خودرو

سیستم tcs یا همان سیستم کنترل کشش چیست آپدیت ۱۴۰۳


در این مقاله از سری مقالات فنی با مکانیک شما کاربر عزیز را با یکی از پیشرفته ترین تکنولوژی های خودروهای امروزی آشنا می کنیم. TCS یا سیستم کنترل کشش سیستم به روز شده برای خودروهای لوکس است که در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت.

نمای کلی سیستم کنترل کشش TCS

سیستم کنترل کششTCS) یکی از انقلاب های سیستمی در بحث خودرو است که بازدهی بالای آن باعث شده است تا شما را در سحرمکان با این سیستم آشنا کنیم. بارها دیده اید که به دلیل شرایط بد جوی و لغزنده بودن جاده ها، خودروها در هنگام پیچیدن و حتی در ترافیک عادی گیر می کنند و تعادل خودرو از دست راننده خارج می شود. البته گاز زیاد عاملی است که منجر به این حادثه می شود. به دلیل عواقب و خطراتی که برای این مشکل به وجود آمده است، شرکت های خودروسازی به این فکر افتاده اند که سیستم جدیدی را در خودروهای خود وارد کنند تا از بروز تصادف برای مشتریان خود جلوگیری کنند.
را

آیا می دانید با اپلیکیشن موبایل مکانیک علاوه بر خدمات مکانیک می توانید قیمت خودرو خود را نیز به روز کنید.

یا خودروهای دیگر در هر سال و مدل و با هر ویژگی تهیه کنید

با کلیک بر روی لینک زیر اپلیکیشن موبایل مکانیک را از کافه بازار دانلود کنید.

دانلود نرم افزار با مکانیک

TCS که به معنی سیستم کنترل کشش این به معنای سیستم کنترل کشش است و باعث می شود خودرو تعادل را در جاده های لغزنده حفظ کند. در حال حاضر تمامی شرکت های بزرگ خودروسازی جهان مانند: بی ام و، مرسدس بنز، تویوتا، کیا و… از این سیستم در خودروهای خود استفاده کنند.

اهمیت سیستم کنترل کششTCS)

اهمیت سیستم کنترل کشش (TCS)اهمیت سیستم کنترل کشش (TCS)

سیستم کنترل کشش یا مشابه TCS با توجه به قطعات خود می تواند به پایداری خودرو دست یابد. اگر اثربخشی سیستم ترمز ABS در هنگام حرکت و شتاب گیری مراقب باشید، می توانید به سیستم کنترل کشش بگویید (TCS) نیز همینطور است. به طور کلی می توان گفت ABS و سیستم کنترل کشش (TCS) مکمل یکدیگر در خودرو هستند و بدون این سیستم پیشرفته نمی توانید خودرویی را پیدا کنید که به تازگی تولید شده باشد و بتواند بالاترین امتیاز را در تست های ایمنی کسب کند.

TCS با استفاده از سیستم ترمز ABS می تواند با عملکرد خود گشتاور اعمال شده به چرخ ها را کنترل کند و علاوه بر حفظ تعادل، به سرعت موتور کمک می کند تا عملکرد متعادلی داشته باشد.

یکی از بارزترین عیوب خودروها سرگردانی چرخ های متحرک روی سطوح یخی است که رانندگان قدیمی باید مشکلات پیش آمده را به خاطر بسپارند. البته اگر خودروهای قدیمی قدرت موتور بالایی داشتند در مناطق خشک نیز این مشکل را تجربه می کردند.

حال با مروری بر گذشته و کاهش آمار تصادفات و جراحات ناشی از کشش ناهموار خودرو، می توان به اهمیت سیستم کنترل کششTCS) پیاده سازی. البته ABS در صورت وجود مزایا و معایب سیستم کنترل کشش، می توان آن را برادر جدایی ناپذیر این سیستم دانست و در تمام قسمت های مقالهTCS) به یقین گفته می شود ABS نیز گنجانده شده است.

روند رسیدن به بهترین گزینه برای کشش خودرو

سیستم کنترل کشش (TCS)سیستم کنترل کشش (TCS)

از گذشته تاکنون شاهد پیشرفت های بزرگی در صنعت خودرو برای نجات خودرو و جان سرنشینان آن بوده ایم. برای اصلاح کشش خودرو در سطوح خطرناک و ناهماهنگی چرخ ها، اقداماتی از سوی غول های خودروسازی انجام شده است.

اولین راه حلی که اجرا شد دیفرانسیل ها بود ال اس دی کارکرد این دیفرانسیل به این صورت بود که اگر بین زمین و یکی از چرخ های متحرک تماسی وجود نداشت، آن چرخ به تنهایی می توانست آزادانه بچرخد، اما چرخ دیگر به دلیل قرار گرفتن در سطوح خشک، ساکن می ماند و به دلیل وضعیت ایستایی که قبول دارم خودرو دچار مشکل می شود، حرکت نمی کند این راه حل نتایج مثبتی برای گشتاور خودرو داشت و زمانی که سیستم تعلیق و کشش خودرو در خطر بود اجازه نمی داد گشتاور بسیار کمی از خودرو منتقل شود. ماشین و ماشین در یک وضعیت نامتعادل شروع به حرکت کرد.
را

اگر به دلیل مشغله کاری وقت ندارید به تماس های تلفنی پاسخ دهید یا وسیله نقلیه خود را تبلیغ کنید

با خدمات فروش مکانیک شخصی، خودروی خود را بدون نگرانی و بدون پاسخگویی به تماس بفروشید

برای اطلاع از جزئیات این طرح اینجا را فشار دهید انجام دادن

سیستم MaxTrac از دیگر راه حل هایی بود که می توانست از سرگردانی چرخ ها جلوگیری کند. این سیستم که در دهه ۱۹۷۰ در خودروها نصب شد برای عملکرد بهتر از کمک کامپیوتر خودرو استفاده می کرد. سیستم Max Track تفاوت سرعت چرخ های جلو و عقب را محاسبه می کند و از این طریق به جلوگیری از چرخش چرخ کمک می کند.

اما انقلاب واقعی در سال ۱۹۷۱ آغاز شد. مرسدس بنز سیستمی به نام ETCS اکنون آن را با نام اجرا کنید TCS در خودروهای ایمنی بالا دیده می شود. سیستم کنترل کششTCS) استفاده از سنسورهای سرعت نصب شده بر روی چرخ های خودرو باعث می شود تا چرخ ها را هدایت کند.

البته همانطور که در قسمت های قبل گفته شد، سیستم کنترل کشش گنجانده شده است ABS می تواند عملکرد مثبت خود را نشان دهد. بارها دیده اید که سطوح ناهموار یخ زده یا بسیار مرطوب هستند و فقط برخی خودروهای گران قیمت می توانند روی این سطوح حرکت کنند. توانایی این خودروها تنها به دلیل وجود سیستم کنترل کشش است و در غیاب آن نمی توان از سطوح ناهموار با شدت بالا عبور کرد.

نحوه عملکرد سیستم کنترل کشش

نحوه عملکرد سیستم کنترل کششنحوه عملکرد سیستم کنترل کشش

همانطور که در قسمت قبل ذکر شد، عملکرد خوب سیستم کنترل کشش (TCS) به سنسورهای چرخ دار نیاز دارد. اگر این سنسورها احساس خطر کنند، ابتدا کامپیوتر خودرو و واحد کنترل خودرو را مطلع می کنند ABS برای کمک گریه می کند TCS آنها می توانند به ماشین کمک کنند. ترمز ABS آنها پا به تاریخ می گذارند و با توجه به نیاز هر چرخ به ترمز، به طور خودکار به چرخ ها نیرو وارد می کنند. نتیجه این فرآیند، هدف سیستم کنترل کشش (TCS) و خودرو بدون مزاحمت به مسیر خود ادامه می دهد.سیستم کنترل کشش ربطی به برف ندارد!

سیستم کنترل کششTCS) عملکرد بسیار خوبی دارد که اگر یک راننده باتجربه نیز این سیستم را تجربه کند مهم است TCS او کاملاً متحیر است. اما این فکر به طور غیرارادی به راننده پیشنهاد می شود که سیستم کنترل کشش می تواند به حرکت خودرو حتی در برف کمک کند.

اما باید بگوییم که اصلا اینطور نیست و بارها مشاهده شده که راننده با توجه به سابقه بسیار عالی سیستم کنترل کشش، در حال رانندگی با خودروی خود به بیرون در برف سنگین و گرفتار شدن در برف است. البته این سیستم موثر هنگام سر خوردن روی سطوح برفی به راننده کمک می کند اما اگر خودرو در برف گیر کند این سیستم کمکی نمی کند.

هرگز سیستم کنترل کشش را خاموش نکنید

کارایی این سیستم کارآمد نه تنها در سطوح ناهموار دیده می شود، بلکه گاهی به دلیل سرعت بسیار بالای خودرو، این سیستم در سطوح صاف نیز ضروری می شود. بیشترین احساس نیاز در هنگام پیچیدن است، جایی که بیشترین خطر چرخش چرخ وجود دارد. علت این مشکل از بین رفتن کامل تعادل خودروها است. اما اگر سیستم کنترل کشش (TCS) با استفاده از ترمز شفاف باشید ABS از خطرات احتمالی جلوگیری می کند و جان شما و سرنشینان خودرو را ایمن می کند.

راه های ایران مهم ترین دلیل نیاز است TCS

جاده چالوس; کلمه ای که می تواند ترسناک ترین جمله باشد. این جاده برای عزیزانتان لرزه می اندازد و وقتی در این جاده سفر می کنید اصلا نمی توانید نگران جاده باشید. اکنون با توجه به تجربه لذت بخش رانندگی در خودروهای مدرن، گاها دیده می شود که رانندگان با اعتماد به نفس نیز تحریک می شوند و می خواهند سرعت بالا را با خودروی خود تجربه کنند. واقعیت این است که سرعت بالا گاهی اوقات یک لذت آرامش بخش محسوب می شود و در قرن بیست و یکم نمی توان آرامش را نادیده گرفت.

حال با توجه به همه این موارد، سیستم کنترل کشش (TCS) باید روشن شود تا آرامش خود را به خطری برای خود و دیگران تبدیل نکنید. در مواقع اضطراری این سیستم به شما چند ثانیه فرصت می دهد تا ماشین خود را تحویل بگیرید.

سیستم کنترل کششTCS) به طور کلی وظایف او چیست؟

عملکرد سیستم کنترل کشش (TCS) به طور کلی چیست؟عملکرد سیستم کنترل کشش (TCS) به طور کلی چیست؟

اکثر خودروهای آلمانی از سیستم TCS با هم ABS کمک می گیرند. البته در تمامی خودروهای جهانی وظایف خاصی برای این سیستم وجود دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در شتاب های بالایی که خودرو می گیرد، سیستم کنترل کشش (TCS) باید از لیز خوردن چرخ ها جلوگیری کند.
  • اگر در جاده های لغزنده تکان بخورد، چرخ های ماشین باید تکان بخورند TCS از سرگردانی روی چرخ های متحرک جلوگیری کنید.
  • اگر چرخ های ماشین در گل و لای، یخ و ماسه گیر کرده باشد، سیستم کنترل کشش باید به چرخ ها کمک کند و خودرو را از این وضعیت نجات دهد.
  • سیستم کنترل کشش، مصرفی

    سیستم کنترل کشش، مصرفیسیستم کنترل کشش، مصرفی

    سیستم کنترل کشش دارای سنسورهای فعالی است که روی چرخ ها قابل مشاهده است. این سنسور گاهی اوقات در جاده هایی که دارای نوسانات زیادی هستند از کار می افتد. البته پس از از کار افتادن این سنسور و در کل این سیستم، در اکثر خودروها صداهایی وارد قسمت سرنشینان می شود که می توان به خرابی این سیستم موثر پی برد. البته باید بدانید که این سیستم علاوه بر کمک بزرگی که به شما می کند کمی حساس است.

    حساسیت سیستم کنترل کشش (TCS) نیز کاملا مناسب بوده و به دلیل کارایی بالا از جمله قطعاتی است که استهلاک زیادی دارد. بهتر است سالی چندین بار خودروی خود را نزد متخصص مربوطه ببرید و خود را از سلامت این سیستم مهم مطلع کنید تا از خطراتی برای خود و دیگران جلوگیری کنید. البته باید به خاطر داشت که هر چقدر که این سیستم موثر است، بهتر است تا حد امکان از تردد در سطوح بسیار ناهموار خودداری کنید تا رضایت بیشتری از سیستم کنترل کشش داشته باشید.TCS) داشته است
    را

    یک لحظه تصور کنید که خودروی دست دومی را با قیمت گزاف خریداری کرده اید، اما ناگهان متوجه می شوید که در قسمت های مختلف خودرو آسیب های متعددی وجود دارد.

    چه احساسی دارید؟

    آیا می دانید یکی از خدمات مکانیک خودرو مکانیک خودرو ۲۰۹ امتیاز می باشد.

    صفحه تخصصی خودرو در محل مکانیک

    مقالات مرتبط:

    بهترین زمان برای تعویض دیسک کلاچ چه زمانی است؟

    ۷ آسیب جدی هنگام کار با ماشین

    درباره کالیپرهای ترمز خودرو بیشتر بدانید

    نحوه عملکرد سیستم کنترل صعود و فرود را بیاموزید

    نقش پیستون در خودرو چیست و چگونه کار می کند؟

    سیستم تزریق سوخت چگونه کار می کند؟

    دیفرانسیل خودرو چگونه کار می کند؟

    با انواع سیستم تعلیق خودرو آشنا شوید

    علت سر و صدای داخل کابین چیست؟

    گیربکس ماهک

    مبدل کاتالیزوری چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا