اخبار گوناگون

تکنیک اجرای کفپوش اپوکسی پارکینگ؛ ترفندها و اصول کار

اجرای کفپوش اپوکسی پارکینگ به عنوان یک پروژه بسیار پر طرفدار تلقی شود. زیرا این کفپوش ها برای اهداف متعددی اعمال میشوند که مهمترین آن ایجاد یک سطح کف مقاوم، با کیفیت و طول عمر بالا و نمای زیبا و جذاب است. حتما تا به حال در پارکینگ ها با بتن های خرد شده کف، سیمان های کنده شده و آسیب های متعدد نظیر ترک، شکستگی بتن مواجه شده اید.

اما زمانی که کفپوش اپوکسی پارکینگ طبق اصول و قواعد از پیش تعیین شده اجرا میشود دیگر با این گونه صحنه ها مواجه نخواهید بود و میتوانید یک نوسازی اساسی و ایده آلی را در پارکینگ خود داشته باشید. موضوع اصلی این است که تکنیک اجرای کفپوش اپوکسی در پارکینگ های مسقف چیست و باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ این مقاله دقیقا در مورد همین موارد صحبت میکند و اطلاعات کاربردی و مهمی را ارائه می دهد. پس به ادامه مقاله توجه فرمائید.

استفاده از کفپوش اپوکسی پارکینگ به عنوان سیلر و پوشش میانی

اولین مرحله ای که قبل از اجرای کفپوش اپوکسی پارکینگ اهمیت دارد این است که مراحل آماده سازی سطح بطور کامل انجام شود. این مرحله چندان پیچیده نیست تنها کافی است خوردگی ها، ترک ها، آسیب هایی که در سطح بتن وجود دارد را با مصالح مخصوص پر کنیم. البته در مواردی میتوان از گروت اپوکسی نیز برای اصلاح بافت های آسیب دیده عمیق استفاده کرد. بعد از این کار ما می توانیم به ترتیب به سراغ اجرای سیلر کفپوش اپوکسی پارکینگ و بعد از آن پوشش میانی اپوکسی بپردازیم.

در واقع تکنیک کار این است که فقط مجاز هستیم پوشش اولیه یا سیلر و پوشش میانی را از رزین های اپوکسی انتخاب کنیم و برای لایه رویه بهتر است از یک ماده رزینی انعطاف پذیرتر و ضد سایش که خاصیت الاستیکی مناسبی داشته باشد استفاده کنیم. همانطور که میدانید در فضای پارکینگ به دلیل رفت و آمد مکرر ماشین ها بهتر است کفپوش یک خاصیت ارتجاعی خفیفی داشته باشد. از آنجایی که کفپوش های اپوکسی پس از خشکی کامل سخت و محکم می شوند، لذا استفاده از آن ها در لایه های زیرین در پروژه های کفپوش پارکینگ ضروری است. اینکه شما از چه نوع پوشش نهایی استفاده کنید که کفپوش پارکینگ بتواند طول عمر بالایی داشته باشد در قسمت بعد به شرح آن می پردازیم.

استفاده از کفپوش اپوکسی پارکینگ به عنوان سیلر و پوشش میانی

لایه رویه پلی اورتان در پروژه اجرای کفپوش اپوکسی پارکینگ

با توجه به توضیحات مذکور کفپوش پلی اورتان نسبت به رزین های اپوکسی قدری حالت ارتجاعی دارند. بنابراین در محیط های پارکینگ که رفت و آمد زیادی وجود دارد و ماشین آلات سنگین تردد دارند بهترین پوشش رویه پلی اورتان است. مزیت های فراوانی برای آن می توان ذکر کرد که اولین مورد آن کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری، افزایش طول عمر کفپوش است. اینکه شما از لایه پرایمر و کفپوش اپوکسی پارکینگ میانی استفاده میکنید در نوع خود یک نوع ترفند و اصول کار محسوب می شوند.

در واقع این لایه ها در زیر پوشش رویه پلی اورتان میتوانند یک بستر محکم و مقاومی را ایجاد کنند. خوشبختانه کفپوشهای پلی اورتان سازگاری کامل با رزینهای اپوکسی دارند. اما باید توجه داشته باشیم که زمانی میتوان پوشش رویه پلی اورتان را روی کفپوش اپوکسی پارکینگ میانی اعمال کرد که این پوشش وسط به یک خشکی نسبی برسد. در مورد پروژه های رنگ آمیزی نیز این قاعده صدق میکند.

یعنی لایه اولیه یا میانی باید قدری سخت شود یا به گیرایی نسبی برسد تا بتوان لایه جدید را اجرا کرد. ضخامتی که پوشش رویه پلی اورتان می تواند داشته باشد حداکثر تا ۲۰۰۰ میکرومتر است که در نوع خود یک رقم مناسب و استاندارد محسوب میشود. یک کفپوش اپوکسی میانی ضخامت های بسیار بیشتر از اینها دارد. به این مفهوم که حداکثر تا ۵۰۰۰ میکرومتر نیز قابل اجرا هستند. در مورد سیلرها نیز این ضخامت بسیار کمتر میشود و در حدود حداکثر ۷۰ میکرومتر است. سیلرها یک پوشش پرایمر هستند و دلیلی برای افزایش ضخامت آن ها وجود ندارد.

با توجه به ارقام مذکور کاملا متوجه شدیم که کفپوش میانی تا چه حد اهمیت دارد و چگونه میتوان با افزایش ضخامت مقاومت کفپوش را بیشتر کرد. تمامی پوشش های معرفی شده چه از نوع سیلر، کفپوش میانی و کفپوش پلی اورتان نیز دو جزئی هستند و شما باید با توجه به شرایط سطح و ویژگی هایی که در سازه و کف سازه وجود دارد مراحل اختلاط را بین اجزای رنگ انجام دهید.

لایه رویه پلی اورتان در پروژه اجرای کفپوش اپوکسی پارکینگ

تکمیل پروژه های کفپوش پارکینگ توسط شرکت فارکوهلدینگ

شرکت فارکوهلدینگ به واسطه تخصص بالایی که در زمینه اجرای انواع کفپوش اپوکسی پارکینگ دارد میتواند به طور اصولی مراحل کار را از صفر تا صد انجام دهد. در کنار این ها تمام مواد اولیه همچون کفپوش اپوکسی، از پرایمر، پوشش میانی و همچنین کفپوش پلی اورتان رویه توسط این شرکت تامین خواهد شد. این شرکت با ارائه کامل ترین خدمات سعی در جلب رضایت مشتریان دارد. شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر به وب سایت شرکت مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا