آشپزی

خواص و مضرات گوجه سبز برای لاغری، کبد چرب و خون جدید ۱۴۰۳

خواص گوجه سبز

خواص گوجه سبز برای پوست در دوران بارداری در طب سنتی مضرات فصل با نمک خشک چای گوجه سبز گوجه سبز آب پز

گوجه سبز یا آلو سبز میوه نارس درخت است آلو در بین ایرانیان محبوبیت زیادی دارد، برای آشنایی بیشتر با فواید و مضرات گوجه سبز به ادامه مطلب مراجعه کنید چیزی همراه باشید

خواص گوجه سبز

درمان آنفولانزا

گوجه سبز سرشار از ویتامین C است که می تواند عملکرد را بهبود بخشد و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. علاوه بر این، مصرف گوجه سبز می تواند به پیشگیری و درمان سرماخوردگی کمک کند.

بهداشت دهان و دندان

یکی دیگر از خواص کمتر شناخته شده گوجه سبز این است که می تواند به سلامت کلی دهان کمک کند. اگر در یک رژیم غذایی مناسب گنجانده شود، گوجه سبز می تواند علاوه بر تقویت دندان ها به کاهش درد و جلوگیری از خونریزی لثه کمک کند.

لاغری و کاهش وزن

گوجه سبز در هر ۱۰۰ گرم ۴۹ کالری دارد و بنابراین برای کاهش وزن مفید است. علاوه بر این، مصرف گوجه سبز می تواند متابولیسم بدن را بهبود بخشد و منجر به چربی سوزی بیشتر شود.

درمان کم خونی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید گوجه سبز می تواند به درمان کم خونی کمک کند. گوجه سبز به دلیل مقادیر فراوان ویتامین C و آهن می تواند به درمان کم خونی ناشی از کمبود آهن کمک کند.

سلامت دستگاه گوارش

گوجه سبز یکی از میوه هایی است که درصد فیبر بالایی دارد و به همین دلیل در صورت مصرف متعادل می تواند به بهبود سیستم گوارش کمک کند. علاوه بر این، مصرف گوجه سبز در بهبود هضم آسان غذا و کاهش نفخ معده موثر است.

برای بیماران دیابتی مفید است

فیبر فراوان در گوجه سبز می تواند به کاهش کلسترول خون در افراد دیابتی کمک کند. البته به افراد دیابتی توصیه می کنیم که به هیچ وجه بدون مشورت با پزشک رژیم غذایی خود را تغییر ندهند.

درمان یبوست

همانطور که در بالا گفتیم گوجه سبز دارای فیبر است و بنابراین برای درمان یبوست مناسب است. مصرف غذاهای غنی از فیبر، روند حرکت روده را بهبود می بخشد و در نتیجه یبوست را درمان می کند.

درمان سنگ کلیه

برای درمان سنگ کلیه استفاده از غذاهای ادرارآور توصیه می شود. گوجه سبز یکی از این مواد غذایی است که علاوه بر سلامت کلیه می تواند به درمان سنگ کلیه نیز کمک کند.

درمان کبد چرب

یکی از خواص مهم گوجه سبز این است که می تواند در درمان کبد چرب موثر باشد. گوجه سبز حاوی ترکیباتی به نام بنزوئیک اسید است که اثر ضد میکروبی بسیار قوی دارد و به همین دلیل علاوه بر اینکه در درمان بیماری کبد چرب موثر است، می تواند به پاکسازی و سم زدایی کبد نیز کمک کند.

کاهش چربی خون

یکی از خواص کمتر شناخته شده گوجه سبز این است که می تواند به کاهش چربی خون کمک کند. به دلیل داشتن فیبر فراوان، گوجه سبز می تواند علاوه بر کاهش چربی خون، کلسترول خون بالا را کاهش دهد که به طور کلی خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

از دست دادن گوجه سبز

فرسایش مینای دندان

حتماً این احساس را تجربه کرده اید که به دلیل مصرف زیاد گوجه سبز، دندان هایتان کند می شوند. زیاده روی در مصرف گوجه سبز به دلیل داشتن ترکیبات اسیدی، علاوه بر تاخیر در دندان، باعث تخریب مینای دندان نیز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا