خودرو

بهترین زمان برای تعویض صفحه کلاچ چه زمانی می باشد آپدیت ۱۴۰۳


در این مقاله از سری مقالات فنی کافه نیوز قصد داریم به شما همراهان گرامی‌بهترین زمان برای تعویض صفحه کلاچ خودرو را نشان بدهیم.در این مقاله به شما مواردی و عواملی را نشان می‌دهیم که با مشاهده انها باید متوجه بشوید که زمان تعویض صفحه کلاچ خودرو شما رسیده است.

هر خودرویی از سیستم ها و قطعات مختلفی تشکیل شده است، از موتور گرفته تا شیشه ها که هر کدام از آنهاآنها وظایف مشخصی دارند و واضح است که عدم عملکرد صحیح هر یک از آنها عملکرد کلی خودرو را مختل می کند یا حداقل آن را از ایده آل دور می کند. یکی از این قطعات دیسک کلاچ است که نقش بسیار مهمی در عملکرد خودرو دارد.

آیا می دانید با اپلیکیشن موبایل مکانیک علاوه بر خدمات مکانیک می توانید قیمت خودرو خود را به روز کنید.

یا خودروهای دیگر در هر سال و مدل و با هر ویژگی تهیه کنید

با کلیک بر روی لینک زیر اپلیکیشن موبایل را از کافه بازار دانلود کنید.

دانلود نرم افزار با مکانیک

نیروی تولید شده در موتور باید به چرخ ها منتقل شود تا خودروها به حرکت درآیند اما نکته مهم دیگری نیز وجود دارد و آن نحوه کنترل آن نیرو و نیرو است. فرض کنید در حال رانندگی در خیابان هستید و در چراغ قرمز حال برای توقف خودرو اولین قدم این است که انتقال نیرو به چرخ ها که از طریق کلاچ است متوقف شود. در خودروهایی که گیربکس دستی دارند، پدال کلاچ به دیسک کلاچ متصل می شود و وقتی پای خود را روی پدال کلاچ می گذارید، اتصال دیسک و فلایویل قطع می شود و در نتیجه قدرت موتور به دیسک کلاچ نمی رسد. گیربکس و چرخ ها؛ وقتی پای خود را از روی کلاچ بردارید؛ دوباره وصل شویدو می توانید حرکت را شروع کنید.

انواع کانکتور در ۴ دسته بدون لیز خوردن، یک طرفه، اصطکاک و آنها به صورت هیدرولیکی قرار می گیرند.

بهترین زمان برای تعویض دیسک کلاچبهترین زمان برای تعویض دیسک کلاچ

علل خرابی کلاچ

صفحه کلاچ نیز مانند هر وسیله دیگری دارای مشکلات و مشکلات خاصی است که در ادامه به دلایل خرابی آن می پردازیم.

۱- استفاده مداوم از کلاچ:

بسیاری از رانندگان مبتدی برای اینکه کنترل بیشتری روی خودرو داشته باشند، همیشه پای خود را روی پدال کلاچ نگه می دارند که باعث فرسودگی کلاچ می شود. برای جلوگیری از این امر، سعی کنید پس از تعویض دنده، پای خود را از روی پدال کلاچ بردارید.

۲-رانندگی بیش از حد در ترافیک:

کلاچ نقش اصلی را در رانندگی در ترافیک ایفا می کند و رانندگان تازه کار و با تجربه همیشه پای خود را روی کلاچ نگه می دارند تا از برخورد با خودروهای جلویی خودداری کنند. این مورد نیز مانند مورد قبلی منجر به افزایش استهلاک دیسک کلاچ می شود.

۳- تعویض نادرست دنده:

بهترین زمان برای تعویض دیسک کلاچبهترین زمان برای تعویض دیسک کلاچ

اگر درس های رانندگی برای گرفتن گواهینامه خود را به خاطر دارید، مربیان همیشه بر فشار دادن پدال کلاچ تا انتها تاکید داشتند. زیرا در غیر این صورت به کلاچ آسیب می رسانید. شایان ذکر است که فشار ندادن کامل پدال کلاچ و رها کردن کلاچ قبل از تعویض کامل دنده می تواند علاوه بر کلاچ به سیستم های دیگر آسیب برساند و هزینه های زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. پس هنگام تعویض دنده تمام حواس خود را متمرکز کنید تا به درستی انجام شود.

۴- شتاب بالا:

شتاب بیش از حد یکی دیگر از عواملی است که باعث افزایش استهلاک خودرو خواهد شد.

آیا می دانستید که از این سرویس استفاده می کنید؟ فروش فوری ماشین با مکانیک در هر زمانی از روز در کمتر از ۳۰ دقیقه شما می توانید ماشین خود را با بهترین قیمت ممکن بفروشید

برای اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات این سرویس اینجا کلیک انجام دادن

۵- رانندگی با دنده مناسب:

هنگام رانندگی در داخل و خارج از شهر، به خصوص هنگام رانندگی در سربالایی، از دنده صحیح استفاده کنید. در تپه های شیب دار حتما از دنده ۱ یا ۲ استفاده کنید زیرا فشار وارده به خودرو به سیستم کلاچ آسیب می رساند.

اگر نکات بالا را رعایت نکنید، میرایی کلاچ و انتهای دیسک کلاچ دور نیست. انتهای صفحه کلاچ با علائمی همراه است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

فاکتورهای سایش دیسک کلاچ

بهترین زمان برای تعویض دیسک کلاچبهترین زمان برای تعویض دیسک کلاچ

۱- تجهیزات به درستی جا نمی شوند:

دنده ای که به درستی جا نمی گیرد یکی از مواردی است که می تواند انتهای دیسک کلاچ را نشان دهد. این مشکل به خصوص در دنده ۱ و دنده عقب و در ترافیک سنگین بیشتر است.

۲- سفت کردن پدال کلاچ:

پدال کلاچ در شرایط عادی الاستیک و فنری است. شایان ذکر است که خارج شدن کلاچ از حالت تنظیم نیز می تواند باعث چسبندگی کلاچ شود، بنابراین قبل از تعویض دیسک کلاچ حتما به یک مکانیک خبره مراجعه کنید تا این موضوع را بررسی کند.

۳-بالارفتن سنگین:

اگر درجه سربالایی آنقدر تند نیست، اما ماشین شما نیاز مبرمی به دنده سنگین دارد. می تواند نشانه ساییدگی دیسک کلاچ باشد.

۴- عدم تناسب سرعت و شتاب با دریچه گاز:

اگر خودروی شما شتاب زیادی دارد اما افزایش سرعت و شتاب خودرو متناسب با میزان بنزین نیست ممکن است به دلیل انتهای دیسک کلاچ باشد.

۵- لرزش خودرو هنگام شروع حرکت:

در شروع حرکت، زمانی که ماشین در دنده ۱ است، اگر محفظه ماشین با رها شدن کلاچ لرزش داشته باشد، احتمالا دیسک کلاچ ماشین ساییده شده است.

۶- صدای تعویض دنده:

این نیز یکی از موارد دیگری است که می تواند پایان دیسک کلاچ را نشان دهد.

۷- پرتاب پا به عقب هنگام رها کردن کلاچ:

بهترین زمان برای تعویض دیسک کلاچبهترین زمان برای تعویض دیسک کلاچ

همانطور که گفته شد، پدال کلاچ در شرایط عادی فنری است، اما وقتی دیسک کلاچ تمام شد، پا با سرعت بیشتری به عقب پرتاب می شود.

موارد فوق از جمله شایع ترین علائمی بود که نشان دهنده پایان دیسک کلاچ بود و در صورت عدم تعویض به موقع دیسک کلاچ می تواند آسیب های جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. صرف نظر از موارد فوق، حتما به صفحه کانکتور مراجعه کنید. اگر عمدتاً در مناطق شهری با ترافیک سنگین رانندگی می کنید، بین ۲۰۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ کیلومتر انتظار می رود دیسک کلاچ خودرو فرسوده شود، بنابراین در این زمان به آن مراجعه کنید. اگر در جاده های روستایی، بزرگراه ها و … رانندگی کنید این مسافت بیشتر می شود، بنابراین باید حدود ۴۰ تا ۸۰ هزار کیلومتر بازدید انجام شود. شایان ذکر است که علاوه بر ترافیک، شرایط رانندگی نیز بسیار مهم است و در هر صورت سعی کنید نه تنها هوای دیسک کلاچ، بلکه هوای کل خودرو را نیز داشته باشید.

شما زمان کافی برای پاسخگویی به تماس های چندگانه فروش خودرو را ندارید

آیا نگران کلاهبرداری دلالان هستید و نمی توانید خودروی لوکس خود را بفروشید؟

استفاده از سرویس فروش سفارشی با مکانیک ، رایگان، بدون اتلاف وقت و بدون بازگشت یک تماس

ماشین لوکس خود را بفروشید

برای فروش بی خیال ماشین اینجا کلیک انجام دادن.

مقالات مرتبط:

گیربکس دوکلاچه

تفاوت ها را بررسی کنید AWD و ۴WD

۷ آسیب جدی هنگام کار با ماشین

درباره کالیپرهای ترمز خودرو بیشتر بدانید

نحوه عملکرد سیستم کنترل صعود و فرود را بیاموزید

نقش پیستون در خودرو چیست و چگونه کار می کند؟

سیستم تزریق سوخت چگونه کار می کند؟

سیستم پارکینگ یا ناوگان خودکار چیست؟

دیفرانسیل خودرو چگونه کار می کند؟

با انواع سیستم تعلیق خودرو آشنا شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا