مجله تکنولوژی

راههای پیدا کردن آدرس آی پی خود [در ۳۰ ثانیه]

کسانی که دانش کافی کامپیوتر و شبکه دارند راه های زیادی برای یافتن IP سیستم می دانند. این افراد به راحتی متوجه خواهند شد که آدرس IP کامپیوتر کجاست.

چندین روش وجود دارد که شما را به آدرس IP رایانه هدایت می کند. از طرفی روش یافتن آی پی کامپیوتر و روش یافتن آی پی کامپیوتر یکسان است. بنابراین از هر روشی که برای مشاهده IP PC استفاده می کنید، برای لپ تاپ نیز استفاده می شود.

در ادامه با ما باشید تا بدانید آدرس IP سیستم شما چیست.

IP یا Internet Protocol یک آدرس دیجیتالی است که شامل یک سری اعداد است که با نقطه از هم جدا شده اند. هر دستگاهی که به اینترنت متصل می شود برای ارتباط با اینترنت و سایر دستگاه ها به آدرس دیجیتالی به نام IP نیاز دارد.

آدرس IP توسط ارائه دهنده خدمات اینترنت شما ارائه می شود و می توان از آن برای شناسایی مکانی که رایانه شما به اینترنت متصل است استفاده کرد.

راههای پیدا کردن آدرس آی پی خود

پیدا کردن ip کامپیوتر در ویندوز ۱۰ و ۸

پیدا کردن IP کامپیوتر از طریق CMD

یک راه برای پیدا کردن آدرس IP کامپیوتر استفاده از CMD است. به این ترتیب می توانید به راحتی با استفاده از CMD به IP سیستم خود دسترسی داشته باشید و از آن استفاده کنید. این روش روی ویندوز ۸، ۱۰ و ۱۱ کار می کند و برای استفاده از آن، فقط دستورالعمل های زیر را دنبال کنید:

پیدا کردن IP کامپیوتر از طریق CMD

Run را از منوی start جستجو کرده و آن را اجرا کنید.
در پنجره Run عبارت CMD را تایپ کرده و کلید Enter را فشار دهید.
در پنجره خط فرمان، “ipconfig” را تایپ کرده و Enter را فشار دهید.
پس از انجام این کار، باید بتوانید آدرس IP خود را در قالبی مشابه ۱۹۲٫۱۸۶٫۱٫۱ مشاهده کنید.

پیدا کردن IP کامپیوتر از طریق Network connection

روش دیگری که می توانید برای اطلاع از آدرس IP رایانه خود استفاده کنید، استفاده از بخش Control Panel و بخش Network Connection است. با استفاده از این تب می توانید به تمامی امکانات شبکه های متصل مانند نام شبکه، نوع اتصال، نوع DNS و … دسترسی داشته باشید.

به لطف عملکرد صحیح این روش می توانید در نسخه های مختلف ویندوز از آن استفاده کنید و بدون مشکل به IP خود دسترسی پیدا کنید. برای پیدا کردن IP اینترنت خود دستورالعمل های زیر را دنبال کنید:

پیدا کردن IP کامپیوتر از طریق Network connection

ابتدا در منوی start به دنبال Network Connection بگردید و وارد آن شوید.
سپس روی شبکه مورد نظر راست کلیک کرده و روی Status کلیک کنید.
در تب باز شده روی Details کلیک کنید.
سپس می توانید IP خود را در قسمت آدرس IP یا آدرس IPv4 مشاهده کنید.

 

به طور کلی راه های زیادی برای اطلاع از آدرس IP کامپیوتر و تلفن همراه وجود دارد و به راحتی می توانید این کار را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا