اخبار گوناگون

آیا شامپو کافئین در واقع به رشد مو کمک می کند؟

فواید کافئین برای مراقبت از پوست به طور گسترده ای شناخته شده است – به رفع پف، روشن شدن پوست و کاهش چین و چروک کمک می کند. با این حال، ماده ضدالتهابی دارای مزایای مراقبت از مو نیز می باشد. شامپوهای حاوی کافئین، به ویژه، در حال افزایش هستند و ادعا می کنند که به تحریک رشد مو کمک می کنند. اما آیا آنها واقعاً کار می کنند؟

برای بررسی کامل ادعاهای رشد مو، ما به دو متخصص مو مراجعه کردیم: دکتر آوا شامبان، دکتر، متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره، و فیلیپ بی، یک آرایشگر مشهور. به خواندن ادامه دهید تا با فواید شامپوهای کافئین آشنا شوید.

بررسی سریع

کافئین

نوع ماده: محرک طبیعی

مزایای اصلی: گردش خون را در پوست سر افزایش می دهد، اکسیژن و تغذیه فولیکول های مو را افزایش می دهد و ممکن است به تحریک رشد موهای جدید کمک کند.

چه کسی باید از آن استفاده کند: به طور کلی، هر کسی که رشد موی آهسته و سرسخت دارد یا هر کسی که دچار ریزش تراکم یا شکستگی می شود.

چند بار می توانید از آن استفاده کنید: برای روزانه بی خطر است با نیاسین، اسید سالیسیلیک و گلیسیرین به خوبی کار می کند

با استفاده از آن خودداری کنید: پتانسیل ایجاد سوزش را دارد، بنابراین کسانی که پوست سر حساس دارند ممکن است متوجه شوند که نمی توانند از شامپوهای کافئین دار استفاده کنند.

فواید شامپو کافئین برای مو

فواید شامپو کافئین برای مو

کافئین یک محرک طبیعی سیستم عصبی مرکزی است که معمولاً از دانه‌های قهوه تهیه می‌شود، اما می‌توان آن را در انواع خاصی از چای و دانه‌های کاکائو نیز یافت. تحقیقات نشان داده است که وقتی به صورت موضعی استفاده شود، شامپوهای کافئین می‌توانند به پوست نفوذ کرده و به پیاز مو برسند. به عنوان مثال، در یک مطالعه، استفاده از شامپو کافئین تنها پس از دو دقیقه منجر به نفوذ کافئین به پوست سر و فولیکول‌های مو شد. بیشتر مطالعات مربوط به کافئین محصولات روی پوست سر مربوط به رشد مو هستند، اما بیشتر آنها چندین فواید اضافی نیز پیدا کرده اند.

شامبان می گوید: خواص گشاد کنندگی عروق: شامپوهایی که جذب موضعی کافئین را فراهم می کنند، خاصیت گشادکننده عروق یا بازکننده عروق خونی را برای پوست سر ایجاد می کنند. با این حال، او هشدار می دهد که غلظت کافئین باید به اندازه کافی کم باشد تا به عنوان یک گشادکننده عروق عمل کند و جریان را باز نگه دارد تا اثر معکوس، که اثر منقبض کننده عروق است، یا محدود کردن جریان خون را تحریک نکند. فیلیپ بی اضافه می کند که ماساژ شامپو یا درمان با کافئین در پوست سر به افزایش جریان خون کمک می کند.

فواید شامپو کافئین برای مو

اکسیژن و تغذیه فولیکول‌های مو را افزایش می‌دهد: فیلیپ بی توضیح می‌دهد که شامپو کافئین اکسیژن و تغذیه را به فولیکول‌هایی می‌آورد که در آن پیاز مو پروتئین کراتین را رشد می‌دهد. فیلیپ بی می گوید: “از آنجایی که در پوست سر نفوذ می کند، به تقویت گردش خون کمک می کند، که سلامت پوست سر و فولیکول را افزایش می دهد. کافئین مانند یک تمرین برای پوست سر و رشته های ماست.”

ممکن است به رشد موهای جدید کمک کند: چندین مطالعه نشان داده اند که شامپوهای کافئین ممکن است به رشد مو کمک کنند. شامبان توضیح می دهد که از آنجایی که ساقه مو را تحریک می کند، به حمایت از پروتئین کراتین سالم و سلول های اپیتلیال که فاز آناژن رشد مو را تحریک می کنند، کمک می کند. یک مطالعه نشان داد که مایعات موضعی مبتنی بر کافئین نباید نسبت به محلول ماینوکسیدیل ۵% (ماده فعال موجود در روگین) در مردان مبتلا به آلوپسی آندروژنتیک در نظر گرفته شود.۴ مطالعه دیگری نشان می دهد که این به دلیل توانایی کافئین در مقابله با DHT است، محصول جانبی تستوسترون. اعتقاد بر این است که به ریزش مو کمک می کند

به بهبود آسیب اشعه ماوراء بنفش کمک می کند: پوست سر و مو در معرض آسیب قابل توجه اشعه ماوراء بنفش خورشید هستند. یک مطالعه نشان داد که در حالی که اشعه ماوراء بنفش باعث آسیب فولیکول مو می شود، کافئین موضعی می تواند به کاهش اثرات کمک کند.

سلامت کلی و ظاهر مو را تقویت می کند: شامبان می گوید: کافئین که به صورت موضعی از طریق شامپو استفاده می شود و روی درم ماساژ داده می شود به تحریک ساقه مو کمک می کند. او توضیح می‌دهد: «تحریک منجر به ریشه‌ای سالم‌تر، فعال‌تر و کشیده‌تر می‌شود که از آن موهای ضخیم‌تر و قوی‌تر می‌توانند رشد کنند.» به طور کلی، شامبان می گوید که استفاده منظم از کافئین به فولیکول های مو از طریق شامپو، نرم کننده یا درمان می تواند به ظاهر، تراکم و قابلیت ارتجاعی مو کمک کند.

ملاحظات نوع مو

به گفته کارشناسان ما، شامپو کافئین برای همه انواع مو بی خطر است. این به این دلیل است که در درجه اول به جای خود مو، پوست سر و فولیکول های مو را در زیر پوست هدف قرار می دهد. در حالی که تقریباً هر کسی می تواند از اثرات شامپو کافئین بهره مند شود، خواص محرک آن می تواند سد پوستی را مختل کند. کسانی که پوست سر حساس یا شرایط پوست سر دارند ممکن است بخواهند از شامپوهای کافئین دار استفاده نکنند زیرا این شامپوها پتانسیل تشدید تحریک را دارند. مثل همیشه، قبل از استفاده از هر محصول جدید، یک پچ تست کوچک باید انجام شود تا احتمال تجربه سوزش کاهش یابد.

نحوه استفاده از شامپو کافئین برای مو

نحوه استفاده از شامپو کافئین برای مو

کارشناسان ما توافق دارند که شامپو کافئین برای استفاده روزانه به عنوان بخشی از روتین منظم پاکسازی مو شما بی خطر است. با این حال، پوست سر باید از نظر تحریک به دقت کنترل شود. Shamban و Philip B. توصیه می کنند هنگام استفاده از شامپو کافئین، شامپو را به طور فعال روی پوست سر ماساژ دهید. فیلیپ بی توضیح می‌دهد: «ماساژ این ناحیه به شکستن پوشش مانع سبوم کمک می‌کند تا کافئین نفوذ کند و به کار خود برسد. بعد از ماساژ دادن شامپو روی پوست سر، بیشتر شامپوهای کافئین دار مدت زمان توصیه شده ای دارند که برای اطمینان از جذب، محصول باید روی پوست سر بماند. حتماً دستورالعمل‌ها را مطالعه کنید و از ماندن طولانی‌تر آن اجتناب کنید، زیرا شامبان هشدار می‌دهد که کافئین بیش از حد می‌تواند اثرات منقبض کننده عروق داشته باشد.

خواندن کل لیست مواد نیز مهم است، زیرا بسیاری از شامپوهای کافئین دار حاوی سایر مواد تقویت کننده رشد مو هستند که ممکن است سابقه تحریک آنها را داشته باشید.

نتیجه گیری نهایی

شامپوهای کافئین دار به دلایلی در همه جا ظاهر می شوند – آنها فواید ثابت شده مو را ارائه می دهند. کافئین یک ماده ایمن برای انواع مو است و می تواند به رشد مو کمک کند، سلامت پوست سر و فولیکول های مو را حفظ کند و اثرات آسیب اشعه ماوراء بنفش را کاهش دهد. اگر به دنبال بهبود برنامه روزانه شستشو و تحریک رشد مو هستید، شامپوهای کافئین دار را به برنامه روزانه خود اضافه کنید.

سوالات متداول

قهوه می کندشامپو eine رشد مو را افزایش می دهد؟

چندین مطالعه نشان داده اند که کافئین ممکن است به تحریک رشد مو کمک کند، با این حال متخصصان ما هشدار می دهند که تحقیقات بیشتری لازم است و هیچ “مولکول معجزه آسایی” وجود ندارد که به طور مستقل مو را رشد دهد.

آیا شامپوی کافئین عوارض جانبی دارد؟

شامپو کافئین همان عوارض جانبی تحریک کننده ای را ندارد که مصرف خوراکی کافئین می تواند داشته باشد، اما در هنگام استفاده از شامپوی کافئین دار احتمال تحریک پوست وجود دارد.

آیا شامپوی کافئینی باید برای مدت طولانی بماند تا اثر کند؟

تحقیقات نشان داده است که شامپو کافئین می تواند تنها در دو دقیقه به پوست نفوذ کند. کارشناسان ما توصیه می‌کنند که دستورالعمل‌های مربوط به شامپوی کافئینی را که تصمیم به استفاده از آن دارید مشورت کنید، زیرا زمان استفاده ممکن است بسته به غلظت کافئین در فرمولاسیون متفاوت باشد.

منبع سایت محصولات اوریفلیم : اوریفلیم چی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا