مجله تکنولوژی

ایمیل یکبار مصرف چیست؟ (آموزش ساخت)

وقتی کاربر نمی خواهد صندوق پستی اصلی خود را اشغال کند ، ایمیل موقت یا یکبار مصرف برای استفاده کوتاه مدت و موقت استفاده می شود.

ممکن است شما بخواهید در یک وب سایت یا برنامه ثبت نام کنید ، اما نمی خواهید ایمیل اصلی خود را برای ثبت نام وارد کنید. در واقع ، شما فقط می خواهید از یک ایمیل برای ورود به یک سرویس برای مدت زمان کوتاه استفاده کنید

و در عوض ، آدرس ایمیل اصلی خود را در معرض پیام های تبلیغاتی تصادفی در آن سرویس یا وب سایت قرار ندهید. علاوه بر این ، با وجود پیام های هک و هک در پایگاه داده خدمات مختلف ، ورود ایمیل اصلی ممکن است با خطر نشت اطلاعات شخصی همراه باشد.

در چنین مواردی ، از ایمیل موقت یا یکبار مصرف به طور گسترده استفاده می شود. چندین سرویس در اینترنت وجود دارد که می تواند ایجاد ایمیل موقت رمزگذاری شده را برای شما تسریع کند.

روش های مختلفی برای ساختن یک ایمیل موفق وجود دارد. راه حل های ساده ای وجود دارد ، مانند ایجاد ایمیل یاهو موقت برای تغییر تنظیمات Gmail و فیلتر کردن ایمیل ها برای ایجاد یک نامه یکبار مصرف کاملاً ناشناس در صورت نیاز به آدرس موقت.

در ادامه این مقاله از زومیت روش های ایجاد یک ایمیل موقت را توضیح خواهیم داد.

ایمیل یکبار مصرف چیست؟

همانطور که همه ما می دانیم ، امروزه بیشتر سرویس های آنلاین به آدرس های ایمیل نیاز دارند. از طرف دیگر ، با ارائه یک آدرس ایمیل ، ما همیشه در معرض پیام های آزار دهنده و ایمیل های تبلیغاتی هرزنامه هستیم.

در حقیقت ، دو گزینه وجود دارد که صندوق پستی شخصی شما را در معرض هرزنامه قرار می دهد. مورد اول هک و هک کردن در پایگاه داده سرویس مورد نظر و سرقت اطلاعات مشتری و دوم فروش خدمات تبلیغات ایمیل شماست.

ایمیل یکبار مصرف چیست

ایمیل یکبار مصرف یا ایمیل موقت یک راه حل برای حذف هرزنامه در آدرس ایمیل اصلی شما است. با داشتن چنین ایمیل هایی ، آدرس ایمیلی خواهید داشت که جدا از صندوق ورودی اصلی کار می کند.

حتی می توانید برای هر سرویس از یک ایمیل موقت استفاده کنید ، بنابراین اگر اطلاعات در هر یک از آنها فاش شود ، با ردیابی ایمیل های ارسالی متوجه آن خواهید شد.

بسیاری از سرویس های ایمیل یکبار مصرف پیام های ورودی را به آدرس ایمیل اصلی شما هدایت می کنند. برخی دیگر آدرس های ایمیل کوتاه مدت را ارائه می دهند که برای استفاده موقت مفید هستند ، مانند ثبت نام در سرویس با اهمیت کمتر.

چرا باید از ایمیل یکبار مصرف استفاده کنیم؟

در نگاه اول ، موضوع و عنوان یک ایمیل موقت ممکن است به شما ایده ای از هکرهای مو سیاه بپردازد که سعی دارند از سوusesاستفاده های مختلف ایمیل های موقت استفاده کنند. اما همانطور که در بالا ذکر شد ، ایمیل های یکبار مصرف نیز اهداف عمومی و قانونی دارند که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد.

  • فرض کنید می خواهید در یک برنامه وفاداری مشتری در فروشگاه ثبت نام کنید. از طرف دیگر ، شما نمی خواهید آدرس ایمیل اصلی شما با پیام های تبلیغاتی موجود در فروشگاه پر شود. در چنین مواردی ، شما آدرس فروشگاه موقت را ارائه می دهید ، بنابراین اگر پایگاه داده فروشگاه هک شود ، ایمیل اصلی شما مشکلی نخواهد داشت.
  • در موارد دیگر ، شما یک توسعه دهنده هستید که یک برنامه تلفن همراه یا وب ایجاد کرده اید ، اما می خواهید قبل از عمومی شدن آن را آزمایش کنید. در چنین مواردی ، شما تعداد زیادی ایمیل موقت ایجاد می کنید و آنها را در برنامه آزمایش می کنید تا اثربخشی سیستم پیام رسانی و موارد دیگر را آزمایش کنید.
  • اگر می خواهید با یک حساب جدید در سرویس دیگری ثبت نام کنید ، یک ایمیل موقت همچنان مفید خواهد بود. به عنوان مثال ، شما عضو یک سرویس معروف مانند IFTTT هستید و می خواهید برای برخی از برنامه های خاص خود حساب جداگانه داشته باشید. در چنین مواردی ، به جای پذیرفتن دردسر مدیریت صندوق ورودی اصلی خود ، یک ایمیل یکبار مصرف ایجاد می کنید.
  • در یک مورد خاص ، شما قصد دارید نامه ای ناشناس بنویسید (به عنوان مثال ، برای گزارش یک خبر به سردبیر مجله). در چنین مواردی ، استفاده از ایمیل شخصی و تجاری راه حل درستی نیست و می توانید پیام را به صورت ناشناس با یک ایمیل یکبار مصرف ارسال کنید.

فرضیه های فوق تنها برخی از کاربردهای ایمیل موقت است. به عنوان یک کاربر اینترنت ، قطعاً نیازهای شما به ایمیل یکبار مصرف بیشتر است و می توانید از بسیاری از خدمات آنلاین استفاده کنید.

آموزش ساخت ایمیل موقت با رمز

شاید بهترین راه برای ایجاد ایمیل موقت ایجاد حساب Gmail و Yahoo یا سرویس ایمیل معروف دیگر باشد. البته همه ما می دانیم که ایجاد یک حساب کاربری جدید در این سرویس ها مشکلات خاص خود را دارد. چنین راه حلی فقط برای ایجاد دو ایمیل جداگانه تجاری و شخصی مفید خواهد بود ، اما اگر به حساب کاربری بیشتری نیاز دارید ، توصیه می کنیم از یک ایمیل استفاده کنید.

ایمیل یکبار مصرف چیست

در زیر برخی از خدمات محبوب و ساده برای ایجاد یک ایمیل موقت را ارائه خواهیم داد. سرویس های مختلفی برای این منظور در اینترنت وجود دارد و ما فقط خدمات رایگان و در دسترس مصرف کنندگان ایرانی را جمع آوری کرده ایم.

۱- Gmail: ساخت حساب کاربری مستعار

Gmail به کاربران امکان می دهد آدرس های ایمیل با نام مستعار ایجاد کنند که می توانند با اضافه کردن برخی از نویسه ها ایجاد کنند. با استفاده از این ویژگی می توانید نام های مستعار به افراد و حساب های مختلف بدهید و سپس آنها را در صندوق پستی اصلی فیلتر کنید.

تنها کاری که باید انجام دهید افزودن علامت “نقطه” یا “به علاوه” در وسط یا انتهای آدرس ایمیل است.

برای ساخت حساب کاربری مستعار در جیمیل، مثلا اگر آدرس شما myname123@gmail.com است، می‌توانید آدرس my.name123@gmail.com یا آدرسی با اضافه کردن + با به سرویس مورد نظر اعلام کنید.

تصورر کنید قصد ثبت‌نام در خبرنامه‌ی یک وب‌سایت دارید و می‌خواهید مطمئن شوید که آن وب‌سایت، تنها ایمیل‌های خبرنامه را به شما ارسال می‌‌کند. در این‌صورت به‌جای آدرس اصلی خود، آدرس myname123+websitename@gmail.com را به سرویس مورد نظر اعلام کنید.

در چنین مواردی وقتی ایمیلی برای شما ارسال شود، با کلیک کردن روی علامت فلش در کنار To me، می‌توانید آدرس مقصد پیام را متوجه شوید. درنتیجه اگر ایمیلی به‌جز خبرنامه‌ی مذکور به آدرس myname123+websitename@gmail.com ارسال شده بود، یعنی وب‌سایت مذکور آدرس ایمیل شما را به دیگران داده است.

برنامه های زیادی برای افزودن مارک به آدرس Gmail شما و ایجاد نام مستعار حساب همراه با قابلیت فیلتر کردن این سرویس وجود دارد. با ترکیب آنها می توانید به راحتی مشخص کنید که کدام ایمیل را برای یک نام مستعار (با یک نقطه یا بعلاوه) در کدام پوشه منتقل کنید.

به یاد داشته باشید که این روش برای برنامه های متمرکز بر حریم خصوصی چندان مفید نیست و فقط ابزاری برای فیلتر کردن صندوق ورودی است.

 

۲- Airmail: ایمیل یکبار مصرف با آدرس تصادفی

سرویس Airmail ایمیل های شخصی و یکبار مصرف را برای شما فراهم می کند و تمرکز زیادی بر حفظ حریم خصوصی دارد. این سرویس یک ایمیل موقت با رمز عبور ثابت ایجاد می کند ، که در واقع کاربر برای باز کردن ایمیل های ورودی نیازی به تعیین رمز عبور ندارد.

هنگام ورود به وب سایت Airmail (که به getnada منتقل شده است) ، صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد. همانطور که مشاهده می کنید ، وب سایت به طور پیش فرض دارای آدرس ایمیل موقت است و با کپی کردن از آن می توانید از یک آدرس ایمیل یک بار استفاده کنید.

ساخت ایمیل یکبار مصرف با رمز

برای ساختن ایمیل موقت جدید در ایرمیل تنها کافی است روی دکمه‌ی Add Inbox در سمت راست تصویر کلیک کنید.

این وب سایت یک آدرس ایمیل موقت برای شما فراهم کرده است که می توانید از آن برای حساب های دیگر استفاده کنید. همچنین می توانید آدرس پیشنهادی را که در صورت وجود به شما ارائه می شود تغییر دهید.

وب‌سایت ایرمیل

 

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید ، با این سرویس امکان ایجاد ایمیل های مختلف وجود دارد و برای دیدن نامه های دریافتی آنها فقط باید وب سایت را بارگذاری کنید.

تنها نکته منفی Airmail نمایش تبلیغات در صندوق های پستی موقت است. مشکل دیگری که در بررسی اولیه از آن مطلع شدیم ، ذخیره ناکافی اطلاعات حافظه نهان است که پس از بارگیری کامل سایت برطرف می شود (Ctrl + F5). پست هوایی همچنین پسوند Chrome را برای کاربران ارائه می دهد.

ساخت ایمیل یکبار مصرف

۳- MailDrop، ساخت ایمیل موقت سریع

Mildrap با سرعت بالا ایمیل موقت شما را تولید می کند. آدرس های ایمیل موقت حداکثر تا ۲۴ ساعت حاوی پیام های دریافتی هستند و اگر ظرف ۲۴ ساعت فعال نباشید ، پیام ها حذف می شوند.

برای ایجاد یک ایمیل موقت در Mildrap ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آدرس مورد نظر خود را در قسمت بالای وب سایت وارد کرده و وارد صندوق ورودی خود شوید. همانطور که مشاهده می کنید

، این ایمیل موقت رمز عبور ندارد و فقط می توانید صندوق ورودی خود را با آدرس آن بررسی کنید. در نتیجه ، امنیت ایمیل یکبار مصرف MailDrop به هیچ وجه بالا نیست و برای برنامه های بی اهمیت مفید خواهد بود.

یکی از محدودیت های Mildrap امکان دریافت فقط ۱۰ پیام است. علاوه بر این ، هر پیام نباید بیش از ۱۰۰ کیلوبایت باشد. Mildrap همچنین پیوست های ایمیل دریافت شده را حذف می کند ، و این امر برای ساخت یک مخزن آنلاین نامناسب است.

ایمیل یکبار مصرف با MailDrop

خدمات متنوعی در اینترنت وجود دارد که مانند Mildrap کار می کنند و ایمیل های سریع و موقت را برای شما تولید می کنند.

تنها با جست‌وجوی عبارت‌هایی همچون Temp Mail یا Disposable Mail در گوگل، می‌توانید انواع آن‌ها را مشاهده کنید که بسته به کاربرد مورد نیاز شما، خدمات متفاوتی را ارائه می‌کنند.

البته بیشتر آنها ساختار مشابهی دارند و بدون نیاز به رمز عبور کار می کنند. پیام ها نیز در اکثر سرویس ها پس از مدت زمانی مشخص پاک می شوند.

۴- Yahoo! Mail: ایمیل یکبار مصرف اختصاصی

Gmail تنها سرویس ایمیل سنتی نیست که آدرس های یک بار تولید می کند. یاهو همچنین در سرویس پست الکترونیکی خود امکان ایجاد نامه الکترونیکی یکبار مصرف را ارائه می دهد که آدرس های خاصی به کاربر می دهد. در واقع ، روش یاهو متفاوت از Gmail است و لقبی برای ایمیل اصلی نیست.

البته همه ایمیل های دریافت شده در آدرس های موقت یاهو وارد صندوق پستی اصلی می شوند و می توانند فیلتر شوند.

آدرس های ایمیل یاهو یکبار مصرف از یک نام و یک کلمه کلیدی تشکیل شده است. همه URL هایی که ایجاد می کنید ساختاری به‌صورت basename-keyword@yahoo.com خواهند داشت.

نام اصلی یا پایگاه داده ای که برای ایمیل موقت یاهو ایجاد کرده اید ثابت می شود و نمی توانید آن را حذف یا تغییر دهید. مراحل زیر را دنبال کنید تا یک ایمیل یاهو یک بار ایجاد کنید.

  • وارد حساب کاربری شوید و در قسمت Settings وارد زیرمجموعه‌ی More Setiings و سپس Mailboxes شوید.
  • روی آیکن فلش در کنار Disposable email address کلیک کرده و سپس Add را انتخاب کنید.
  • سپس در بخش base name و keyword، کلمات مورد نظر خود را وارد کنید. می‌توانید در بخش‌های Sending name و Description هم توضیحات اضافه‌ای برای ایمیل یکبار مصرف خود بنویسید.

ایمیل یکبار مصرف با رمز با یاهو

مراحل بالا را تکرار کنید تا URL های یکبار مصرف جدید به Yahoo! فراموش نکنید که base name اولیه برای همه‌ی آدرس‌ها یکسان خواهد ماند و تنها keyword تغییر می‌کند.

برای پاک کردن هر آدرس ایمیل یکبار مصرف وارد همان بخش تنظیمات شوید و با انتخاب آدرس، edit or delete را انتخاب کرده و مشخصات را تغییر دهید یا آدرس را پاک کنید.

برای ارسال ایمیل با آدرس‌های یکبار مصرف در یاهو می‌توانید در زمان ارسال ایمیل از منوی Comose، روی دکمه‌ی فلش در کنار آدرس ایمیل اصلی کلیک کرده و یکی از آدرس‌های موقت را انتخاب کنید.

همانطور که گفته شد ، خدمات فوق فقط نمونه های کلی ایمیل موقت هستند و می توانید با جستجوی اینترنت سایر خدمات رایگان را امتحان کنید. سرانجام ، ایمیل های یکبار مصرف برای برنامه هایی که تمرکز کمتری بر روی امنیت دارند موثرتر هستند.

سوالات متداول

منظور از ایمیل موقت چیست؟

ایمیل موقت ، همانطور که از نام آن پیداست ، ایمیلی است که به طور موقت برای جلوگیری از افشای اطلاعات شخصی ایجاد می شود. البته بیشتر ایمیل های موقت می توانند نسخه ای از ایمیل های دریافتی را به ایمیل اصلی ارسال کنند.

چه موقع ایمیل موقت اعمال می شود؟

از ایمیل موقت زمانی استفاده می شود که می خواهید برای یک سرویس یا وب سایت ثبت نام کنید ، اما به دلیل امنیت اطلاعات شخصی خود ، نمی خواهید از ایمیل اصلی خود استفاده کنید. همچنین هنگامی که می خواهید به طور موقت از یک سرویس استفاده کنید نیز مفید است.

آیا برای ایجاد ایمیل موقت به نرم افزار خاصی نیاز دارید؟

نه روش های زیادی برای ایجاد ایمیل موقت وجود دارد که هیچ یک از آنها به نرم افزار خاصی احتیاج ندارند. حتی ارائه دهندگان خدمات ایمیل عمده مانند Google و Yahoo راهی برای ایجاد ایمیل موقت ارائه داده اند. همه این موارد را در این مقاله خواهید یافت.

 

—–.

وقتی که شما به سراغ ایمیل خود می روید و میخواهید آن را چک کنید مطمئنأ با این صحنه رو به رو شده اید که تعداد بسیار زیادی ایمیل بی ربط و با ربط برای شما فرستاده شده است . خیلی وقتها حوصله خواندن و چک کردن ایمیل های خود را ندارید . پس ایمیل خود را بسته و کلأ آن را کنار میگذارید. برای رهایی از این مشکل بهترین راه حل استفاده از ایمیل یکبار مصرف میباشد.

ایمیل یک بار مصرف چیست؟

چک کردن ایمیل با توجه به حجم بالای پیام های بی‌ موردی که برای کاربران ارسال می‌شود گاهی موجب می‌شود که پس از مدتی فرد عطای استفاده از ایمیل را به لقایش بخشیده و برای فرار از حجم بالای ایمیل‌ های بی‌ربط و با ربط آدرسی جدید ایجاد کند اما برای جلوگیری از این اتفاق می‌توان از ایمیل های یک بار مصرف استفاده کرد.

ممکن است روزانه بارها آدرس ایمیل شما پرسیده شود. در بانک، فرم ادارات مختلف، هنگام خرید برخی اقلام، ثبت نظر در برخی سایتها و وبلاگها و ده‌ها جای دیگر. در بسیاری موارد پس از مدتی شما با حجمی انبوه از ایمیل‌ های دست و پاگیر و تبلیغی مواجه می‌شوید.

اگر شما مایل هستید آدرس اصلی خود را در اختیار هر سایت و شرکتی قرار ندهید، استفاده از ایمیل‌هایی یکبار مصرف راه‌ حلی مناسب محسوب می‌شود.

فرض کنید می‌خواهید در سایتی ثبت نام کنید تا نرم‌ افزار یک کتاب را برای شما ایمیل کند، یا این‌که می‌خواهید دیدگاه خود را در مطلبی از وبلاگی که خوانده‌اید بازگو کنید اما به اجبار از شما خواسته می‌شود که آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

با گشت و گذاری کوتاه در دنیای مجازی می توانید با لیستی از ایمیل‌های یکبار مصرف که قابلیتهای مختلفی دارند آشنا شوید.

این نوع ایمیل ها تا چندین ساعت، روز و یا حتی چند سال می‌توانند اعتبار داشته باشند و ایمیل‌های دریافتی را به صورت خودکار به ایمیل اصلی شما ارسال کنند.

البته ناگفته نماند که این قابلیت آخر در تمام ای‌میل‌های یک بار مصرف وجود ندارد.

حتی برخی از این ایمیل‌ ها قابلیتی دارند که شما بتوانید پاسخ آن‌ها را از طریق ایمیل اصلی خود و بدون افشای آدرس ایمیل اصلی ارسال کنید.

بنا بر اعلام سایت‌های اینترنتی، برخی از سرویس‌های رایگان ایمیل یکبار مصرف عبارتند از:

http:www.mailnator.com

http://www.mytrashmail.com

http://www.mailexpire.com

http://www.temporaryinbox.com

http://www.maileater.com

http://www.jetable.org/en/index

http://www.guerrillamail.com

http://10minutemail.com

http://www.dontreg.com

http://www.tempomail.fr

http://www.tempemail.net

http://www.pookmail.com

http://www.Funpatugh.com

http://www.kasmail.com

http://greensloth.com

http://www.mytempemail.com

http://mailcatch.com

برخی دیگر از ایمیل‌های یکبار مصرفی که می توان آنها را مورد استفاده قرار داد عبارتند از:

Dispostable ، Mintemail، Filzmail، Guerrillamail،‌۱۰Minutes، MailEater، Trashmail، MailCatch،‌ MyTrashMail ،Jetable،‌Spambox، Spam.la،‌Tempemail،‌SpamFree24 و WhySpam.Me

که در این میان Jetable، و SpamMotel و MyTempEmail و MailCatch قابلیت forward کردن خودکار ایمیل‌ های دریافتی به ایمیل اصلی شما و نیز ارسال پاسخ به آنها از طریق ایمیل اصلی خود شما (بدون لو رفتن آن) را نیز دارند.

اما برای استفاده از هر یک از این ایمیل‌ها لازم است برخی نکات را مورد توجه قرار دهید.

به عنوان مثال در سرویسی مانند ۱۰MinuteMailهمان طور که از نام آن برمی‌آید پس از ورود به سایت به شما به یک حساب ایمیل وارد می‌شوید که فقط ۱۰ دقیقه وجود خواهد داشت و در همین زمان می‌توانید در سایت یا سرویسی که می‌خواهید، عضو شوید و اطلاعات ارسالی آن را دریافت کنید.

اگر ۱۰ دقیقه برای شما کافی نیست، برروی Give me 10 more minutes! کلیک کنید تا ۱۰ دقیقه دیگر بر عمر ایمیل شما افزوده شود.

البته امکان ارسال نامه با این سرویس وجود ندارد که خب خیلی هم مورد نیاز نیست. یا برای استفاده از ایمیلی مانند Mailinator شما می‌توانید از هر آدرس ایملیی به شکل yourname@mailinator.com استفاده کنید و از آدرس yourname.mailinator.com به آن دسترسی داشته باشید.

نیازی به عضویت هم نیست و محدودیتی هم از نظر زمانی برای ایمیلها وجود ندارد. البته بهتر است که این نکته را هم مد نظر داشته باشید که هر آدرس ایمیلی در این سرویس برای همه قابل استفاده است و همه می‌توانند نامه‌های ارسالی در آن را ببینند و در واقع از نظر امنیتی خیلی توصیه نمی‌شود؛ اما اگر آنچنان کارتان از نظر امنیتی مهم نیست، گزینه بسیار خوبی است.

اگر بنا به هر دلیلی نتوانستید که از طریق yourname@mailinator.com در جایی ثبت نام کنید ، از Yourname@safetymail.info استفاده کنید که آدرس دیگری برای همین سایت است.

اما بنا بر اعلام پایگاه‌های اینترنتی گزینه دیگری که در میان لیست ایمیل‌های یک بار مصرف وجود دارد و شاید از دیدن اسم آن کمی تعجب کنید جی میل است که یکی از بهترین گزینه‌ها هم محسوب می شود.

یکی از محاسن جیمیل این است که اگر یک ایمیل در آن داشته باشید مانند آن است که مثل این است که چندین جیمیل داشته باشید.

فرض کنید آدرس ایمیل شما باشد: sepehr20@gmail.com در این صورت اگر کسی به sepehr.20@gmail.com یا s.e.p.e.h.r.20@gmail.com یا sep…ehr200@gmail.com یا نمونه‌های مشابه نامه‌ای ارسال کند، آن نامه به همان sepehr20@gmail.com ارسال می‌شود.

درواقع شما با گذاشتن نقطه میان حروف نام ایمیل‌ تان ، آدرسهای ایمیل جدیدی به وجود می‌آورید که البته نامه‌های ارسال به آنها همگی به آدرس اصلی ایمیل شما ارسال خواهند شد.

نکته دیگر آنکه ممکن است برخی سایتها اجازه استفاده از ایمیل‌ های متفرقه مانند Mailinator و ۱۰MinuteMail را ندهند اما برای استفاده از جیمیل محدودیتی وجود نخواهد داشت و بدین ترتیب شما قادر به استفاده از امکانات مختلف این سرویس خواهید بود.

———.

چگونه یک ایمیل موقت و یک‌بار مصرف بسازیم؟

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که برای سهولت بیشتر، در انجمن‌ وب‌سایت‌های مختلف عضو می‌شوید، حتما می‌دانید که واقعا در بسیاری از موارد حجم ایمیل‌های دریافتی از سوی برخی وب‌سایت‌ها آن‌قدر بالاست که باعث کلافه شدن کاربران خواهد شد.

از طرفی در بین این ایمیل‌ها نیز پیام‌های تبلیغاتی و اسپم‌هایی هستند که با باز کردن آن‌ها به نوعی ویروس‌‌ها را به رایانه یا گوشی‌هوشمندتان دعوت کرده‌اید.

حتی فرض کنید علاقه‌مند به عضویت در سایتی هستید و به دلایل ذکر شده یا موارد شخصی نمی‌خواهید ایمیل خودتان را برای عضویت در اختیار سایت مورد نظر قرار دهید. راه‌حل چیست؟

سایت‌های بسیاری هستند که در این زمینه فعالیت دارند، که می‌توان از نمونه‌های خارجی ۱۰minutemail.com ،۱۰minutemail.net و به‌عنوان نمونه داخلی نیز emeil.ir را نام برد ولی پیشنهاد ما استفاده از وب‌سایت Crazymailing است.

بیایید در ابتدا نحوه کار این نوع سایت‌ها را بررسی کنیم تا بیشتر با تمایزها و برتری‌های Crazymailing آشنا شویم. این سرویس‌ها در حقیقت یک ایمیل معتبر و شخصی بدون نیاز به ثبت‌نام برای کاربر ایجاد خواهند کرد که در اکثر آن‌ها این ایمیل پس از مدت تعیین شده،

مثلا: ۱۰ دقیقه، به صورت خودکار و برای همیشه از بین می‌روند و به راحتی می‌توانید در موارد مختلف از این ایمیل موقت استفاده کنید. البته باید گفت که زمان محو شدن این ایمیل‌ها نیز به دل‌خواه کاربران قابل افزایش است.

ایمیل موقت

اگر بخواهیم تفاوتی بین این سرویس‌ها قائل شویم، می‌توان بیان کرد که دو وب‌سایت ۱۰minutemail.com و ۱۰minutemail.net دقیقا مشابه یکدیگر هستند و با ورود به آن‌ها سریعا یک آدرس در اختیارتان قرار می‌گیرد که فقط منحصر به خودتان بوده

و پس از گذشت ۱۰ دقیقه از بین خواهد رفت ولی این زمان قابل بازیابی است نه افزایش. یعنی در نهایت کاربر قادر به ایجاد یک بازه ۱۰ دقیقه‌ای دیگر برای ایمیل ساخته شده خواهد بود نه بیشتر.

همچنین اندکی پایین‌تر از آدرس ایمیل ساخته شده، صندوق دریافت قرار گرفته و به آسانی می‌توانید ایمیل‌های مختلفی را که دریافت کرده‌اید، در این صندوق مشاهده کنید.

در این میان، وب‌سایت ایرانی emeil.ir کمی پا را فراتر نهاده و ایمیل موقت ۲۰ دقیقه‌ای برای کاربران ایجاد می‌کند، که همانند دو مورد قبلی، امکان بازیابی این بازه زمانی ۲۰ دقیقه‌ای را در اختیارتان می‌گذارد.

ایمیل موقت

نکته منفی این وب‌سایت را می‌توان در کند بودن این سرویس و اجبار کاربر به رفرش ایمیل دانست، چرا که دو سرویس قبلی علاوه بر سرعت بالا، به محض دریافت یک پیام بدون نیاز به رفرش ایمیل، کاربر را از پیام‌های تازه آگاه می‌کنند در حالی که در این سایت برای بعضی مواقع، باید روی دکمه “بارگذاری” کلیک کنید

تا متوجه شوید آیا ایمیل تازه‌ای دارید یا خیر! مورد عجیب دیگری که در بررسی این سایت متوجه شدیم این بود که هنگامی که خواستیم در برخی وب‌سایت‌ها از آدرس ایمیل موقت این سرویس برای عضویت استفاده کنیم،

در عین ناباوری با پیغام “این آدرس ایمیل یک اسپم است و یک آدرس ایمیل حقیقی را وارد کنید” مواجه شدیم! ولی در بقیه موارد این سرویس نیز عملکردی قابل قبول و بدون مشکل داشت.

ایمیل موقت

آن‌چه که وب‌سایت Crazymailing را از بقیه متمایز می‌کند، امکانات متنوع و رابط کاربری خوب این سایت است. با ورود به این سایت صفحه‌ای مشابه به جی‌میل‌ گوگل پیش‌روی‌تان قرار می‌گیرد

که همانند عکس زیر در بالای این صفحه آدرس ایمیل موقت شما نشان داده خواهد شد و این‌باکس این ایمیل نیز در زیر آدرس قرار دارد. علاوه بر سرعت بالا در این سایت از طریق گزینه

?Need more time می‌توان هر لحظه که نیاز داشتید، به اندازه ۱۰ دقیقه زمان ایمیل موقت خود را افزایش دهید و یک ایمیل با طول عمر دل‌خواه و خیلی بیشتر از رقبا بسازید.

blank

همچنین می‌توانید از طریق گزینه ?Need save mails پیام‌های مهمی را که دریافت کردید و در آینده به آن‌ها نیاز دارید در آدرس ایمیل اصلی خود فوروارد و ذخیره کنید. البته مهم‌ترین قابلیت این وب‌سایت را می‌توان امکان ارسال ایمیل با کلیک روی Compose دانست که برای کاربران واقعا کاربردی و مفید است.

البته باید گفت که برای استفاده از این قابلیت باید در این وب‌سایت عضو شوید. علاوه بر این با عضویت، می‌توانید زمان از بین رفتن ایمیل خود را با بازه‌های زمانی ۳۰ دقیقه‌ای افزایش دهید.

باید گفت که خوشبختانه این وب‌سایت از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند و با رفتن به پایین‌ترین قسمت صفحه باز شده و کلیک روی En می‌توانید زبان شیرین فارسی را انتخاب کنید.

در آخر نیز باید یادآوری کرد که برای این‌که یک ایمیل موقت بسازید، همان‌طور که بیان شد، فقط کافیست به یکی از وب‌سایت‌های معرفی شده، وارد شوید و به محض ورود یک آدرس ایمیل موقت و اختصاصی در اختیارتان قرار می‌گیرد که می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

منبع:
آی تی رسان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا