آشپزی

ترفندهای رفع ترشی غذا + ۹ روش ساده و کاربردی جدید ۱۴۰۳

اسیدیته غذا را از بین ببرید

داروهای ترشی خورش مرغ ترشی درمان خورش مرغ ترشی درمان خورش مرغ ترشی درمان خورش ترشی سبزیجات رفع اسیدیته پاستا در غذا رفع اسیدیته خورش بادمجان برای از بین بردن اسیدیته آبگوشت، کاهش اسیدیته جو چه باید کرد.

مهم نیست که از علاقه مندان به آشپزی باشید یا فقط برای رفع نیاز گرسنگی، مجبور می شوید چندین بار به آشپزی بروید. احتمالاً بارها برای شما پیش آمده است که در هنگام پخت غذایتان به طور تصادفی نمک زیاد شده باشد. معمولا اگر با روش ها و نحوه اصلاح آن آشنا نباشید، وقوع چنین اتفاقی منجر به از بین رفتن غذا و در نتیجه تلاش شما می شود. در این مقاله به بررسی و ارائه روش های مفید و موثر برای حذف مواد غذایی اسیدی می پردازیم. اگر این مشکل برای شما پیش آمده است و نحوه رفع آن دغدغه شماست تا انتها با ما همراه باشید.

چگونه اسیدیته غذا را کاهش دهیم؟

مغز ما چگونه طعم های مختلف را درک می کند؟

بر اساس علم زیست شناسی و فیزیولوژی انسان، ما انواع مختلفی از طعم ها را از طریق گیرنده های طعم غذا به نام پاپیلا حس می کنیم. پاپیلاها گیرنده های خوشه مانندی هستند که در تمام سطح زبان ما پخش شده اند. وقتی با خوردن غذاهای مختلف طعم های مختلفی مانند ترش، شور، تلخ، شیرین و گازدار را تجربه می کنیم، سیگنالی از سلول های چشایی سطح زبان به حنجره ارسال می شود. در نهایت، مغز ما طعم های مختلف را با ترکیب سیگنال های چشایی و بویایی درک می کند.

مزه ترش

هنگامی که غذا یا میوه ای با طعم ترش و غنی از اسیدهای مختلف مانند اسید سیتریک یا اسید استیک می خورید، اسیدها با آب موجود در بزاق شما ترکیب شده و حل می شوند. به این ترتیب یون هیدروژن آزاد می شود و با حرکت به سمت کانال های یونی در هر سلول جوانه چشایی مرتبط با طعم ترش، آنها را تحریک می کنند و سیگنال های مرتبط با طعم ترش را به مغز می فرستند.

اسیدیته غذا را از بین ببرید

شاید بعد از پختن غذا برای شما هم پیش آمده باشد که متأسفانه متوجه شدید که غذا یا حتی سس سالادتان خیلی اسیدی است. نکته مهم این است که روش اسید زدایی غذا برای همه غذاها یکسان نیست. در اینجا چند روش موثر و مفید برای صرفه جویی در تلاش و غذا برای حل این مشکل به شما ارائه می کنیم.

شیرین کننده ها را اضافه کنید

یکی از ساده ترین راه حل ها برای متعادل کردن طعم غذاهای بیش از حد اسیدی اضافه کردن کمی شکر است. از این روش می توانید برای رفع طعم ترش خورش هایی مانند قیمه و فسنجان استفاده کنید. اگر هنگام تهیه سس سالاد خود از سرکه زیاد استفاده کردید، فقط کمی شکر یا شکر به سس سالاد خود اضافه کنید تا طعم آن متعادل شود.

هویج را اضافه کنید

اگر طعم ترش رب گوجه فرنگی خانگی بیش از حد است، می توانید با اضافه کردن هویج تازه به سس گوجه فرنگی که در حال پخت است، مشکل رب گوجه ترش را حل کنید.

استفاده از نمک

افزودن نمک راه دیگری برای متعادل کردن طعم ترش غذاها است.

کمی جوش شیرین

وقتی یک غذا خیلی ترش است یعنی اسیدیته آن زیاد است. جوش شیرین به عنوان یک خنثی کننده اسید عالی شناخته شده است. در مورد جوش شیرین، باید به این نکته توجه کنید که باید مقدار بسیار کمی از آن اضافه کنید.

مقداری پنیر به غذای خود اضافه کنید

اگر سس پاستا یا ماکارونی شما خیلی ترش است، کافی است مقدار کمی پنیر پارمزان یا ریکوتا به سس اضافه کنید. به این ترتیب طعم ها را متعادل می کنید و طعم ترش غذا را کاهش می دهید.

سبزیجات موثر

علاوه بر این، افزودن مقداری سبزی خرد شده مانند جعفری به متعادل شدن طعم ترش سوپ یا خورش کمک می کند.

مقداری چربی اضافی

گاهی اوقات تنها چیزی که نیاز دارید مقدار کمی چربی برای اسیدی کردن غذا است. افزودن چربی اضافی مانند کره، چربی حیوانی، روغن گیاهی یا خامه می تواند به تعادل طعم در یک غذای ترش کمک کند.

چند برش سیب زمینی اضافه کنید

همانطور که می دانید سیب زمینی سرشار از نشاسته است و به همین دلیل یکی از جاذب های طبیعی طعم ترش محسوب می شود. همچنین بعد از اتمام کار و برای سرو غذا می توانید سیب زمینی ها را به صورت خلال درشت برش بزنید و به خورش اضافه کنید و برای سرو به راحتی از خورش جدا کنید.

فلفل قرمز برای اکثر غذاهای ترشی حلال است

فلفل قرمز معمولاً ماده اصلی همه غذاهای خوشمزه ایرانی است. خوب است که بدانیم پیاز سرخ شده به دلیل طعم شیرین آن به عنوان کاهش دهنده و متعادل کننده طعم ترش غذاها نیز شناخته می شود. کافی است یک پیاز بزرگ را رنده کنید و سپس آب آن را خوب بگیرید و در آخر پیاز رنده شده را به تابه و روغن داغ شده اضافه کنید.

نکته بسیار مهم در اینجا این است که در استفاده از روغن کوتاهی نکنید زیرا همانطور که گفته شد روغن نیز یکی از راه های متعادل کردن طعم ترش غذا است. از این گذشته، نه تنها طعم غذا متعادل است، بلکه غذای شما نیز خوشمزه تر و متعادل تر است.

آخرین کلمه

در این مطلب روش های مفید و موثری را برای کاهش و از بین بردن طعم ترش به شما ارائه کرده ایم. اگر از این روش ها برای اسید زدایی غذا استفاده کرده اید یا روش های موثر دیگری برای اسید زدایی هر نوع غذایی می شناسید، لطفا با ما و همسفرانمان در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا