شبکه های اجتماعی

تشخیص خوانده شدن پیام تلگرام

تشخیص خوانده شدن پیام تلگرام چگونه است؟

یکی از جدیدترین قابلیت های تلگرام امکان مشاهده زمان دقیق خواندن پیام است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.
اگر آخرین بازدید خود را از دید دیگران مخفی کرده اید و نمی خواهید مخاطبان از بازدیدهای شما در تلگرام مطلع شوند، در اسرع وقت تلگرام خود را به روز کنید. زیرا اکنون مخاطبان شما می توانند ببینند که در چه تاریخ و ساعتی پیام آنها را می خوانید.

تلگرام با هر به روز رسانی امکانات جدیدی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. به عنوان مثال، آخرین آپدیت تلگرام به کاربران اجازه می داد تا پاسخ را در تلگرام شخصی سازی کنند، که شامل نقل قول، ارسال چت به افراد دیگر و ویژگی های مشابه بود. اکنون محبوب ترین پیام ایرانی ها در آپدیت جدید خود به کاربران این امکان را می دهد که زمان ارسال پیام خود را مشاهده کنند.

با زومیت همراه باشید تا با قابلیت جدید تلگرام و نحوه غیرفعال کردن آن آشنا شوید.

مشاهده زمان ارسال پیام در تلگرام

برای اینکه بتوانید زمان دقیق ارسال پیام های خود را ببینید، ابتدا باید تلگرام خود را به آخرین نسخه آپدیت کنید. این قابلیت به صورت پیش فرض برای کاربران فعال است و نیازی به فعال کردن آن نیست. برای مشاهده زمان و تاریخ ارسال پیام در تلگرام مراحل زیر را دنبال کنید.

برنامه تلگرام را باز کنید و سپس به صفحه چت مورد نظر خود بروید.
به عنوان مثال، هنگامی که می خواهید به پیام خود پاسخ دهید، روی یکی از پیام هایی که ارسال کرده اید ضربه بزنید.
پنجره ای ظاهر می شود که حاوی گزینه هایی مانند تکرار، کپی، ویرایش و موارد دیگر است. در نوار بالای این پنجره، درست زیر ایموجی ها، تاریخ و ساعت خواندن پیام نوشته شده است.

مخفی کردن زمان ارسال پیام در تلگرام

اگر آخرین بازی خود را مخفی کرده اید، ممکن است بخواهید این ویژگی را نیز غیرفعال کنید. با استفاده از مراحل زیر می توانید این کار را انجام دهید:

در اپلیکیشن تلگرام، روی منوی همبرگر در گوشه سمت چپ بالا ضربه بزنید. (اگر زبان تلگرام فارسی است، این گزینه در سمت چپ قرار دارد.)
به تنظیمات بروید و Privacy & Security را انتخاب کنید.
در بخش Privacy، روی Last Seen & Online ضربه بزنید.
در پایین این صفحه عبارتی با عنوان Hide Reading Time اضافه شده است که از طریق دکمه روبروی آن می توانید زمان مطالعه را از دیگران مخفی کنید.

blank

blank

blank

پنهان کردن زمان خواندن پیام درست مانند آخرین وضعیت بازدید شده است. زیرا با غیرفعال کردن این ویژگی نمی توانید زمان پیام هایی که ارسال کرده اید را مشاهده کنید. همچنین، زمان خواندن پیام شما از هر کسی که آخرین بازدید خود را از او پنهان کرده اید، پنهان می شود.

علاوه بر موارد ذکر شده، اکنون می توانید زمان نمایش و حتی آخرین بازدید را بدون وارد کردن تنظیمات فعال کنید. برای این کار به صفحه چت یکی از مخاطبین خود بروید. روی یکی از پیام ها ضربه بزنید و گزینه Show when را انتخاب کنید. حال با انتخاب دکمه آبی رنگ Show My Read Time در پایین صفحه، ساعت و تاریخ پیام ظاهر می شود.

برای فعال کردن آخرین بازدید، باید به صفحه پروفایل شخص بروید و Show when را فشار دهید. البته در صورتی که فرد مورد نظر آخرین بازدید را به شکل مشابه مخفی نکرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا