سرگرمی

تست شخصیت شناسی | یک سایه انتخاب کن تا بگم چطوری پولاتو به باد میدی آپدیت ۱۴۰۳


سایت کافه نیوز:

مبحث کهن الگوها و سایه ها در روانشناسی بسیار جالب و چندوجهی است. سایه ها یا قسمت هایی از شخصیت ما که نمی پذیریم در بسیاری از زمینه ها مانع ما می شوند.

امروز از شما دعوت می کنم به «پادشاهی تاریک» نگاه کنید و ببینید سایه از طریق کدام پول شما را رها می کند. چگونه آنها را از دست می دهید؟ برای ایجاد آزمون از نقشه های استعاره فیلمنامه «کهن الگوها و سایه ها» چاک اسپزانو استفاده شد.

بنابراین، به ضررهای مالی خود فکر کنید. به تصویر نگاه کنید و یک شماره کارت از ۱ تا ۹ انتخاب کنید.

امتحان: کدام سایه بر خروج پول شما تأثیر می گذارد؟

حال بیایید با نتایج آن آشنا شویم.

کارت استعاره ۱ رئیس.

اگر این کارت را انتخاب کردید، پس به این فکر کنید که در کجا، در چه موقعیتی یا با چه کسی مانند یک “رئیس” رفتار می کنید. این سایه در مورد ظلم به دیگران است. در مورد تضاد درونی با خود و میل به درست بودن در همه چیز، افزایش به قیمت دیگران. این سایه چه ارتباطی با پول دارد؟ واقعیت این است که اگر در موقعیت قدرت و ظلم قرار بگیرید، فرصت های زیادی را برای همکاری از دست خواهید داد.

با سرکوب کردن، کمتر از آنچه می توانستید به دست آورید. با بلند شدن، پروژه هایی را که به سادگی به آنها دعوت نشده اید از دست می دهید.

در نظر بگیرید که چه کسی یا چه چیزی در شما به بخشش شما نیاز دارد. اغلب پشت میل به سرکوب ترس از سرکوب نهفته است. در چه مقطعی مجروح شدید و مجبور به دفاع شدید؟ با درک و غلبه بر این مشکل می توانید گزینه های مالی خود را گسترش دهید. حوزه‌های فعالیتی که قبلاً به روی شما بسته بودند در دسترس شما قرار می‌گیرند.

کارت استعاره ۲ پنهان شود.

اعتماد به دیگران برای شما بسیار سخت است و بنابراین سعی می کنید همه کارها را خودتان انجام دهید. شما می ترسید از هر چیزی دست بکشید و تمام “وزن مشکلات” روی شانه های شما تمام شود. از بیرون ممکن است به نظر برسد که شما کارهای زیادی انجام می دهید. شما کار درستی انجام می دهید اما هنوز نتیجه ای ندارید. به نظر می رسد پول از شما پنهان است.

فکر کن چون خودت انجامش میدی با این حال، در واقعیت، معلوم می شود که با انجام تعهدات، از فرصت های شغلی خاصی اجتناب می کنید. در اعماق وجود شما باور ندارید که بتوانید آنها را مدیریت کنید. از چه زمانی باور شما نسبت به توانایی ها و مهارت هایتان شروع به تزلزل کرد؟ چه کسی ارزش و اعتماد به توانایی های شما را از بین برد؟ زیرا از این لحظه شما مخفیانه با پول خود بازی می کنید.

کارت تمثیلی ۳ داور.

اگر این کارت را انتخاب می کنید، به این فکر کنید که چه چیزی را در دیگران محکوم می کنید و نمی پذیرید؟ چرا درک این موضوع مهم است؟ زیرا این کارت در درجه اول درباره گناه و شرم خود شماست. با توجه به عدم پذیرش برخی ویژگی ها یا اقدامات شما. متأسفانه، این فهرست “ناراحت کننده” شامل آن دسته از ویژگی های شخصیتی است که به گسترش جریان مالی شما کمک می کند.

برای روشن شدن موضوع مثالی می زنم. ممکن است از گستاخی همکارتان عصبانی شوید، او را محکوم خواهید کرد و خواهید گفت که او “بدون صابون همه جا می خزد”. حالا به این فکر کنید، آیا واقعاً از گستاخی یک نفر عصبانی هستید یا این واقعیت را پنهان می کند که دفاع از نتایج خود، اعلام دستاوردهای خود و مطالبه آنچه به شما تعلق دارد برای شما بسیار دشوار است؟ جدول زمانی را به عقب برگردانید. اولین باری که از شما شکایت کرد کی بود؟ برای شما چه قضاوتی شد؟ چه کسی شما را قضاوت می کند؟

چه ویژگی های شخصیتی را از آن زمان به دلیل «بد بودن» سرکوب کرده اید؟ به هر حال، آنها کسانی هستند که می توانند به بهبود وضعیت مالی شما کمک کنند.

کارت استعاره ۴ بازنده.

یکی از ناخوشایندترین چشم اندازها شکست است. جامعه ای که ما در آن زندگی می کنیم بر موفقیت متمرکز است. تنها با تمرکز بر روی دستیابی به آن، چیزهای زیادی را در این راه از دست می دهیم: صمیمیت انسانی، روابط…. در مورد آن فکر کنید آیا از شکست می ترسید؟ یا شاید از قبل خود را شکست خورده می دانید؟

اگر از شکست می ترسید، به احتمال زیاد خودتان را با چیزهای زیادی غرق کرده اید. ترس از شکست شما را به دام غرور و حل ابدی مشکلات می کشاند. گاهی اوقات احساس می کنید که «سنجاب در چرخ گوشت» هستید. بنابراین چیزی در اطراف خود نمی بینید جز نیاز به موفقیت به هر قیمتی. این شرایط شما را مانند یک باتلاق می کشاند و شما را از درک و بینش چشم انداز جهانی محروم می کند.

فرصت های اطراف خود را از دست می دهید. آنها ممکن است در موقعیت یکسانی نباشند، اما در نهایت، مانند آن جوک قدیمی، “می خواهی آن را به آنجا برسانی یا چکرز؟” اما اگر از قبل احساس می کنید شکست خورده اید، مهم ترین چیز را از دست داده اید. جاده موفقیت – عزت نفس شما هستید مشکل این است که اگر برای خود ارزش قائل نیستید، پس به مسائل مالی اهمیت نمی دهید.

تا زمانی که خودتان را پیدا کنید، تا زمانی که ارزش خود را دوباره کشف کنید، مسائل مالی از شما عبور خواهد کرد.

در اینجا به شما کمک می کند تا بودجه مالی خود را بهبود بخشید

کارت استعاری ۵ افتخار می کند.

این یک تفاوت ظریف بسیار جالب است. این در مورد رد تمایلات جنسی است، هم برای خود و هم برای دیگران. در نظر بگیرید که چقدر بدن و خواسته های خود را می شناسید و می پذیرید. به هر حال، جنسیت فقط رابطه جنسی نیست، بلکه به طور کلی لذت است. برای فرصت تجربه آن. چه چیزی و چرا به خود اجازه نمی دهید لذت را تجربه کنید؟ در این لحظه چه احساسی دارید؟ شرم؟ نارضایتی؟ تحریک؟ گناه؟

اگر این سایه را انتخاب کرده اید، پس باید به رابطه خود با بدن خود توجه کنید. با انکار چیزی در مورد خود، با نپذیرفتن تمایلات جنسی خود، جریان قابل توجهی از انرژی را مسدود می کنید. با «تسلیم کردن» بدن و نیازهای آن، به طرز عجیبی پول را نیز رها می کنید. شما جذابیت خود را نسبت به آنها از دست می دهید.

کارت های تمثیلی ۶ شرکت کننده.

اگر این کارت را انتخاب کنید، در اعماق وجودتان می خواهید به هر قیمتی برنده شوید. بردها به شما اعتماد به نفس بیشتری می دهند و ترس هایتان را خنثی می کنند. برای شما بسیار مهم است که به همه ثابت کنید که در اوج هستید. تنها مشکل این است که با رقابت مداوم، توانایی همکاری و پذیرش را از دست می دهید.

از دیگران فاصله می گیرید و بارها و بارها برتری خود را ثابت می کنید. این به نوبه خود منجر به این واقعیت می شود که اگر با افراد همفکر رفتار کنید، بسیار کمتر از آنچه می توانید دریافت خواهید کرد. به این فکر کنید که چه چیزی شما را از کار موثر در یک تیم باز می دارد؟ “قایقرانی انفرادی قهرمانانه” در واقع شما را از چه چیزی محافظت می کند؟

در واقع، “تلاش های بسیار زیاد” شما برای شکست دادن “رقبا”، پیشرفت شما را کند می کند و زندگی شما را دشوارتر می کند. حالت مبارزه خسته کننده است و به شما اجازه آرامش نمی دهد. این به این واقعیت کمک می کند که ابتدا برای پروژه هایی که می تواند درآمد شما را افزایش دهد انرژی باقی نمانده است. دوم، شما از فرصت های پروژه مشترک استفاده نمی کنید، که جریان مالی شما را نیز محدود می کند.

کارت استعاره ۷ بازدید.

اگر این کارت را انتخاب کردید، به این فکر کنید که چقدر در زندگی شما انتقاد وجود دارد. از کی انتقاد میکنی؟ برای چی؟ در چه مواردی خود را بالاتر از دیگران قرار می دهید؟ در واقع، منتقد کودک کوچکی است که سعی می کند قبل از اینکه دیگران به او صدمه بزنند، او را آزار دهد.

این دوباره در مورد ترس است. ترس از گرفتار شدن در عقده حقارت. تا زمانی که این ترس از «نرسیدن به حد معین» را دارید، با حمله از خود دفاع خواهید کرد. ترسیدن و محافظت مداوم از کودک آسیب دیده بهترین گزینه برای کسب درآمد قابل توجه نیست. تا زمانی که خودتان را باور نکنید، تا زمانی که بپذیرید به اندازه کافی همه چیز دارید: دانش، مهارت، توانایی. شما همچنان انرژی و زمان خود را صرف دفاع و حمله به جای افزایش رفاه خود خواهید کرد.

کارت تمثیلی ۸ یتیم.

این سایه بسیار به خود تخریبی و نجات ناخواسته علاقه دارد. به این فکر کنید که کدام یک از آنها در زندگی شما حضور دارند؟ آیا چیزی به نام قضاوت و تنبیه خود وجود دارد؟ به این فکر کنید که چرا این اتفاق می افتد؟ در نهایت، با تنبیه و سرزنش خود، به دنیا نشان می دهیم که لیاقت منابع آن از جمله پول را نداریم. برای بهبود رابطه خود با پول، مهم است که مسیر خودپذیری را بدون قضاوت یا تازیانه در پیش بگیرید.

اگر می خواهید کمک کننده باشید، با انجام کارهایی که از شما خواسته نشده است، منابع خود را به دیگران منتقل کنید. در اصل، شما داوطلبانه از مزایای هستی چشم پوشی می کنید، آنها را از خود می گیرید و به کسانی می دهید که آنها را نخواسته اند. برای افزایش جریان نقدی خود، به این فکر کنید که باید مدت‌ها پیش پس‌انداز را متوقف می‌کردید. چه چیزی را خیلی وقت پیش باید متوقف می کردید؟

کارت استعاره ۹ خسیس.

کتاب های زیادی در مورد اینکه خساست و پس انداز نابخردانه چگونه پول را می ترساند نوشته شده است. اگر این کارت را انتخاب می‌کنید، به خاطر اقتصاد، منافع بیشتر، چشم‌اندازهای آینده تصور شده یا هر چیز دیگری، خود را تسلیم کنید.

برای چه چیزی پس انداز می کنید؟ برای آموزش، سلامت، تفریح، توسعه شخصی؟

تفاوت زیادی بین خرج کردن هوشمند و پس انداز بی فکر وجود دارد. وقتی تعادل بین هزینه ها و درآمد به هم می خورد، پول دیگر نمی آید. اگر آنها را رها نکنید، آنها به شما اهمیت نمی دهند. با امتناع از سرمایه گذاری روی خود، کسری مالی در زندگی خود ایجاد می کنید.

با دادن شادی های کوچک به خود، تجربه شادی و لذت در هزینه های کوچک حتی برای خود، نشان می دهید که از پول راضی هستید و از آن لذت می برید. بار دیگر، تعادل مهم است. اگر شروع به از دست دادن همه چیز کنید، به یک نتیجه فاجعه بار نیز منجر خواهد شد.

پول قلمرو بزرگسالان است. این در مورد توانایی مدیریت عاقلانه آنها بدون فراموش کردن خود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا