خودرو

آیا خودروهای مشکی در تابستان داغ‌تر می‌شوند؟ آپدیت ۱۴۰۳

آیا تا به حال شده است که در یک روز گرم تابستان پس از پارک کردن خودرو در زیر نور خورشید، سوار ماشین خود شوید و فکر کنید که آیا راهی برای جلوگیری از تبدیل آن به سونا وجود دارد؟

با یک کلیک استعلام تخلفات وسیله نقلیه موتوری نگران نباشید اینجا دریافت می کنم

همانطور که به نظر می رسد، همان قوانینی که به شما کمک می کند لباس های خود را هوشمندانه انتخاب کنید، می تواند به خنک نگه داشتن خودرو نیز کمک کند. (و اگر به آن اهمیت می دهید برای محیط زیست نیز مفید هستند)

BMW سری 7BMW سری 7
BMW سری ۷

ماشین بعد از نور خورشید گرم نمی شود

همه ما می دانیم که رنگ های تیره گرما را جذب می کنند (به خصوص گرمای ناشی از پرتوهای خورشید) در حالی که رنگ های روشن آن را منعکس می کنند. با توجه به این واقعیت علمی، در سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹، ایالت کالیفرنیا به فکر ممنوعیت فروش خودروهای سیاه رنگ بود. البته نه به خاطر راحتی صاحبانشان، بلکه به خاطر تاثیر نامطلوب محیط زیست. این پیشنهاد از نظر علمی کاملا منطقی بود.
blankblank
کتیبه ولوو xc90کتیبه ولوو xc90
کتیبه ولوو xc90
مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۱ توسط گروه فناوری های انرژی زیست محیطی دانشگاه برکلی نشان داد که رنگ های سفید، نقره ای و سایر رنگ های روشن باعث افزایش کارایی خودرو می شوند. این مطالعه دو هوندا سیویک، یکی مشکی و دیگری نقره‌ای را مقایسه کرد و نتیجه این بود که خودروهای رنگ روشن نور خورشید را حدود ۶۰ درصد بهتر از خودروهای تیره منعکس می‌کنند.
blankblank

خودروهای تاریک بیشتر در معرض خطر نور خورشید هستند

این بدان معناست که خودروهای تیره ۲ درصد سوخت بیشتری مصرف می کنند (به دلیل استفاده بیشتر از سیستم تهویه) و ۱٫۹ درصد دی اکسید کربن بیشتر تولید می کنند و تولید گازهای مضر دیگر نیز ۱ درصد در آنها بیشتر است. بنابراین، کاهش تعداد خودروهای تیره در جاده ها می تواند گازهای گلخانه ای را کاهش دهد و گامی رو به جلو در مقابله با گرمایش زمین باشد.
یه ماشین مشکییه ماشین مشکی
یه ماشین مشکی


اگرچه کالیفرنیا هنوز این قانون را تصویب نکرده است، اما اگر خودروی مشکی دارید، راه‌هایی برای کاهش اثرات منفی رنگ خودرو وجود دارد. وقتی متغیرهایی مانند مدل، اندازه و شکل خودرو و همچنین تعداد پنجره ها، محل قرارگیری، اندازه و رنگ آنها را در نظر بگیریم، خود خودرو می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. ماشینی که در زیر نور خورشید پارک شده است سریعتر از ماشینی که در سایه پارک شده است گرم می شود و به دمای بالاتری می رسد و گرما را برای مدت طولانی تری حفظ می کند.
blankblank
حتی پارک کردن در سایه جزئی بهتر از بدون سایه است. همچنین مهم است که فصل و شرایط آب و هوایی را در نظر بگیرید (اگرچه معمولاً نمی توانید آنها را کنترل کنید). حتی در یک روز آفتابی هم اگر ابر کوچکی وجود داشته باشد باز هم تا حدودی از اثر گرمایی خورشید جلوگیری می کند و در صورت وزش باد در سرمایش موثر است. بنابراین با توجه به این عوامل می تواند به شما در خنک نگه داشتن خودرو در تابستان کمک کند.
مقالات مرتبط زیر را حتما بخوانید
  • چک لیست وضعیت فنی خودرو
  • میانگین عملکرد یک خودرو در یک سال چقدر است؟
  • همه چیز در مورد کولر خودرو; ۹ نکته برای تقویت کولر خودرو
  • چرا خرید ماشین دست دوم یا حتی نو نیاز به تجربه دارد؟
  • بخاری خودرو و هر آنچه که باید در مورد عملکرد، نگهداری و عیب یابی آن بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا