اخبار تکنولوژی

افشای تصویر کنسول میان‌نسلی مایکروسافت؛ نسل بعدی ایکس‌باکس در ۲۰۲۸ از راه می‌رسد

کنسول میان نسلی مایکروسافت ظاهرا سال آینده با طراحی متفاوت نسبت به نسل فعلی Xbox Series X وارد بازار خواهد شد.

طبق اسناد دادگاه مایکروسافت و FTC، ردموند می خواهد کنسول Xbox Series X را با طراحی و ویژگی های جدید در سال آینده به روز کند. همچنین به نظر می رسد که نسل بعدی کنسول ایکس باکس در سال ۲۰۲۸ معرفی شود و مایکروسافت همچنان در حال کار بر روی یک کنسول ابری است.

کنسول جدید مایکروسافت که یک کنسول میان نسلی به حساب می آید، طراحی متفاوتی نسبت به مدل فعلی دارد. این محصول از طراحی دایره ای بهره می برد و ورودی دیسک یا دیسک درایو ندارد. طبق اسناد محرمانه مایکروسافت، این کنسول دارای ۲ ترابایت فضای ذخیره سازی و یک پورت USB-C در جلو خواهد بود. همچنین باید منتظر کنترلر جدید مایکروسافت باشیم.

کنسول و کنترلر Xbox Series X جدید

کنسول جدید مایکروسافت با کد Brooklin و کنترلر آن با کد Sebille در حال توسعه هستند و انتظار می رود این کنترلر اواخر سال جاری معرفی شود. این کنسول شامل شتاب سنج با پشتیبانی از ژیروسکوپ می باشد. از ویژگی های این کنترلر می توان به اتصال مستقیم به فضای ابری، بلوتوث ۵٫۲ و اتصال جدید Xbox Wireless 2 اشاره کرد.

کنسول و کنترلر Xbox Series X جدید

مایکروسافت همچنین بازخورد لمسی دقیق و VCA لمسی دوگانه را به عنوان بلندگو در لیست مشخصات کنترلر فهرست می کند. این کنترلر از دکمه های نرم تری نسبت به قبل استفاده می کند و همچنین از باتری قابل شارژ و جداشدنی استفاده می کند.

Xbox Series X جدید از Wi-Fi 6E و Bluetooth 5.2 پشتیبانی می کند. این کنسول مجهز به تراشه ۶ نانومتری و PSU با ۱۵ درصد توان کمتر است. طبق اسناد، قیمت این کنسول همچنان ۴۹۹ دلار خواهد بود.

علاوه بر کنسول میان‌نسل ایکس باکس، ظاهرا مایکروسافت در حال کار بر روی یک کنسول مبتنی بر ابر است که قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به Xbox Series X خواهد داشت.

نسل بعدی ایکس باکس در سال ۲۰۲۸ وارد بازار خواهد شد

طبق بخشی دیگر از اسناد دادگاه، ظاهراً نسل بعدی کنسول ایکس باکس در سال ۲۰۲۸ معرفی خواهد شد.البته مایکروسافت تنها کسی نیست که کنسول جدید خود را در سال جاری معرفی کرده است. سونی همچنین پلی استیشن ۶ را معرفی خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا