اخبار گوناگون

جدیدترین نقشه مترو تهران ۱۴۰۲ / دانلود نقشه مترو تهران ۱۴۰۲ با کیفیت بالا

تقریباً همه کسانی که مدتی در تهران زندگی یا سفر کرده اند از ترافیک سنگین گلایه دارند. این در شرایطی است که مترو تهران با هفت خط و سه انشعاب فعالیت می کند و بخش زیادی از شهروندان را از تردد خودروها دور می کند. در این راهنما می خواهیم با ساعات کار مترو تهران، خطوط مترو تهران و نقشه آن آشنا شویم.

نگاهی به نقشه ۱۴۰۲ متروی تهران بیاندازیم

به نظر من اگر حتی چند بار در هفته از مترو استفاده می کنید، داشتن نقشه ۱۴۰۲ مترو تهران می تواند مفید باشد. البته نقشه مترو تهران در همه قطارها نصب شده است، اما این نقشه ها ممکن است به دو دلیل مفید نباشند:

در برخی قطارها هنوز نقشه جدید مترو تهران اضافه نشده است.
در خارج از مترو، ممکن است بخواهید به نقشه مترو دسترسی داشته باشید. برای اطمینان از کارت به تاریخ بروزرسانی آن که در کنار یا زیر کارت نوشته شده دقت کنید.
به همین منظور در این قسمت نقشه با کیفیت ۱۴۰۲ مترو تهران را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم. نقشه جدید مترو تهران را روی گوشی خود ذخیره کنید تا یک بار برای همیشه آرام باشید.

نقشه مترو تهران در نقشه گوگل در سال ۱۴۰۲

همانطور که گفتیم در ادامه این مقاله نقشه مترو تهران را بررسی می کنیم اما قبل از آن می خواهیم نقشه مترو تهران را ببینیم. میدونی چرا؟ زیرا اگر کل نقشه تهران را با مترو ۱۴۰۲ یا به عبارتی ایستگاه های مترو تهران را با جزئیات بیشتر روی نقشه ببینید می توانید تصویری کلی از پوشش مترو تهران داشته باشید.

این موضوع به شما کمک می کند تا متوجه شوید خطوط ایستگاه مترو تهران در چه مناطقی فعال است و می توانید از آنها برای سفر استفاده کنید.

blank

همانطور که در نقشه مترو تهران مشاهده می کنید، تراکم خطوط مترو در قسمت مرکزی شهر بیشتر است اما سایر نقاط نیز بی تاثیر نیستند. با این حال، ممکن است در برخی مسیرها نیاز به استفاده از اتوبوس و تاکسی داشته باشید.

حال با خطوط مترو تهران آشنا می شویم

از استثنائات که بگذریم، نحوه استفاده بیشتر مردم از مترو تهران در سال ۱۴۰۲ الگوی مشخص و نسبتاً ثابتی دارد. یعنی معمولاً از مترو تهران برای کار استفاده می کنند و در خطوط، نقطه شروع و مقصد خاصی رفت و آمد می کنند.

اگر شما هم جزو این دسته از شهروندان هستید، دانستن تمامی خطوط روی نقشه مترو تهران کمک چندانی به شما نخواهد کرد. در عوض، می توانید فونتی را که بیشتر استفاده می کنید تشخیص دهید.

در این بخش از راهنمای استفاده از متروی تهران می‌خواهیم تمامی خطوط فعال متروی تهران را بررسی کنیم. اطلاعاتی که در این بخش می‌خوانید از این قرار است:

  • ساعت کار متروی تهران (به تفکیک هر خط به‌صورت جداگانه)
  • برنامه حرکت قطارهای مترو (به تفکیک هر خط)
  • ایستگاه های خطوط مترو تهران

پس بیایید شروع کنیم.

خط ۱ مترو تهران ۱۴۰۲: خط تجریش – کهریزک

نقشه ۱۴۰۲ مترو تهران به خوبی نشان می دهد که خط اول مترو تهران که احتمالا طولانی ترین خط متروی شهر است با رنگ قرمز روی نقشه مترو دیده می شود. خط ۱ شمال تهران را به جنوب با ۲۹ ایستگاه متصل می کند. سپس ایستگاه های خط یک مترو تهران و ساعات کار خط یک را بخوانید.

  1. تجریش
  2. قیطریه
  3. شهید صدر
  4. قلهک
  5. دکتر شریعتی
  6. میرداماد
  7. شهید حقانی
  8. شهید همت
  9. مصلی امام خمینی
  10. شهید بهشتی
  11. شهید مفتح
  12. شهدای هفتم تیر
  13. طالقانی
  14. دروازه دولت
  15. سعدی
  16. امام خمینی
  17. پانزده‌خرداد
  18. خیام
  19. میدان محمدیه
  20. شوش
  21. پایانه جنوب
  22. شهید بخارایی
  23. علی‌آباد
  24. جوانمرد قصاب
  25. شهر ری
  26. پالایشگاه
  27. شاهد – باقرشهر
  28. حرم امام خمینی
  29. کهریزک

طبق نقشه مترو تهران ۱۴۰۲ اگر در ایستگاه اول خط یک سوار و در ایستگاه آخر پیاده شوید، حدودا ۷۱ دقیقه طول خواهد کشید تا این ۳۷.۵ کیلومتر را با مترو طی کنید.

ساعت کاری خط ۱ متروی تهران از ۵:۳۰ تا ۲۲:۳۰ است. اما باتوجه‌به ابلاغ مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، ساعت کاری تمام خطوط مترو تهران و حومه از تاریخ ۱آذر۱۳۹۹ تا اطلاع ثانوی تا ساعت ۲۲ است. برنامه حرکت قطارهای خط یک را هم می‌توانید در عکس زیر ببینید:

blank

blank

خط ۲ و نقشه مترو تهران ۱۴۰۲: خط صادقیه – فرهنگ‌سرا

خط دو مترو تهران که شاید پرترددترین خط هم باشد، در نقشه مترو تهران ۱۴۰۲ با رنگ آبی پررنگ روی نقشه دیده می‌‎شود. خط دو با ۲۲ ایستگاه، از شرق به غرب کشیده شده است. حالا بیایید ایستگاه‌ های خط دو و ساعات کاری آن را بدانیم:

  1. تهران (صادقیه)
  2. طرشت
  3. دانشگاه شریف
  4. شادمان
  5. شهید نواب‌صفوی
  6. میدان حر
  7. دانشگاه امام علی
  8. حسن‌آباد
  9. امام خمینی
  10. ملت
  11. بهارستان
  12. دروازه شمیران
  13. امام حسین
  14. شهید مدنی
  15. سبلان
  16. فدک
  17. جانبازان
  18. سرسبز
  19. دانشگاه علم و صنعت
  20. شهید باقری
  21. تهران‌پارس
  22. فرهنگ‌سرا

برای رفتن از ابتدا تا انتهای خط دو روی نقشه مترو تهران که تقریبا ۲۵ کیلومتر است، به ۴۵ دقیقه زمان نیاز دارید. ساعت کاری خط دو ساعت ۵:۳۰ شروع و ۲۲:۳۰ تمام می‌شود. اما باتوجه‌به ابلاغ مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، ساعت کاری تمام خطوط مترو تهران و حومه از تاریخ ۱آذر۱۳۹۹ تا اطلاع ثانوی تا ساعت ۲۲ است.

برنامه حرکت قطارهای آن را هم در عکس زیر ببینید:

blank

blank

خط ۳ متروی تهران ۱۴۰۲: خط قائم – آزادگان

خط سه مترو که با رنگ آبی کم‌رنگ روی نقشه مترو تهران ۱۴۰۲ است، مسیر شمال تا جنوب تهران و برعکس آن را با ۲۵ ایستگاه طی می‌کند. ایستگاه های خط سه را بشناسید:

  1. قائم
  2. شهید محلاتی
  3. اقدسیه
  4. نوبنیاد
  5. حسین‌آباد
  6. میدان هروی
  7. شهید زین‌الدین
  8. خواجه عبدالله انصاری
  9. شهید صیادشیرازی
  10. شهید قدوسی
  11. سهروردی
  12. شهید بهشتی
  13. میرزای شیرازی
  14. میدان جهاد
  15. میدان ولی‌عصر
  16. تئاتر شهر
  17. منیریه
  18. مهدیه
  19. راه‌آهن
  20. جوادیه
  21. زمزم
  22. شهرک شریعتی
  23. عبدل‌آباد
  24. نعمت‌آباد
  25. آزادگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا