اخبار تکنولوژی

رباتی که هیچ چیزی مانع راهش نخواهد شد!

محققان یک ربات نرم بدون مغز طراحی کرده اند که می تواند با استفاده از هوش فیزیکی به طور مستقل در محیط های پیچیده حرکت کند.

برخلاف مدل قبلی خود که تنها با برخورد به موانع می توانست بچرخد، این ربات می تواند به تنهایی بچرخد. این حرکت منحصر به فرد به دلیل طراحی نامتقارن آن است که باعث می شود نیمی از آن نیروی بیشتری به زمین وارد کند. در نتیجه، می تواند به راحتی حرکت کند، از پیچ و خم ها عبور کند و از گیر افتادن بین اجسام موازی جلوگیری کند.

محققانی که قبلا ربات‌های نرمی ساخته بودند که می‌توانند در پیچ و خم‌های ساده بدون راهنمایی انسان یا رایانه حرکت کنند، اکنون یک ربات نرم بدون مغز ساخته‌اند که می‌تواند در محیط‌های پیچیده‌تر و پویا تر حرکت کند.

رباتی که هیچ چیزی مانع راهش نخواهد شد

جی یین یکی از نویسندگان این تحقیق و دانشیار مکانیک و فضانوردی درباره این کار می گوید: در کار قبلی خود نشان دادیم که ربات نرم ما به راحتی می تواند راه خود را پیدا کند و با وجود موانع بچرخد و بچرخد. با این حال، او نمی توانست بچرخد مگر اینکه با مانعی روبرو شود. در عمل، این بدان معنی است که گاهی اوقات ربات می تواند گیر کند و بین موانع موازی به جلو و عقب بپرد. اکنون ما یک ربات نرم جدید ایجاد کرده‌ایم که می‌تواند به تنهایی برای حرکت حتی در مسیرهای پر پیچ و خم حرکت کند. همه اینها با استفاده از هوش فیزیکی به جای کنترل توسط کامپیوتر انجام می شود.

هوش فیزیکی به اشیاء پویا مانند ربات‌های نرم اشاره دارد که رفتار آنها توسط طراحی ساختاری و مواد آنها کنترل می‌شود، نه اینکه توسط کامپیوتر یا دخالت انسان هدایت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا