اخبار تکنولوژی

حل مشکل کار نکردن تاچ آیدی آیفون، بعد از تعویض ال سی دی (۴ نکته)

رفع عدم کارکرد تاچ آیدی آیفون پس از تعویض ال سی دی

ممکن است پس از تعمیر گوشی موبایل آیفون تاچ آیدی آنها کار نکند. به عنوان مثال پس از تعویض ال سی دی آیفون ۶ خواهیم دید که تاچ آیدی کار نمی کند. در این صورت چه باید کرد؟

مثلا آیفون برای تعویض صفحه نمایش ال سی دی به تعمیرگاه داده شد و تکنسین هم همین کار را کرد و بعد از برگشت متوجه می شوید که تاچ آیدی غیر فعال است و قابل استفاده نیست! در ادامه این مقاله می خواهیم در مورد دلایل کار نکردن تاچ آیدی آیفون بعد از تعمیر و تعویض صفحه نمایش LCD آیفون صحبت کنیم. به همین دلیل است که هزینه تعمیرات اپل به طور کلی بالاتر از هزینه تعمیر اندروید در نظر گرفته می شود.

تلفن های همراه با تخفیف ویژه Mebit را بررسی کنید: قیمت گوشی

دلایل کار نکردن تاچ آیدی آیفون پس از تعمیر و تعویض ال سی دی

دلایل زیادی وجود دارد که چرا تاج شناسه ممکن است کار نکند و بعد از آن نیز باعث نگرانی شود، اما در میان آنها برخی از دلایل بسیار رایج تر از سایرین هستند.

دلایل اصلی کار نکردن تاچ آیدی آیفون پس از تعمیر و تعویض ال سی دی به شرح زیر است:

تعویض ال سی دی آیفون بدون خاموش شدن

صنعتگران باتجربه به خوبی می دانند که قبل از شروع هر تعمیری باید گوشی موبایل را کاملا خاموش و سپس آن را تعمیر کنند. در برخی مواقع خاص ممکن است هنگام تعمیر آن را برای تست روشن کند و بعد فراموش کند که دوباره آن را خاموش کند و به تعمیر ادامه دهد، یکی از رایج ترین موارد در این زمینه این است که اگر قبل از شروع تعمیر، اگر در زمان تعویض ال سی دی و قرار دادن سوکت دستگاه خاموش یا روشن نشود، ممکن است با مشکل کار نکردن تاچ آیدی آیفون مواجه شوید. در این صورت اگر کانکتور جدید تاچ و ال سی دی به آیفون متصل شود، صفحه نمایش گوشی روشن می شود، اما ممکن است با این مشکل مواجه شوید که تاچ آیدی آیفون کار نمی کند.

پاسخ: برای حل مشکل کار نکردن تاچ آیدی آیفون در این حالت، باید از دو روش مختلف استفاده کنید و باید کارهای خاصی را در این حالت انجام دهید. و قبل از باز کردن آن را به طور کامل خاموش کرد و پس از باز کردن کانکتور باتری آن را از برق جدا کرد و سپس کانکتور تاچ و ال سی دی را از برق جدا کرد و دوباره وارد کرد و در نهایت کانکتور باتری را وارد و بسته کرد. و راه حل دیگر راه اندازی مجدد اجباری آن است. برای این کار بسته به مدل آیفون خود، ترکیبی از دکمه های فیزیکی گوشی را چند ثانیه فشار دهید و نگه دارید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، باید از راه حل بعدی استفاده کنید.

تعویض ال سی دی آیفون بدون جدا کردن کانکتور باتری

تعمیرگاه ها می دانند که قبل از جدا کردن سوکت و کانکتور در آیفون، ابتدا باید کانکتور باتری را آزاد کرده و سپس تعمیرات لازم را انجام دهند. پس از اتمام تعمیر گوشی، نصب کانکتور باتری باید در آخرین مرحله انجام شود. بنابراین اگر پس از تعمیر و تعویض نمایشگر LCD آن با مشکل کار نکردن تاچ آیدی آیفون مواجه شده اید، این امکان وجود دارد که تعمیرکار بدون جدا کردن کانکتور باتری، ال سی دی را تعویض کرده و این مشکل باعث عدم کارکرد صحیح تاچ آیدی شود.

پاسخ: ۱- برای رفع مشکل کار نکردن تاچ آیدی در این حالت باید آیفون ریستارت شود

۲- این بار ابتدا کانکتور باتری را از مادربرد جدا کنید.

۳- در مرحله بعد باید کانکتورهای سنسور و LCD آزاد شوند. کمی صبر کنید و کانکتورهای لمسی و LCD را دوباره نصب کنید

۴- و سپس کانکتور باتری را داخل سوکت آن قرار دهید. اکنون آیفون باید خاموش شود و دوباره روشن شود.

آسیب به سیم شناسه سنسور و برد آن

فلت تاچ آیدی و کابل آن و سایر لوازم جانبی این قطعه باید به خوبی بررسی شود و پارگی جزئی سیم تاچ آیدی یا اسکنر انگشت آیفون می تواند منجر به عدم استفاده بهینه از این قطعه شود. و باید به دنبال آسیب، له شدن، ضربه، پارگی و غیره باشید. روی آن و کابل Touch ID بسیار ظریف و منعطف است و هر عاملی می تواند به آن آسیب برساند.

پاسخ: اگر تاچ آیدی آیفون به دلیل شکستگی سیم کار نمی کند، تنها راه حل تعویض این قطعه است. در بسیاری از موارد امکان تعویض تاچ آیدی و نصب دکمه تاچ آی دی جدید بر روی دستگاه وجود دارد.

تغییر تاچ آیدی یا تغییر مادربرد و به هم خوردن هماهنگی این دو قسمت

این مشکل یکی از رایج ترین عواملی است که باعث می شود تاچ آیدی آیفون پس از تعمیر و تعویض نمایشگر LCD دستگاه کار نکند. ویژگی امنیتی خاص در تاچ آیدی و مادربرد آیفون این است که این ویژگی امنیتی باعث می شود تاچ آیدی و مادربرد آن به شکلی خاص با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و همگام شوند و با کدهای رمزگذاری شده خاصی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. و با تعویض یکی از این قطعات، ارتباط هماهنگ و کدگذاری شده مختل می شود. به عنوان مثال، اگر تاچ آیدی آیفون خود را تغییر دهید، دیگر نمی توانید از ویژگی اسکنر اثر انگشت استفاده کنید. این مشکل یک مشکل عادی است و ربطی به باگ نرم افزار یا خرابی سرویس در فرآیند تعمیر ندارد.

پاسخ: متاسفانه در این حالت راه دیگری برای فعال کردن مجدد اسکنر اثر انگشت آیفون وجود ندارد. و تنها راه حل در این شرایط این است که از یک صنعتگر بخواهید تا تاچ آیدی را نصب کند و مادربرد را با هم سینک کند. در این حالت هم تاچ آیدی و هم مادربرد گوشی حتی اگر سالم باشند نیاز به تعویض دارند.

دلیل شناسایی نشدن تاچ آیدی و کار نکردن دکمه هوم

یکی دیگر از مشکلات مربوط به تاچ آیدی آیفون عدم شناسایی تاچ آیدی و کار نکردن دکمه هوم است که پس از تعمیر رخ می دهد. و در این حالت دکمه هوم کار نمی کند و با این تصور که فقط عملکرد اسکن اثر انگشت کار نمی کند اما در این حالت دکمه هوم گوشی که شامل آیفون تاچ آیدی است اصلا کار نمی کند و بازگشت از این دکمه به هیچ وجه از صفحه اصلی گوشی امکان پذیر نیست.

پاسخ: استفاده از iTunes و بازنشانی کارخانه ممکن است مشکل را برطرف کند. و البته اگر با انجام ریست فکتوری مشکل برطرف نشد باید مراحل ذکر شده در بالا طی شود. در نهایت اگر مشکل حل نشد مشکل از تاچ آیدی است که خراب است و باید تعویض شود.

رفع مشکل کار نکردن تاچ آیدی آیفون

اگر به دلایلی مشکل کار نکردن تاچ آیدی برطرف شد، بدون شک با کمترین هزینه و در کمترین زمان ممکن می توان مشکل را حل کرد. و تکنسین ها از جدیدترین روش های تعمیر برای انجام تعمیرات استفاده خواهند کرد. بنابراین با خیال راحت می توانید مشکل کار نکردن Touch ID را مشاهده کنید.

نتیجه

در ابتدا باید گفت که این مشکل یکی از انبوه مشکلات رایجی است که گاهی اوقات منجر به ناامیدی مشتری و سرویس می شود و در این مقاله سعی شده است مشکل کار نکردن آیفون تاچ آیدی پس از تعمیر و رفع مشکل برطرف شود. تعویض دیسک

فروشگاه اینترنتی کافه نیوز

خرید موبایل و لوازم جانبی از سایت کافه نیوز می تواند بهترین انتخاب و راه حل باشد; زیرا موبیت برای تمامی محصولات خود هولوگرام و برچسب مخصوص در نظر گرفته و با گارانتی معتبر و طولانی مدت تحویل می دهد. بنابراین اصالت کالا را برای شما آسان می کند و محصولات با کیفیتی را در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین می توانید با خرید گوشی موبایل از سایت موبیت تجربه خوشایندی را برای خود رقم بزنید و در روند خرید با مشکل مواجه نشوید.

پیشنهادات ویژه Mebit

لیست قیمت گوشی شیائومیمقایسه مشخصات تلفن همراه Mi، Poco و Redmi، سوالات، بررسی ها، عکس ها، نظرات و آنچه برای خرید گوشی شیائومی نیاز دارید.

لیست قیمت گوشی سامسونگ مشخصات تلفن همراه A، M، S و Note، سوالات، بررسی ها، عکس ها، نظرات و آنچه باید بخریم گوشی های هوشمند شما به سامسونگ نیاز دارید.

لیست قیمت آیفون مشخصات گوشی موبایل سری آیفون ۱۱، ۱۲، ۱۳ و پرو، سوالات، نقدها، عکس ها، نظرات و خرید گوشی های هوشمند شما به یک آیفون نیاز دارید.

لیست قیمت گوشی نوکیا نوکیا از طرح ها و مدل های مختلف به علاوه نظرات، عکس ها، بررسی ها و آنچه برای خرید گوشی های هوشمند شما به یک نوکیا نیاز دارید.

خرید لوازم جانبی موبایل | محافظ شیشه و صفحه نمایش، قاب، کیف و کیف هوشمند، هندزفری، هدفون و هدست، شارژر، کابل، کارت حافظه و هدست واقعیت مجازی.

خرید اینترنتی هندزفری، هدفون و ایرفون بی سیم و سیمی با ضمانت اصالت کالا و سلامت فیزیکی به همراه قیمت و مشخصات روز گوشی بلوتوث

خرید می کند پاور بانک و شارژرهایی با Remax، Xiaomi، Energizer، TSCO، Anker، Baseus، Verity، Romos…

خرید شیشه گوشی بهترین انواع محافظ صفحه گوشی، سرامیک، فول چسب و محافظ لنز دوربین و …. برای تمام برندهای دستگاه های تلفن همراه در بازار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا