اخبار گوناگون

راهنمای خرید فشارسنج دیجیتال بیورر – آرمین درمان

آشنایی و راهنمای خرید فشارسنج دیجیتال با این مطلب آموزشی سایت بیورر آرمین درمان همراه باشید، هنگامی که قلب خون را به داخل رگ ها پمپاژ می کند، فشار در سیاهرگ ها به طور ناگهانی افزایش می یابد و هنگامی که قلب در بین ضربان ها استراحت می کند، فشار کاهش می یابد. دو عددی که همیشه به صورت فشار خون بیان می شوند در واقع همان دو حالت هستند. فشار خون بالا یک قاتل خاموش است که می تواند بدون هیچ علامت قبلی ایجاد شود. تحقیقات نشان می دهد که به طور متوسط ​​از هر سه بزرگسال یک نفر فشار خون بالا دارد. فشار خون بالا می تواند منجر به حمله قلبی و سکته شود. کم تحرکی، چاقی، رژیم غذایی نامناسب، استعمال دخانیات و قلیان خطر ابتلا به فشار خون را افزایش می دهد. اگر شما هم فشار خون بالا دارید یا حتی فکر می کنید ممکن است به آن مبتلا باشید، باید فشار خون خود را به طور مرتب چک کنید. روش های اندازه گیری فشار محدود و خاص هستند. کافی است یکی از روش ها را انتخاب کنید و فشار سنج مناسب را خریداری کنید.

راهنمای خرید فشارسنج دیجیتال - بیورر ایران آرمین درمان

راهنمای خرید فشارسنج دیجیتال

فشارسنج ها که به طور سنتی توسط پزشکان استفاده می شود، دارای یک کاف است که در اطراف بازو بسته می شود و با “پویر” باد می شود. پزشک انتهای گوشی پزشکی را زیر کاف قرار می دهد و هنگام باد شدن کاف به صدای جریان خون گوش می دهد (صدای کورتکوف). ابتدای صدا نشان دهنده فشار سیستولیک و انتهای صدا نشان دهنده فشار دیاسیستولیک روی سوزن فشارسنج است. همه نمی دانند چگونه با این فشارسنج ها کار کنند و استفاده از فشارسنج دیجیتال روش ساده تری است.

فشار خون تحت تأثیر وضعیت بدن و وضعیت روحی قرار می گیرد و با ورزش، رژیم غذایی، خواب و مصرف برخی داروها تغییر می کند. در مطب پزشک عوامل مختلفی مانند شلوغی، استرس، سر و صدا، خستگی و … بر فشار فرد تأثیر می گذارد و بیش از فشار واقعی به دست می آید. اندازه گیری فشار خون خانگی می تواند حتی دقیق تر از فشار خون یک پزشک باشد. به همین دلیل است که اندازه گیری منظم فشار در خانه و بررسی تغییرات آن هم برای شخص و هم برای پزشک قابل اعتمادتر است. حالا که مطمئن شدید هر خانه ای فشار سنج بیورر دارد، بهتر است با راهنمای خرید فشارسنج همراه باشید.

راهنمای خرید فشارسنج - بیورر ایران آرمین درمان

راهنمای خرید فشارسنج دیجیتال مچ دست یا بازویی؟

فشارسنج های دیجیتال به دو دسته مچ و بازو تقسیم می شوند. در ابتدا باید بگوییم که فشارسنج های بازویی دقت بیشتری نسبت به فشارسنج های مچی دارند، اما فشارسنج های مچی برای استفاده آسان تر هستند. برای استفاده از دستگاه خون بازو باید تا حد امکان آستین های لباس خود را بالا بزنید. حال اگر آستین تنگ است و به بازو فشار می آورد باید لباس را کاملا درآورید. این پایان کار نیست، نحوه بستن کاف دور بازو نیز مهم است. ابتدا باید کاف در جهت صحیح روی بازو قرار گیرد. اکثر فشارسنج های روی کافشان نحوه بستن صحیح کاف را آموزش می دهند. نکته دوم این است که کاف نباید خیلی سفت یا گشاد باشد. بنابراین، نصب کاف ممکن است کمی دشوار به نظر برسد. اما می توانید به سرعت فشارسنج را روی مچ دست خود ببندید و در هر شرایطی فشار خون خود را اندازه گیری کنید. برای اندازه گیری فشار، فشارسنج باید در سطح قلب قرار گیرد. فشارسنج مچ دستی به طور طبیعی در راستای قلب است، اما در مورد فشارسنج مچ دستی اینطور نیست و مچ باید جلوی قلب قرار گیرد. دلیل اینکه می گویند فشارسنج مچی دقت کمتری دارد همین نکته که یکی از نکات راهنمای خرید فشارسنج دیجیتال است. زیرا مچ دست می تواند به دلیل خطای انسانی بالاتر یا پایین تر گرفته شود و روی عدد فشار تاثیر بگذارد. اما در کل برای کسانی که نحوه استفاده صحیح از فشارسنج دیجیتال را می دانند، تفاوت چندانی بین دقت این دو فشارسنج وجود ندارد. اما برای افرادی که سن بالایی دارند و ممکن است دقت کافی نداشته باشند، استفاده از فشارسنج بازویی توصیه می شود. اکنون که با انواع فشارسنج آشنا شدید، می توانید یکی از مدل های مختلف مچ یا دست را انتخاب کنید. ما پارامترهایی را در نظر خواهیم گرفت که هنگام انتخاب فشار سنج باید به آنها توجه کنید.

راهنمای خرید فشار سنج - بیورر ایران آرمین درمان

حافظه یکی از مفیدترین ویژگی هایی است که یک دستگاه فشار خون می تواند داشته باشد. در طول روز فشار خون به دلیل عوامل مختلفی تغییر می کند. خواب، خوردن، سیگار کشیدن، استرس و غیره. از جمله این عوامل هستند. بنابراین برای کنترل دقیق فشار خون، اندازه گیری فشار در ساعات مختلف روز ضروری است. قبل از معرفی فشارسنج های دیجیتال، افراد باید فشار خود را در دفترچه یادداشت همراه با ساعت و تاریخ ثبت می کردند. اما امروزه بیشتر فشارسنج ها دارای حافظه هستند. قبل از انتخاب فشارسنج، باید مشخص کنید که چند نفر از این دستگاه استفاده خواهند کرد. حافظه برخی از مدل ها طبقه بندی شده و نتایج تست افراد مختلف در بخش های جداگانه ذخیره می شود. به این ترتیب نتایج مطالعات اعضای یک خانواده اشتباه نخواهد شد. برخی از مدل ها حتی یک حالت مهمان دارند که به شما کمک می کند یک برش را ذخیره نکنید.

۶ نکته‌ی مهم راهنمای خرید فشارسنج

فشار خون بالا بیماری است که به آن قاتل خاموش نیز می گویند زیرا هیچ علائم واضحی ندارد! این بیماری می تواند باعث حمله قلبی، سکته مغزی، بیماری کلیوی و سایر مشکلات جدی شود. از سوی دیگر، باید بدانید که به گفته متخصصان، بررسی تصادفی فشار خون در مطب ممکن است تصویر کاملی از سلامت شما ارائه نکند. از این رو، اهمیت داشتن فشارسنج در خانه در اینجا مشخص می شود. با توجه به این مشکل در این قسمت از سایت آرمین درمان به بررسی کامل انواع فشارسنج می پردازیم و نکات مهمی را برای یک خرید آگاهانه ارائه می کنیم.

نکته‌ی مهم راهنمای خرید فشارسنج - بیورر ایران آرمین درمان

نکات مهم راهنمای خرید فشارسنج دیجیتال

۱٫ اهمیت اندازه گیری فشار خون در خانه
۲٫ چه کسانی باید دستگاه فشار خون خانگی بخرند؟
۳٫ انواع فشار سنج خانگی
۴٫ نکات کلیدی قبل از خرید فشار خون خانگی
۵٫ فشارسنج شمارنده بهتر است یا دیجیتال؟
۶٫ آموزش اندازه گیری فشار خون در خانه
پرفروش ترین مدل های فشارسنج در بازار ایران

۱٫ اهمیت اندازه گیری فشار خون در خانه
اهمیت اندازه گیری فشار خون در خانه

در همان ابتدای راهنمای خرید فشارسنج دیجیتال لازم است بدانید که فشار خون معمولا به صورت سیستولیک و دیاستولیک نوشته می شود. فشار خون سیستولیک بالاترین عددی است که هنگام اندازه گیری این پارامتر نشان داده می شود. این عدد نشان‌دهنده حداکثر فشاری است که خون شما در هنگام تپش قلب به دیواره‌های شریان‌های شما وارد می‌کند. فشار خون دیاستولیک دومین یا کمترین عدد در اندازه گیری فشار خون است. این عدد نشان‌دهنده حداقل فشاری است که خون شما بر دیواره شریان‌ها در زمانی که قلب شما در حالت استراحت است، وارد می‌کند.

طبق گفته موسسه قلب و عروق آمریکا (AHA)، فشار خون بالا معادل فشار خون سیستولیک ۱۳۰ میلی متر جیوه یا بالاتر و فشار خون دیاستولیک ۸۰ میلی متر جیوه یا بالاتر است. بنابراین طبیعی است که اندازه گیری فشار خون در خانه به افراد مبتلا به فشار خون کمک می کند تا وضعیت خود را با دقت بیشتری کنترل کنند. در واقع، طبق تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۰ و داده های جمع آوری شده، پایش فشار خون در اکثر موارد با کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک همراه بود.

به یاد داشته باشید که فشار خون بالا معادل مقدار سیستولیک ۱۳۰ میلی متر جیوه یا بالاتر و مقدار دیاستولیک ۸۰ میلی متر جیوه یا بالاتر است!
در برخی موارد، پایش فشار خون از جنبه ای دیگر می تواند بسیار مفید باشد. زیرا برخی افراد ممکن است به “فشار خون کت سفید” مبتلا شوند. این سوال جالبی است زیرا این افراد هنگام معاینه پزشکی یا ورود به محیط درمانی با فشار خون بالا مواجه می شوند. در حالی که در خانه فشار خون آنها طبیعی است. به طور کلی، دلایل این امر هنوز کاملاً مشخص نیست، اما نظریه کلی این است که اضطراب ناشی از حضور در مطب پزشک یا سایر محیط های پزشکی می تواند باعث افزایش موقت فشار خون شود.

علاوه بر این، مشکل دیگری به نام فشار خون ماسک دار وجود دارد. در واقع برخی افراد در مطب فشار خون طبیعی را نشان می دهند در حالی که در خانه فشار خون آنها بالا است. بنابراین، بررسی منظم و هفتگی فشار خون با استفاده از فشارسنج می تواند اطلاعات دقیق تری در مورد وضعیت واقعی شما به شما و پزشکتان بدهد.

همچنین اندازه گیری فشار خون در خانه برای افرادی که به تازگی مصرف داروهای فشار خون را شروع کرده اند یا برای افرادی که باردار هستند مهم است.

توجه: افراد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی یا سایر شرایط مشابه ممکن است کاندیدای مناسبی برای نظارت خانگی نباشند. بنابراین، قبل از خرید فشارسنج، با پزشک خود در مورد اینکه آیا استفاده از این دستگاه مفید است یا خیر صحبت کنید.

۲٫ چه کسانی باید دستگاه فشار خون خانگی بخرند؟ چه کسی نیاز به راهنمای خرید فشار سنج دیجیتال دارد؟

اگر شما هم جزو افراد زیر هستید، توصیه می کنیم برای اندازه گیری منظم فشار خون، یک دستگاه فشارسنج در منزل داشته باشید. برای شناخت بهتر، لیست زیر می تواند به شما کمک کند بفهمید چه کسی باید دستگاه فشار خون بخرد.

یکی از افرادی که بیشترین احتمال را برای خرید دستگاه فشارسنج دارند، کسانی هستند که نیاز به نظارت دقیق و مداوم فشار خون دارند.
زنان باردار از جمله افرادی هستند که اندازه گیری فشار خون آنها به صورت دوره ای ضروری است.
افرادی که به تازگی مصرف داروهای کنترل فشار خون را شروع کرده اند نیز به فشارسنج نیاز دارند. در واقع داشتن این دستگاه در خانه و استفاده منظم از آن به شما کمک می کند تا اثربخشی داروهای مصرفی خود را تعیین کنید.
افراد مبتلا به دیابت از خرید این دستگاه غافل نشوند.
حتی اگر فشار خون طبیعی دارید، احتیاط و بررسی دوره ای آن با استفاده از این محصول می تواند مفید باشد.

سایت شرکت بیورر – beureriran.ir

۳٫ انواع فشار سنج خانگی
فشارسنج های خانگی معمولا در دو نوع مچی و بازو و در برخی موارد انگشتی به فروش می رسند. بنابراین، هنگام خرید این نوع محصول، بستگی به آن دارد.

جمع بندی راهنمای خرید فشارسنج دیجیتال

به انتهای مقاله راهنمای خرید فشارسنج دیجیتال سایت آرمین درمان رسیدیم امیدواریم برایتان آموزنده و مفید باشد. فقط خرید فشارسنج کافی نیست، بلکه باید نحوه استفاده صحیح از آن را نیز یاد بگیرید. استفاده از فشارسنج های دیجیتال نسبت به مدل های جیوه ای ساده تر است و نیازی به آموزش تخصصی ندارد. دستگاه های فشار خون معمولا دارای دفترچه راهنما هستند، اگر این دفترچه راهنما را ندارند می توانید مقاله کار با دستگاه فشار خون را نیز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا