شبکه های اجتماعی

ایمیل به اینستاگرام برای رفع بلاک

اینستاگرامم را باز می کنم. مثل همیشه، من پست های مورد علاقه ام را روی صفحه می بینم. من ناخودآگاه قبل از اینکه ویدیو را ببینم آن را لایک میکنم. خبری از قلب قرمز نیس چی شد؟ من پیام بلاک اینستاگرام را روی صفحه می بینم که روزم را خراب می کند. من از اینستاگرام بلاک شدم!!! برای رفع بلاک  اینستاگرام چه باید کرد؟

در این مقاله هر آنچه که باید در مورد بلاک کردن و رفع بلاک اینستاگرام بدانید را به شما خواهیم گفت. پس بیایید به سرعت به بلاک و بلاک اینستاگرام بپردازیم.

بلاک اینستاگرام یا اکشن بلاک چیست؟

قبل از اینکه به راه‌های رفع بلاک اینستاگرام و دلایل آن بپردازیم، اجازه دهید ببینم بلاک کردن اینستاگرام از کجا می‌آید؟

بلاک شدن در اینستاگرام زمانی است که کاری را انجام داده اید که اینستاگرام آن را دوست ندارد. سپس شما را می زند و بلاک می کند. مسدود کردن معمولاً خیلی ناگهانی اتفاق می افتد.

اینستاگرام هیچ اخطار بلاک نمی دهد. وقتی نمی‌توانید کسی را لایک کنید، نظر بدهید یا دنبال کنید، می‌دانید که بلاک شده‌اید. سپس پیامی مانند تصویر زیر مشاهده خواهید کرد.

بلاک اینستاگرام یا اکشن بلاک چیست؟

البته انسداد مدل های مختلفی دارد که در ادامه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

حال اینکه چرا اینستاگرام شما را بلاک می کند، دلایل مختلفی وجود دارد که در ادامه مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

چرا اینستاگرام یک حساب کاربری را بلاک می کند؟

به طور کلی، به این دلیل است که شما کاری انجام داده اید که با الگوریتم های اینستاگرام سازگار نیست. به همین دلیل است که اینستاگرام تصمیم می گیرد شما برای مدتی فعال نباشید. او احتمالا قصد دارد با این کار کاربران را مجازات کند.

۱- فالو و آنفالو زیاد

خب، باید بگویم که اینستاگرام این را دوست ندارد که کاربران در یک روز یا یک ساعت تعداد زیادی فالو و آنفالو کنند. به همین دلیل حساب این افراد بلاک شده است.

۲- لایک خیلی زیاد

اگر تعداد زیادی پست دیگران را در یک روز لایک کنید، اینستاگرام عصبانی می شود! وقتی تعداد لایک های شما از حد مجاز روزانه بیشتر شود، اینستاگرام شما را اسپم می داند و شما را بلاک می کند.

۳- استفاده زیاد از هشتگ

اگر در کپشن پست ها و استوری ها بیش از حد از هشتگ ها استفاده کنید، اینستاگرام شما را بلاک می کند.

۴- تکرار زیاد یک کامنت در پست ها

کامنت های مکرر زیر یک پست یا پست های مختلف باعث بلاک شدن حساب کاربری شما در اینستاگرام می شود.

۵- استفاده از ربات اینستاگرام

بسیاری از اکانت ها از ربات ها برای افزایش فالوور، افزایش لایک و غیره استفاده می کنند. اما الگوریتم های جدید اینستاگرام به شدت مخالف استفاده از ربات ها هستند. بنابراین اگر از ربات های اینستاگرام استفاده می کنید، انتظار داشته باشید که از اینستاگرام بلاک شوید.

۶- با دستگاه یا IP دیگری وارد اکانت اینستاگرام شوید

از طرف دیگر، اگر با دستگاه یا آدرس IP دیگری وارد حساب خود شوید، نمی‌توانید پیامک یا ایمیل شناسایی را تأیید کنید. اینستاگرام مشکوک می شود. این بدان معنی است که حدس می‌زند که این احتمالاً کار هکرها است و حساب شما را مسدود می‌کند.

۷- گزارش حساب

خوب، یکی از دلایل واضحی که اینستاگرام حساب شما را مسدود می کند. قابل گزارش ریپورت شدن به این معنی است که فالوورها به دلایلی از شما در اینستاگرام شکایت دارند.

۸- انتشار پست های غیر اخلاقی

اگر پستی را منتشر کنید که اینستاگرام آن را غیراخلاقی تشخیص دهد، احتمال زیادی وجود دارد که اقدام شما مسدود شود. حالا این پست های غیر اخلاقی چیست؟ به عنوان مثال، محتوای جنسی، خشونت آمیز، عکس های برهنه و غیره.

۹- نقض حق کپی رایت

شما باید محتوایی را که خودتان ایجاد کرده اید ارسال کنید. یعنی از جایی کپی نکرده اید. اگر پستی را کپی می کنید، حتما این صفحه را تگ کنید. البته اگر صاحب محتوا اجازه کپی داده باشد اشکالی ندارد. اما در غیر این صورت احتمال بلاک شدن شما از اینستاگرام وجود دارد.

انواع بلاک در اینستاگرام چیست؟

انواع مختلفی از بلاک ها در اینستاگرام وجود دارد. از پیام ارسال شده توسط اینستاگرام متوجه خواهید شد که اکانت بلاک شده متعلق به کدام دسته است.

بلاک شدن موقت

همانطور که از نام آن پیداست، این الگوی بلاک کردن موقتی است. احتمالاً در اینستاگرام زیاده روی کرده اید. در صورت مسدود شدن موقت، پیام زیر را دریافت خواهید کرد:

بلاک شدن موقت

بلاک شدن با تاریخ انقضا

این الگوی بلاک کردن تقریباً مانند بلاک کردن موقت است. با این تفاوت که مثلا اینستاگرام شما را تا ۲۴ ساعت بلاک می کند. اما در بین کاربران دیده شده است که اگر در این مدت قوانین را زیر پا بگذارند، مدت زمان ممنوعیت بیشتر می شود.

حتی یک مورد داشتیم که این بلاک ۳۰ روز طول کشید!

بلاک شدن برای همیشه یا اکشن بلاک

خوب، در این صورت شما برای همیشه یا برای مدت طولانی مسدود شده اید. این نوع ممنوعیت معمولاً در نتیجه نقض قوانین اینستاگرام رخ می دهد.

بلاک شدن برای همیشه یا اکشن بلاک

برای رفع بلاک اینستاگرام چه باید کرد؟

اکنون که می دانید چرا اکانت شما بلاک شده است، وقت آن رسیده است که اینستاگرام را رفع بلاک کنید.

راه های مختلفی برای خروج از بلوک وجود دارد. در اینجا چند روش را ارائه می دهیم که یکی از آنها در نهایت جواب می دهد. از مورد ۱ شروع کنید و یکی یکی امتحان کنید، باشد که نجات پیدا کنید.

۱- از یک دستگاه دیگر و نتِ دیتا استفاده کنید

دلایل مختلفی برای مسدود کردن وجود دارد. اینستاگرام ممکن است آدرس IP شما را مسدود کرده باشد نه حساب شما! سپس از تلفن همراه یا لپ تاپ دیگری (دستگاهی متفاوت با دستگاه قبلی) استفاده کنید. توجه داشته باشید که باید به جای Wi-Fi از دیتا تلفن همراه استفاده کنید.

۲- از اینستاگرام بخواهید بلاک شما را رفع کند

به محض مشاهده پیام بلاک اکشن بر روی صفحه، گزینه Tell us را نیز مشاهده خواهید کرد. فشار دادن این دکمه به این معنی است که شما درخواستی برای حذف بلاک دارید.

از اینستاگرام بخواهید بلاک شما را رفع کند

۳- ارسال گزارش به اینستاگرام

اگر هیچ یک از دلایل مسدودسازی را که در بالا صحبت کردیم را انجام نداده اید و بی گناه هستید، آن را به اینستاگرام گزارش دهید. صادقانه به اینستاگرام بگویید که کاری انجام ندادید. اینستاگرام بلافاصله پس از شناسایی شما را از حالت بلاک خارج می کند. البته اگر کار اشتباهی انجام دادید حتما این مرحله را امتحان کنید!

چطور می‌توانم به اینستاگرام ریپورت بفرستم؟

برای ارسال پیام بی گناهی خود به اینستاگرام مراحل زیر را دنبال کنید:

اینستاگرام را باز کنید و روی ۳ خط بالا سمت راست کلیک کنید.

چطور می‌توانم به اینستاگرام ریپورت بفرستم؟

به قسمت تنظیمات (setting) بروید.

چطور می‌توانم به اینستاگرام ریپورت بفرستم؟ 2

روی گزینه Help کلیک کنید.

چطور می‌توانم به اینستاگرام ریپورت بفرستم؟ 3

در این قسمت سه گزینه می‌بینید که باید روی گزینه اول یعنی Report a Problem کلیک کنید. وقتی روی این گزینه کلیک کردید، دوباره روی گزینه Report a Problem بعدی کلیک کنید.

چطور می‌توانم به اینستاگرام ریپورت بفرستم؟ 4

اینجا باید بنویسید مشکل چیست؟ به عنوان مثال، برای رفع بلاک، می توانید جمله زیر را در جای خالی وارد کنید:

for some reason I’ve been blocked though I haven’t done anything wrong

بعد هم گزینه Submit را بزنید تا پیامتان به اینستاگرام ارسال شود.

چطور می‌توانم به اینستاگرام ریپورت بفرستم؟ 5

۳- اکانت های اینستاگرام و فیسبوک خود را متصل کنید

با لینک دادن اینستاگرام به حساب شبکه اجتماعی دیگری به اینستاگرام ثابت کنید که ربات نیستید. بالاخره باید به نحوی اعتماد اینستاگرام را جلب کنیم.

برای این کار به قسمت تنظیمات بروید. سپس به قسمت Account و قسمت Linked Account بروید. در این بخش می توانید شبکه های اجتماعی مختلف مانند فیس بوک، توییتر و … را مشاهده کنید. یکی را انتخاب کنید و حساب اینستاگرام خود را به آن متصل کنید.

۴- برای رفع بلاک اینستاگرام ۴۸ ساعت صبر کنید

به احتمال زیاد اینستاگرام بعد از ۴۸ ساعت به صورت خودکار از حالت بلاک خارج شود. درمان همه دردها صبر است. در نهایت، شما از اینستاگرام بلاک شده اید و رفع بلاکی کمی طول می کشد.

۵- اطلاعات پروفایل خود را وارد کنید

اگر اطلاعات پروفایل و حساب شما هنوز ناقص است، لطفا در اسرع وقت آن را تکمیل کنید. گاهی اوقات با دیدن یک پروفایل ناقص، اینستاگرام تصور می کند که یک حساب ربات است. به همین دلیل این حساب را بلاک می کند.

۶- اینستاگرام را حذف و دوباره نصب کنید

یکی از راه حل های رفع بلاک اینستاگرام حذف و نصب مجدد آن است. مثل زمانی که کامپیوتر شما هنگ می کند و یک بار آن را خاموش می کنید!

اگر هیچ یک از روش های بالا جواب نداد، این روش را امتحان کنید. با این حال، هیچ ضرری ندارد.

۷- رمز حساب خود را تغییر دهید

اگر همه روش‌های بالا جواب نداد، رمز عبور حساب خود را تغییر دهید. برخی از کاربران اینستاگرام با تغییر رمز عبور خود از بلاک خارج شدند.

برای جلوگیری از بلاک شدن چه کنیم؟

همانطور که می دانید پیشگیری بهتر از درمان است. پس بیایید ببینیم برای جلوگیری از بلاک شدن چه کاری می توانیم انجام دهیم.

۱-اگر تازه واردید، تند نروید

گاهی اوقات حساب هایی که به تازگی وارد اینستاگرام شده اند بیش از حد فعال هستند. یعنی اگر به تازگی یک حساب کاربری ایجاد کرده اید و وارد اینستاگرام شده اید، خیلی سریع شروع به لایک کردن پست های دیگران نکنید. زیرا این کاری است که ربات ها معمولا انجام می دهند.

بعد از ایجاد حساب کاربری چه کاری باید انجام دهم؟

سعی کنید عکس ها یا مطالب خود را پست کنید. قبل از اینکه بتوانید نظر بدهید و پست های دیگران را لایک کنید بهتر است ۱۰ پست در پروفایل خود داشته باشید.

۲- فعال باشید

اگر فعالیت خود را متوقف کنید، یعنی. کسی را لایک نکنید، کامنت نگذارید و پست ارسال نکنید، اینستاگرام به شما مشکوک خواهد شد. پس با خودش میگه پس این اکانت باید ربات باشه و بلاکش میکنه. سعی کنید حداقل دو بار در هفته پست بگذارید.

۳- اسپم نباشید

نظرات و ایموجی های زیادی نفرستید! به طور کلی، اگر در هر کاری در اینستاگرام زیاده روی کنید، بلاک خواهید شد. پس اسپم نکنید

در این مقاله سعی کرده ایم تمامی نکات مربوط به بلاک اکشن اینستاگرام را برای شما شرح دهیم. منظورم این است که اکشن بلاک چیست؟ چند مدل بلاک داریم؟ دلایل بلاک کردن چیست و چگونه اینستاگرام را رفع بلاک کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا