اخبار گوناگون

برای آکواریوم ماهی آب شور بهتر است یا آب شیرین؟

بسیاری از افرادی که می‌خواهند برای خانه خود آکواریوم تهیه کنند با این سؤال مواجه می‌شوند که آب آکواریوم باید شیرین یا شور باشد؟! اینکه کدام آب مناسب آکواریوم است به نوع ماهی‌هایی باز می‌گردد که قرار است در این آکواریوم نگهداری شوند. به صورت کلی آب آکواریوم آب شیرین و آب شور تفاوت‌های زیر را دارد:

  • آکواریوم آب شیرین: آب شیرین همانند آب شیر منزل است که فقط در املاح کمی با آن متفاوت است. در آکواریوم آب شیرین می‌توان ماهی‌های رودخانه‌ها، برکه‌ها و دریاچه‌ها را نگهداری کرد.
  • آکواریوم آب شور: در آکواریوم آب شور ماهی‌های دریایی و اقیانوسی نگهداری می‌شوند. نگهداری از این آکواریوم به مراتب سخت‌تر از آکواریوم آب شیرین است و به همین دلیل افراد بدون تجربه نباید به سراغ آکواریوم آب شور برود.

حال که با تفاوت آب شور و شیرین آشنا شدید بهتر است در مورد تفاوت‌ ماهی آب شور و شیرین نیز بدانید.

انواع ماهی‌های آب شیرین

ماهی‌های آب شیرین تنوع بالایی دارند و به دو دسته گوشت‌خوار و گیاهخوار تقسیم می‌شوند.  ماهی‌هایی همچون گلد فیش، نایف، گربه‌ماهی، شارک، گرین ترور، انجل، بارب، فلاور از دسته ماهی‌های آب شیرین هستند.

انواع ماهی‌های آب شور

ماهی‌های آب شور نیز از تنوع بالایی برخورد دارند که از میان آنها می‌توان به مواردی همچون پروانه ماهی، سفره‌ماهی، دلقک ماهی خرمایی، جراح ماهی زرد، لب شیرین، جراح ماهی آبی، دمسل و فلاندر اشاره کرد.

همان‌طور که می‌بینید ماهی‌های آب شیرین و آب شور بسیار با یکدیگر تفاوت دارند و به همین دلیل زمانی که افراد می‌خواهند برای نوع آب آکواریوم تصمیم بگیرند باید به تفاوت انواع این آب در نگهداری و همچنین نوع ماهی‌های خود توجه داشته باشند.

نکات مهم در خرید غذای ماهی آب شیرین

برای اینکه ماهی آکواریوم آب شیرین بتواند به درستی عمر کند و سلامتش به خطر نیفتد باید در خرید غذای ماهی آب شیرین به نکات متعددی توجه شود. در قدم اول و پیش از خرید غذای ماهی آب شیرین باید به این نکته توجه شود که ماهی داخل آکواریوم گوشت‌خوار است یا گیاهخوار یا به دسته ماهی‌های همه‌چیزخوار متعلق است. همچنین در هنگام خرید باید به نوع غذای ماهی که به سه دسته غذاهای خشک، غذاهای زنده و غذاهای فریز شده تقسیم می‌شوند، توجه کرد. هر سه غذاهای نام برده دارای انواع مختلفی هستند که افراد در هنگام خرید غذای ماهی آب شیرین با آنها مواجه می‌شوند. غذاهای خشک به شکل پلت، فلیکس و تترا در بازار موجودند و غذاهای تازه در اشکال کرم‌های خوراکی، ماهی‌های دریایی و سبزی‌ها به فروش می‌رسند. اگر قصد خرید غذاهای منجمد دارید میگو و ماهیان دریایی به شکل منجمد برای برخی از ماهی‌ها خوراک بسیار مغذی محسوب می‌شوند.

در خرید غذای ماهی آب شیرین باید حتماً به مواد تشکیل‌دهنده غذای خریداری شده نیز توجه شود. ماهی‌های آب شیرین به مقدار زیادی پروتئین، ویتامین، مواد معدنی و اسیدهای چرب نیاز دارند که همه این موارد باید در غذای خریداری شده وجود داشته باشد. در صورت وجود این مواد با کیفیت بالا ماهی آکواریوم می‌تواند در سلامت کامل زندگی کند.

توجه به قیمت غذای ماهی آب شور هنگام خرید

برای نگهداری از ماهی آب شور علاوه بر فراهم آوردن محیط مناسب در آکواریوم، باید به تغذیه این ماهی‌ بسیار توجه شود. ماهی‌های آب شور به سه دسته گوشت‌خوار، گیاهخوار و همه‌چیزخوار تقسیم می‌شوند. زمانی که ماهی‌ها در اقیانوس هستند از جلبک و علف دریایی تغذیه می‌کنند یا ماهی‌های گوشت‌خوار به سراغ میگو، پلانکتون و سخت‌پوستان ریز می‌روند.

امروزه زمانی که افراد می‌خواهند برای ماهی آب شور خود غذا تهیه کنند به سراغ غذاهای آماده می‌روند که در پت‌شاپ‌ها به فروش می‌رسند. بر اساس نیازهای تغذیه‌ای ماهی آب شور، غذاهای مختلفی تولید شده که قیمت غذای ماهی آب شور را متفاوت کرده‌اند. قیمت ماهی آب شور با توجه به تولیدکننده محصول و نوع غذا که تنوع بالایی دارد در بازار بسیار متفاوت است. افراد می‌توانند برای آگاهی از قیمت غذای ماهی آب شور محصولات موجود در پت‌شاپ‌های آنلاین همچون پت‌شاپ اینترنتی پت آباد را به راحتی بررسی کنند و غذایی را با توجه به نوع ماهی خود و قیمت محصول خریداری نمایند.

قیمت غذای ماهی آب شور

لوازم نگهداری ماهی‌های آب شور و شیرین

یکی از اولین اقداماتی که پیش از خریدن آکواریوم و ماهی‌ها باید آن را در نظر گرفت تهیه لوازم نگهداری ماهی‌های آب شور و شیرین است. بدون خرید این لوازم نگهداری از ماهی کاری غیرممکن به شمار می‌رود. در ادامه با لوازم مورد نیاز در دو آکواریوم شیرین و شور آشنا می‌شوید:

لوازم مورد نیاز آکواریوم آب شور

ماهی‌های آب شور از آنجایی که نسبت به تغییرات حساسیت بیشتری دارند تجهیزات آکواریوم آنها نیز بیشتر و خاص‌تر است. از جمله این تجهیزات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فیلتراسیون
  • اسکیمر
  • موج ساز
  • دنیتراتورومدیاها
  • لامپ
  • یووی
  • چیلر
  • بخاری
  • اوزون ساز
  • واتر پمپ
  • شیشه پاک کن
  • تستر

لوازم مورد نیاز آب شیرین

از آنجایی که راه‌اندازی آکواریوم آب شیرین ساده‌تر است وسایل و تجهیزات مورد نیاز آن نیز کمتر است. از جمله لوازمی که باید برای راه‌اندازی آکواریوم آب شیرین در نظر گرفت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بخاری
  • فیلتراسیون یا دستگاه تصفیه
  • پمپ هوا
  • دماسنج
  • لامپ

همان‌طور که می‌بینید لوازم نگهداری ماهی‌های آب شور و شیرین در تعدادی از موارد با یکدیگر متفاوت هستند و لوازم نگهداری ماهی‌های آب شور بسیار بیشتر از آب شیرین است. همین مسئله باعث می‌شود که در هنگام تهیه لوازم نگهداری ماهی‌های آب شور و شیرین افراد با کمی چالش مواجه شوند که با آگاهی از این تفاوت‌ها است که می‌توانند دست به خرید بهتری بزنند.

لوازم نگهداری ماهی های آب شور و شیرین

برای خرید لوازم نگهداری ماهی‌های آب شور و شیرین افراد می‌توانند به بسیاری از پت‌شاپ‌ها مراجعه کنند و یا لوازم مورد نیاز خود را از پت‌شاپ‌های آنلاین همچون پت‌شاپ آنلاین پت آباد به راحتی خریداری نمایند. خرید از چنین پت‌شاپ‌هایی کمک می‌کند افراد بتوانند لوازم نگهداری ماهی خود را بدون مراجعه به پت‌شاپ در هر مکان و زمانی خریداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله