخلوط ماهی تن در تابه اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

مرحله ۶: سیب زمینی ها را اضافه کنید و سس را غلیظ کنید

سیب زمینی های سرخ شده را به ماهیتابه اضافه کنید و مواد را خوب تفت دهید تا آب گوجه فرنگی تمام شود و مخلوط به غلظت مناسب برسد. این مرحله اجازه می دهد تا طعم ها به خوبی با هم ترکیب شوند.

مرحله ۷: آب پرتقال و سدر را اضافه کنید

در پایان پخت، آب پرتقال را به مواد داخل تابه اضافه کنید و همه چیز را خوب مخلوط کنید تا طعم ترش و شیرین آب پرتقال به غذا اضافه شود. پس از مخلوط شدن کامل مواد، غذای تن ماهی را با برنج یا نان سرو کنید و از طعم فوق العاده آن لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا