آشپزی

طرز تهیه بورک مرغ و سبزیجات، این غذای خوشمزه ترکیه ای رو از دست نده! جدید ۱۴۰۳

طرز تهیه بورک با مرغ و سبزیجات

طرز تهیه بورک با مرغ و سبزیجات

بورک مرغ و سبزی ترکیبی از مرغ پخته و سبزیجات مقوی است که در خمیر رشته پیچیده می شود و پس از پخته شدن بافتی ترد و لذیذ به خود می گیرد. در ترکیه، افزودن برنج قهوه ای، لوبیا و پنیر فتا به مواد داخلی به این بورک طعمی غنی و متمایز می دهد.

برای تهیه بورک مرغ و سبزیجات ابتدا مرغ و پیاز را تفت دهید و سپس با آب بجوشانید. فر را گرم کنید و پیاز و سیر را سرخ کنید. برنج و ذرت و لوبیا نیم پز را به مخلوط اضافه کنید سپس مرغ پخته شده و ادویه را اضافه کنید و خوب تفت دهید. خمیر رشته را با کره آب شده آماده کنید و مواد و پنیر فتا را روی خمیر قرار دهید و آن را گرد کنید. بورت ها را در فر قرار دهید تا طلایی شوند. سپس آنها را سرو کنید.

عناصراندازه ی
سینه مرغعدد
خمیر رشته فرنگی۲۰ عدد
پیازچه۳ شاخه
برنج قهوه اییک فنجان
سیرسه قرص
پنیر فتا۱۰۰ گرم
لوبیا چیتییک فنجان
ذرتیک فنجان
کره ذوب شدهتا جایی که لازم است
کرهتا جایی که لازم است

طرز تهیه بورک با مرغ و سبزیجات

مرحله ۱: آماده سازی مرغ

ابتدا سینه مرغ را به قطعات کوچک برش دهید. سپس تکه های مرغ را به همراه پیاز خرد شده در تابه ای با روغن بریزید و تفت دهید تا رنگ آنها کمی تغییر کند. سپس یک فنجان آب به ماهیتابه اضافه کنید و اجازه دهید مرغ با حرارت ملایم بپزد تا آب آن کاملا تمام شود.

مرحله ۲: فر را از قبل گرم کنید

فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد گرم کنید تا خوب گرم شود. این به شما این امکان را می دهد که بلافاصله پس از آماده شدن مواد در فر قرار دهید.

مرحله ۳: پیاز و سیر را سرخ کنید

پیاز را خرد کرده و در تابه ای دیگر با کمی روغن با حرارت ملایم تفت دهید. سپس سیر را رنده کنید و به پیازچه اضافه کنید، بگذارید هر دو مواد خوب سرخ شوند.

مرحله ۴: سبزیجات و برنج را اضافه کنید

برنج، ذرت و لوبیا چیتی از قبل پخته شده را به مخلوط پیاز و سیر اضافه کنید. این مخلوط را خوب مخلوط کنید و بگذارید مخلوط شوند و کمی بپزند.

مرحله ۵: مرغ و ادویه ها را اضافه کنید

مرغ پخته شده را به مخلوط سبزیجات اضافه کنید. نمک و فلفل را به دلخواه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا همه مواد با هم ترکیب شوند. این مخلوط را چند دقیقه دیگر روی حرارت بگذارید تا طعم ها به خوبی با هم ترکیب شوند.

مرحله ۶: آماده سازی خمیر

خمیر رشته را روی سطح کار پهن کرده و با قلم مو روی آن را با کمی کره آب شده بمالید. این کار را برای چهار لایه تکرار کنید، هر لایه جدید را روی لایه قبلی قرار دهید و با برس روغن بزنید.

مرحله هفتم: خمیر را با مواد پر کنید

قسمتی از مخلوط مرغ و سبزیجات را روی خمیر آماده شده قرار دهید و با پنیر فتا بپاشید. سپس خمیر را به آرامی گرد کنید و لبه های آن را به سمت داخل تا بزنید تا مواد بیرون نیاید.

مرحله ۸: پخت بورت

بورت های تمام شده را در سینی فر که از قبل چرب کرده اید قرار دهید. سینی را در فر از قبل گرم شده قرار دهید و اجازه دهید بورت ها به مدت ۲۵-۳۰ دقیقه یا تا زمانی که روی آن طلایی و ترد شوند بپزند. بعد از پخت بورت ها را از فر خارج کرده و بعد از اینکه کمی خنک شدند سرو می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا