اخبار تکنولوژی

بکاپ گرفتن از برنامه های گوشی اندروید

بکاپ گرفتن از برنامه های گوشی اندروید

برنامه ای برای پشتیبان گیری از محتوا در دستگاه اندروید

کاربران اندروید از این اطلاعات نسخه پشتیبان تهیه می کنند تا بتوانند همیشه اطلاعات مهم دستگاه خود را داشته باشند. این را می توان به روش های مختلف انجام داد. برنامه های مختلفی برای پشتیبان گیری از اطلاعات تلفن همراه وجود دارد. در این مقاله ۱۰ نمونه از برنامه هایی را به شما معرفی می کنیم که می توانند عملکرد خوبی در پشتیبان گیری از اطلاعات مهم و دقیق دستگاه شما داشته باشند.

امروزه کاربران گوشی های هوشمند از ویژگی های گوشی خود برای ذخیره اطلاعات مهم خود استفاده می کنند. کارشناسان اجتماعی تا چه حد بر این باورند که اهمیت اطلاعات ذخیره شده در تلفن همراه با اهمیت اطلاعات ذخیره شده در لپ تاپ برابر است. بسیاری از افراد اکثر فایل ها و اسناد مهم خود را در تلفن همراه خود ذخیره کرده اند تا در صورت نیاز در اسرع وقت به آنها دسترسی داشته باشند. به همین دلیل، تهیه نسخه پشتیبان از محتوای ذخیره شده در تلفن های همراه بسیار مهم خواهد بود.

نگهداری فایل های مهم و مدارک ضروری در تلفن همراه اهمیت داشتن یک فایل پشتیبان یا نسخه پشتیبان از اطلاعات تلفن همراه را چند برابر می کند. با پشتیبان گیری از اطلاعات خود می توانید به راحتی به این اطلاعات دسترسی داشته باشید و نگران از دست دادن آن نباشید. همچنین زمانی که می خواهید از تلفن همراه جدید استفاده کنید، به راحتی می توانید این اطلاعات ذخیره شده در گوشی قدیمی را به گوشی جدید انتقال دهید.

با وجود روش های متعدد پشتیبان گیری از اطلاعات تلفن همراه، انتخاب بهترین روش می تواند یکی از سخت ترین مشکلات کاربران باشد. می‌توانید با استفاده از برنامه‌های مخصوص اندروید برای پشتیبان‌گیری از فایل‌های خود، اطلاعات را برای مدت کوتاهی در دستگاه خود ذخیره کنید. در این مقاله ده برنامه برتر را برای این منظور به شما معرفی می کنیم.

همچنین می توانید از لینک دانلود برنامه های موجود در این مقاله و نصب آنها بر روی تلفن همراه خود استفاده کنید. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر یا سوالی که در مقاله پاسخ داده نشده است می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

برنامه پشتیبان گیری و بازیابی برنامه

اولین برنامه ای که به شما معرفی می کنیم یکی از بهترین هاست. برنامه App Backup and Restore با ارائه عملکردهای فراوان می تواند کمک خوبی در تهیه فایل پشتیبان از اطلاعات ذخیره شده در دستگاه شما باشد. این برنامه رایگان که برخی از ویژگی های آن به صورت خرید درون برنامه ای در دسترس است، از گوگل پلی قابل دانلود است.

یکی از ویژگی های مهمی که این برنامه دارد، امکان مدیریت Uninstall یا Uninstall Manager است. همچنین پشتیبانی این اپلیکیشن از فایل های APK به شما این امکان را می دهد که از طریق بلوتوث یا اتصال وای فای فایل های برنامه های مختلف را ارسال کنید.

بنابراین، اگر قصد دارید از اطلاعات تلفن همراه خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و به دنبال یک برنامه مناسب هستید، در نصب این برنامه تردید نکنید.

از برنامه پشتیبان گیری تلفن همراه خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

یکی دیگر از برنامه های مناسب برای پشتیبان گیری از اطلاعات تلفن همراه علاوه بر اطلاعات مهم مانند اطلاعات سیستم دستگاه یا پیامک های ارسالی و لیست مخاطبین که می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد، برنامه Backup Your Mobile است. این برنامه می تواند یکی از بهترین گزینه های شما باشد زیرا کاملا رایگان است و تمامی امکانات آن بدون پرداخت هیچ هزینه ای در دسترس است. برای دانلود اپلیکیشن می توانید از فروشگاه گوگل پلی استفاده کنید

برنامه پشتیبان گیری گوگل درایو

اگر توانایی استفاده از فضای ابری در پلتفرم هایی مانند دراپ باکس، گوگل درایو و وان درایو را دارید، می توانید از برنامه گوگل درایو استفاده کنید. این برنامه می‌تواند از اطلاعات شما مانند عکس‌ها، فیلم‌ها و فایل‌های اسناد در فضای ابری نسخه پشتیبان تهیه کند.

در مورد استفاده از برنامه هایی که بر روی پلتفرم ابری کار می کنند باید به این نکته توجه داشته باشید که برای آپلود فایل ها در این فضا و سپس دانلود مجدد باید به اینترنت متصل باشید و حجم اینترنت شما باید کافی باشد تا بتوانید فایل ها را دانلود کنید. فایل های مورد نظر شما با توجه به اینکه سرعت اینترنت در کشور ما چندان مناسب نیست، ممکن است در استفاده از فایل های پشتیبانی که در فضای ابری ذخیره کرده اید با کمی تاخیر مواجه شوید.

برنامه پشتیبان گیری CM Backup

یکی دیگر از برنامه های فعال مبتنی بر سرویس ذخیره سازی ابری، برنامه CM Backup است که به صورت رایگان منتشر شده و توانسته در نظرسنجی هایی که کاربران در این برنامه ثبت نام کرده اند، امتیاز بالا و نظرات مثبت زیادی را کسب کند. شما در تهیه نسخه پشتیبان از فایل های خود با این برنامه محدودیت دارید زیرا نمی توانید فایل ها و اطلاعات برنامه های نصب شده بر روی تلفن همراه خود را با این برنامه ذخیره کنید. بلکه فقط می توانید از لیست مخاطبین، لیست پیام ها و تماس ها، صفحات ذخیره شده یا نشانک های مرورگر، زنگ هشدار، تنظیمات برنامه تقویم و موارد دیگر از این برنامه استفاده کنید.

همانطور که اشاره کردیم از آنجایی که این برنامه بر روی پلتفرم ابری کار می کند، برای بازیابی اطلاعات یا تهیه فایل پشتیبان برای آن نیاز به اتصال به اینترنت دارد و قطعا بخشی از بسته اینترنت شما را مصرف می کند. کاربرانی که با مشکل حجم اینترنت یا محدودیت سرعت اینترنت مواجه نیستند، می توانند از برنامه های موجود در بستر ابری به صورت بهینه استفاده کنند.

پشتیبان گیری و بازیابی آسان با یک برنامه پشتیبان

می خواهیم برنامه ای را به شما معرفی کنیم که برای افرادی که به دنبال پیچیدگی نیستند و زمان و هزینه زیادی صرف می کنند بسیار مناسب است. برنامه Easy Backup and Restore همانطور که از نامش پیداست با رابط کاربری بسیار ساده و ارسال رایگان در تمامی مراحل استفاده می تواند نظر شما را به خود جلب کند. با استفاده از روش های آسان و ساده طراحی شده در این برنامه می توانید محتویات حافظه داخلی خود را در فضای ابری مانند Dropbox، One Drive، Google Drive یا Box.com یا در حافظه دستگاه اندرویدی خود ذخیره کرده و از آن ها بک آپ بگیرید.

برنامه پشتیبان گیری هلیوم

برنامه ای فوق العاده با اجرای چشمگیر به شما تقدیم می کنیم. برنامه هلیوم یکی از کاربردی ترین اپلیکیشن ها در زمینه پشتیبان گیری از اطلاعات تلفن همراه است که حتی می تواند به شما در ذخیره داده ها و تهیه نسخه پشتیبان در کامپیوتر کمک کند. برای اینکه بتوانید از نسخه پیشرفته و کامل برنامه استفاده کنید باید هزینه ای در حدود پنج دلار بپردازید که البته یک نسخه از برنامه به صورت رایگان نیز موجود است. این برنامه یکی از پیشنهادات ما به عنوان یک برنامه موفق و آزمایش شده پشتیبان گیری اطلاعات موبایل می باشد.

لیست برنامه های پشتیبان گیری My Apps

اگر می خواهید بدون استفاده از حافظه داخلی دستگاه و همچنین بدون ورود به حساب ابری خود بتوانید از اطلاعات برنامه های خود یک لیست مرجع ایجاد کنید، برنامه List My Apps برای شما مناسب است. این برنامه با ارائه لیست مرجع از اپلیکیشن های نصب شده بر روی تلفن همراه شما می تواند انتخاب خوبی برای بک آپ گیری با روشی متفاوت باشد. شما می توانید این برنامه رایگان را از فروشگاه Google Play دانلود کنید و به عنوان کاربری که برنامه های مختلف زیادی در دستگاه خود ندارد، بیشترین بهره را ببرید.

برنامه پشتیبان گیری MyBackup

برنامه MyBackup دو گزینه مختلف را در دو نسخه رایگان و غیر رایگان در اختیار شما قرار می دهد. در نسخه رایگان این برنامه می توانید عکس، فیلم، موسیقی و حتی لیست مخاطبین و آرشیو اس ام اس را در حافظه داخلی یا رم microSD ذخیره کنید و در نسخه غیر رایگان از فضای ابری برای بک آپ گیری استفاده کنید. داده های شما در این برنامه می توانید امکانات ویژه دیگری را نیز مشاهده کنید. اجرای برنامه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و قطعا نظر مثبت شما را جلب خواهد کرد.

برنامه پشتیبان گیری Super Backup

شاید به دلیل مشغله کاری یا کاری در زمان های خاصی فراموش کرده اید از اطلاعات مهم خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. معرفی اپلیکیشن Super Backup. این اپلیکیشن می تواند با امکان بک آپ گیری خودکار و خودکار شما را شگفت زده کند، همچنین رابط کاربری برنامه و اجرای صحیح آن قطعا توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب خواهد کرد. شما این امکان را دارید که لیست مخاطبین، اطلاعات اپلیکیشن، لیست تماس و پیامک، اطلاعات تقویم و بسیاری موارد دیگر را به عنوان اطلاعات مهم ذخیره کرده و یک فایل پشتیبان برای آنها تهیه کنید. علاوه بر این، این اپلیکیشن قابلیت ذخیره فایل های پشتیبان در فضای ابری را در اختیار شما قرار می دهد.

برنامه پشتیبان گیری Titanium Backup

اگر دستگاه اندرویدی شما روت شده است، به برنامه مناسب برای دستگاه خود نیاز دارید. ما برنامه Titanium Backup را پیشنهاد می کنیم. شما می توانید از این برنامه برای پشتیبان گیری از اطلاعات ذخیره شده در دستگاه اندرویدی روت شده خود استفاده کنید. این برنامه یک برنامه بسیار معروف و شناخته شده است که می تواند نظر کاربران را به خود جلب کند. چرا که با تغییرات و تحولات همیشگی خود توانسته است بسیاری از سلیقه ها را راضی کند. پس از نصب و بررسی ویژگی های آن می توانید برای دریافت توضیحات بیشتر در مورد عملکرد برنامه با کارشناسان ما تماس بگیرید.

برنامه پشتیبان گیری Ultimate Backup

Ultimate Backup یک رقیب سرسخت برای Titanium Backup است. این برنامه با ارائه توابع متنوع و متعدد توانسته است جایگاه خود را در بین اپلیکیشن های پشتیبان گیری پیدا کند و عملکرد منحصر به فرد فریز و بازکردن اپلیکیشن های سیستمی را نیز به آن اضافه کند. با استفاده از این برنامه می توانید یک فایل آرشیو از محتویات برنامه های نصب شده بر روی گوشی خود نیز ذخیره کنید.

نتیجه

ما به پایان مقاله رسیدیم و بدین ترتیب توانستیم با ده اپلیکیشن مناسب برای تهیه فایل پشتیبان از اطلاعات مهم در دستگاه اندرویدی خود آشنا شویم. نصب اپلیکیشن تنها یکی از روش های تهیه فایل پشتیبان است و روش های دیگری نیز برای این کار وجود دارد.

روش دیگری که به شما توصیه می کنیم استفاده از فضای ذخیره سازی حساب جیمیل خود است. می توانید با استفاده از گزینه موجود در تنظیمات دستگاه، پشتیبان گیری خودکار خود را فعال کنید و پس از ورود به حساب کاربری جیمیل خود به فایل های پشتیبان ذخیره شده در این مکان دسترسی پیدا کنید.

همچنین برنامه‌هایی وجود دارند که روی رایانه شخصی یا لپ‌تاپ شما اجرا می‌شوند و می‌توانند به شما کمک کنند از اطلاعات تلفن همراه خود نسخه پشتیبان تهیه کرده و آن را در رایانه شخصی خود ذخیره کنید.

در نتیجه می توانید با توجه به نیاز و توانایی خود یکی از روش های موجود برای تهیه فایل های آرشیو را انتخاب کرده و نیاز خود را برطرف کنید. اگر به راهنمایی بیشتری نیاز دارید یا سوالاتی دارید که در این مقاله به آنها پاسخ داده نشده است، حتما از کارشناسان ما کمک بخواهید. شما را در مقالات بعدی می بینیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا