مجله تکنولوژی

روشن كردن پاور كامپيوتر بدون مادربرد چگونه است؟

در این مقاله قصد داریم روشن کردن پاور کامپیوتر بدون مارد برد را آموزش بدیم.

اگر شما هم دنبال روشی برای روشن کردن پاور کامپیوتر برای تست هستید در ادامه با ما همراه باشید.

پاور یا منبع تغذیه کامپیوتر وظیفه تامین جریان مورد نیاز برای کارکرد مادر برد کامپیوتر را بر عهده دارد. این منبع با برق ورودی AC 220V (اصلی) کار می کند و ولتاژ خروجی مستقیم را در چندین محدوده خاص (۳٫۳ ، ۵ ، ۱۲ ، -۱۲ و -۵V) ، البته با قدرت بالا ، تولید می کند.

اگر کانکتورها به مادربرد وصل نباشند ، حتی پس از اتصال به منبع تغذیه نیز نمی توان به طور معمول از این منبع استفاده کرد. برای راه اندازی منبع تغذیه هنگامی که به مادربرد متصل نیست ، باید جامپر به کانکتور آن متصل شود. با ما در مورد نحوه روشن کردن پاور کامپیوتر بدون اتصال به مادربرد همراه باشید.

روشن کردن پاور کامپیوتر بدون اتصال به مادربرد

هر پاور کامپیوتر حداقل دارای یک کانکتور بزرگ ، ۲۰ یا ۲۴ پین می باشد . این کانکتور معروف به ATX 20/24 Pin Connector است . و تنها نکته ، جهت روشن شدن آن ، پین ۱۶ در کانکتور ۲۴ پین و پین ۱۴ در کانکتور ۲۰ پین می باشد.

در کانکتور ۲۴ پین کافیست اتصال کوتاهی بوسیله یک سیم بین پین ۱۶ و ۱۵ (و یا یکی از سیم هایی که به زمین مدار متصل است و به رنگ مشکی می باشد.) ایجاد کنیم تا پاور روشن شود و در کاکنکتور ۲۰ پین این اتصال در پین های شماره ۱۴ و ۱۳ انجام می شود.

رنگ سیم روشن شدن پاور ( PS-ON مخفف Power Supply ON ) سبز رنگ است.

روشن کردن پاور کامپیوتر بدون اتصال به مادربرد

کاربرد سیم PS-ON بر روی منابع تغذیه

در خروجی برق کامپیوتر خروجی ۵ ولت جداگانه وجود دارد ، اما با قدرت کمتری که دائما روشن است ، وظیفه تامین برق میکروپروسسور را بر عهده دارد.

در صورت اجازه شرایط ، با دستور صادره از میکروپروسسور. خروجی های اصلی پاور متصل می شوند. این عمل می تواند توسط سوئیچ ترانزیستوری و یا رله ای انجام شود.

و تنها کافی است که

سیم سبز رنگ PS-ON

به زمین مدار متصل شود.

 

 

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام
    مطلب شما بطرز ویژه بسیار ساده بدور ازهرگونه سردرگمی وتخصص وپیچیدگی خیلی سریع تونستم پاور را بدون نصب سیستم راه اندازی کنم وتست کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا