مجله تکنولوژی

تبدیل ورد به پی دی اف (با ۴روش عملی )

چگونه فایل های Word به PDF تبدیل کنیم؟

در این مقاله ، شما می آموزید که چگونه WORD را به PDF در رایانه خود تبدیل کنید ، مبدل Word به PDF را در تلفن خود بارگیری کنید و Word را به صورت آنلاین به PDF تبدیل کنید.

وقتی می خواهیم فایلی را ذخیره کنیم که بعداً بتوانیم به راحتی مشاهده کنیم یا در اینترنت به اشتراک بگذاریم ، فایل های PDF بهترین گزینه برای ما هستند. این افزونه به کاربران امکان می دهد اسناد خود را بدون هیچ گونه دردسر و قالب بندی ذخیره کنند و به سایر کاربران امکان می دهد تا فایل PDF هر سیستم را به راحتی راه اندازی و مشاهده کنند.

به همین دلیل ، ذخیره نسخه های نهایی فایل های Word به عنوان فایل PDF می تواند یکی از بهترین ایده های موجود باشد.

ذخیره فایل Word با پسوند PDF در نرم‌افزار Word

روش اول:
۱- مقاله یا سند خود را تهیه کنید.

۲٫ گزینه File را کلیک کنید ، و سپس گزینه Save As را انتخاب کنید.

۳- برای پرونده خود نامی انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که اسمی که انتخاب کرده اید آسان و قابل درک است. انتخاب نام با استفاده از اعداد یا حروف ناشناس ، شانس شما را برای باز کردن این پرونده در آینده کاهش می دهد یا حتی ممکن است هنگام ارسال آن از طریق ایمیل ، شما را آزار دهد. رها کردن.

۴- گزینه Save as a Type را انتخاب کرده و سپس گزینه PDF را انتخاب نمایید.

۵- همچنین از گزینه Standard می‌توانید برای پرینت و یا نشر در اینترنت و یا از گزینه Minimum فقط جهت نشر در اینترنت استفاده کنید.

۶- بر روی گزینه Save کلیک کنید.

تبدیل ورد به پی دی اف با word

روش دوم:
۱- مقاله یا سندی را که می خواهید در آینده چاپ کنید آماده کنید.

۲- گزینه File و سپس Export را انتخاب کنید.

۳- از منوی بازشده، گزینه  Create PDF/XPS را برگزینید.

۴- گزینه Publish را انتخاب کنید.

Word یک فایل PDF از فایل اصلی ایجاد می کند و آن را به طور پیش فرض در پوشه فعلی به همین نام ذخیره می کند

word to pdf export

سایت تبدیل ورد به پی دی اف

اما اگر به نرم افزار Word دسترسی ندارید ، روش های دیگری برای تبدیل Word به PDF خواهید داشت ، یکی از این روش ها استفاده از سایت های تبدیل فایل است. فایل Word مورد نظر را بارگذاری کرده و پس از تبدیل در قالب PDF بارگیری کنید. برای این کار می توانید از سایت های زیر استفاده کنید:

تبدیل ورد به پی دی اف آنلاین با سایت SmallPdf

با ورود به این لینک از قسمت Choose Files می‌توانید فایل ورد را از سیستم خود انتخاب کنید، سپس فایل به صورت خودکار به پی‌دی‌اف تبدیل می‌شود و در آخر باید گزینه Download Pdf را بزنید تا فایل PDF در سیستم شما ذخیره شود.

آموزش تبدیل ورد به پی دی اف

تبدیل ورد به پی‌دی‌اف آنلاین با سایت Ilovepdf

سایت Ilovepdf یکی دیگر از سایت‌های مرجع برای تبدیل ورد به پی دی اف، است که از این لینک می‌توانید وارد آن شده و با انتخاب گزینه Select WORD files فایل ورد خود را به پی‌دی‌اف تبدیل کرده و در آخر گزینه Download Pdf را بزنید.

روش تبدیل ورد به پی دی اف

تبدیل ورد به پی دی اف در گوشی

با استفاده از سایت های آنلاین ، می توانید فایل های Word را به راحتی در هر سیستم عامل به PDF تبدیل کنید. همچنین می توانید با نصب نسخه موبایل Word ، پرونده های خود را بصورت PDF ذخیره کنید ، اما اگر به دنبال نرم افزار Word به صورت PDF بر روی تلفن خود هستید ، می توانید از برنامه های زیر استفاده کنید:

برنامه Word to PDF Converter

برای این منظور می توانید از برنامه Word to PDF Converter استفاده کنید ، هیچ کاربرد خاصی در این برنامه وجود ندارد و با استفاده از آن می توانید فقط فایل های Word خود را به PDF و فایل های PDF خود را به Word تبدیل کنید. این برنامه سبک وزن بیش از ۵ میلیون بار از Google Play بارگیری شده است.

برنامه تبدیل ورد به پی دی اف

دانلود برنامه تبدیل ورد به پی دی اف Word to PDF Converter

تبدیل ورد به پی دی اف آنلاین

تبدیل ورد به پی دی اف آنلاین

برنامه Document to PDF Converter

این برنامه نیز تنها برای تبدیل فایل ورد به پی‌دی‌اف ساخته شده و کاربرد دیگری ندارد.

سایت تبدیل ورد به پی دی اف

دانلود برنامه تبدیل ورد به پی دی اف Document to PDF Converter

تبدیل ورد به پی دی اف آنلاین

آموزش قدم‌به‌قدم تبدیل ورد به پی دی اف

تبدیل ورد به پی‌دی‌اف در ویندوز

تبدیل ورد به پی دی اف در ویندوز - 1

۱٫ فایل Word مورد نظر را باز کنید. برای این کار ، کافیست روی پرونده دوبار کلیک کنید تا وارد Microsoft Word شوید.

درصورتی‌که هنوز این فایل را ایجاد نکرده‌اید، وارد Microsoft Word شوید و سپس روی سند Blank کلیک کنید تا بتوانید کار خود را انجام دهید.

تبدیل ورد به پی دی اف در ویندوز - 2

۲. روی گزینه‌ی فایل (File) کلیک کنید. این گزینه در گوشه‌ی سمت چپ قسمت بالا قرار دارد.

تبدیل ورد به پی دی اف در ویندوز - 3

۳. باید روی گزینه‌ی‌ی Export کلیک کنید. این گزینه در ستون سمت چپ قرار دارد. باید چندین گزینه‌ی جدید را در وسط پنجره مشاهده کنید.

تبدیل ورد به پی دی اف در ویندوز - 4

۴. روی گزینه‌ی Create PDF/XPS Documents کلیک کنید. این گزینه در گوشه‌ی سمت چپ قسمت بالا قرار دارد.

تبدیل ورد به پی دی اف در ویندوز - 5

۵. روی گزینه‌ی Create PDF/XPS کلیک کنید. این تنظیمات در میانه‌ی پنجره قرار دارد.

تبدیل ورد به پی دی اف در ویندوز - 6

۶٫ مکان ذخیره سازی را انتخاب کنید. در سمت چپ پنجره باید روی پوشه ای که می خواهید نسخه PDF فایل Word خود را در آن ذخیره کنید کلیک کنید. از آنجا که یک فایل PDF می تواند نوع دیگری از فایل Word در نظر گرفته شود ، می توانید آن فایل را در همان مکان ذخیره کنید.

تبدیل ورد به پی دی اف در ویندوز - 7

۷. روی گزینه‌ی انتشار (Publish) کلیک کنید. این گزینه در گوشه‌ی سمت راست قسمت پایین قرار دارد. با انتخاب این گزینه، فرمان تبدیل Word به PDF را صادر خواهید کرد.

استفاده از ورد در مک

استفاده از ورد در مک - 1

۱٫ فایل Word مورد نظر را باز کنید. برای این کار می توانید روی پرونده دوبار کلیک کنید. اگر هنوز چنین پرونده ای ایجاد نکرده اید ، می توانید با وارد کردن Microsoft Word و انتخاب Blank Documents به راحتی فایل را ایجاد کنید.

استفاده از ورد در مک - 2

۲. گزینه‌ی فایل (File) را انتخاب کنید. این گزینه در گوشه‌ی سمت چپ قسمت بالای نمایشگر مک قرار دارد. هنگامی‌که روی آن بروید، منو کشویی نمایش داده خواهد شد.

استفاده از ورد در مک - 3

۳. گزینه‌ی ذخیره‌سازی (Save as) را انتخاب کنید. این بخش از تنظیمات ورد در منو آبشاری File وجود دارد و نمایش داده خواهد شد.

استفاده از ورد در مک - 4

۴. نام فایل را وارد کنید. هر نامی که تمایل دارید برای فایل PDF قرار دهید، انتخاب و سپس وارد کنید.

استفاده از ورد در مک - 5

۵. در این مرحله، باید محل ذخیره‌سازی را انتخاب کنید. شما می‌توانید در سمت چپ پنجره جدیدی که نمایش داده می‌شود، پوشه‌ی مدنظرتان برای ذخیره‌سازی را انتخاب کنید.

استفاده از ورد در مک - 6

۶. در این مرحله، باید باکس مربوط به فرمت فایل (File Format) را انتخاب کنید. این بخش در پایین پنجره و در منو کشویی نمایش داده می‌شود.

استفاده از ورد در مک - 7

۷. روی گزینه‌ی PDF کلیک کنید. این تنظیمات در بخش Export و در منو کشویی نمایش داده خواهد شد.

استفاده از ورد در مک - 7

۸. گزینه‌ی Export را انتخاب کنید. این گزینه‌ی آبی‌رنگ در گوشه‌ی سمت راست قسمت پایین قرار دارد. توجه کنید با انتخاب این گزینه، فایل نهایی شما در پوشه‌ای ذخیره خواهد شد که برای دریافت فایل خروجی مشخص کرده‌اید.

علاوه بر دو روش ذکر شده برای تبدیل فایل های Word به فایل PDF ، ما نباید روش های آنلاین تبدیل این دو فایل را فراموش کنیم. در ادامه روش های آنلاین تبدیل Word به PDF را به شما معرفی خواهیم کرد. در حقیقت ، به عنوان تبدیل Word به PDF بدون نرم افزار نیز شناخته می شود.

البته ، مشکلات مربوط به تبدیل Word به PDF را نباید فراموش کرد. اما این روش ها در هنگام تبدیل یک فایل Word بهترین کارایی را خواهند داشت.

استفاده از ابزار آنلاین SmallPDF

استفاده از ابزار آنلاین SmallPDF - 1

۱. وارد وب‌سایت SmallPDF شوید. این کار را می‌توانید ازطریق مرورگر کامپیوتر انجام دهید.

استفاده از ابزار آنلاین SmallPDF - 2

۲. گزینه‌ی Choose File را انتخاب کنید. این گزینه در میانه‌ی صفحه SmallPDF قرار دارد.

استفاده از ابزار آنلاین SmallPDF - 3

۳. فایل ورد مدنظرتان را انتخاب کنید. درحقیقت، باید وارد مکان ذخیره‌سازی فایل شوید و سپس با کلیک روی آن، فایل را برای برای عملیات انتخاب کنید.

استفاده از ابزار آنلاین SmallPDF - 4

۴. گزینه‌ی بازکردن (Open) را انتخاب کنید. این گزینه در گوشه‌ی سمت راست قسمت پایین قرار دارد. با انتخاب آن، فایل را برای بارگذاری انتخاب کرده‌اید. توجه کنید این گزینه در مک Choose خواهد بود.

استفاده از ابزار آنلاین SmallPDF - 5

۵. درادامه روی گزینه‌ی دانلود فایل (Download File) کلیک کنید. این گزینه در پایین‌ترین قسمت سمت چپ وب‌سایت قرار دارد. با انتخاب این گزینه، فایل مدنظرتان را به‌صورت PDF دریافت خواهید کرد و درادامه، می‌توانید محل ذخیره‌سازی فایل در سیستم را انتخاب کنید. توجه کنید این کار ممکن است چند ثانیه‌ای طول بکشد.

استفاده از گوگل درایو (Google Drive)

استفاده از گوگل درایو - 1

۱. گوگل درایو را بازکنید. می‌توانید این کار را با ورود به مرورگر خود انجام دهید. درصورتی‌که وارد سیستم نشده‌اید، کافی ا‌ست در بخش ورود، اطلاعات ایمیل و رمزعبور خود را وارد کنید تا بتوانید وارد حساب کاربری اختصاصی‌تان شوید.

استفاده از گوگل درایو - 2

۲. گزینه‌ی + New را انتخاب کنید. این گزینه در سمت چپ قسمت بالای صفحه قرار دارد و در منو آبشاری نمایش داده خواهد شد.

استفاده از گوگل درایو - 3

۳. گزینه‌ی بارگذاری فایل (File Upload) را انتخاب کنید. این گزینه در منو کشویی نمایش داده خواهد شد.

استفاده از گوگل درایو - 4

۴. فایل ورد مدنظرتان را انتخاب کنید. برای این کار، باید وارد محل ذخیره‌سازی فایل ورد شوید و سپس با کلیک روی آن، مراحل انتخاب و تأیید را انجام دهید.

استفاده از گوگل درایو - 5

۵. گزینه‌ی Open را انتخاب کنید. این گزینه در گوشه‌ی سمت راست قسمت پایین قرار دارد. با انتخاب این گزینه، فایل ورد مدنظرتان در گوگل درایو بارگذاری خواهد شد. در سیستم‌عامل مک، احتمالا باید گزینه‌ی Choose را انتخاب کنید.

استفاده از گوگل درایو - 6

۶. فایل ورد مدنظرتان را بازکنید. هنگامی‌که بارگذاری فایل در گوگل درایو تمام شود، کافی ا‌ست روی آن دابل‌کلیک کنید تا بتوانید فایل را در مرورگر بازکنید.

استفاده از گوگل درایو - 7

۷. گزینه‌ی فایل (File) را انتخاب کنید. این گزینه در سمت چپ قسمت بالا قرار دارد و در منو آبشاری نمایش داده خواهد شد. در سیستم‌عامل مک، مطمئن شوید روی گزینه‌ی File در مرورگر کلیک کرده‌اید. درحقیقت، این گزینه در منو بالای نمایشگر قرار ندارد.

استفاده از گوگل درایو - 7

۸. گزینه‌ی دانلود (Download as) را انتخاب کنید. این تنظیمات در بخش میانی منو آبشاری قرار دارد.

استفاده از گوگل درایو - 8

۹. گزینه‌ی PDF Document را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه، فایل PDF ورد شما در سریع‌ترین زمان ممکن دانلود خواهد شد. بسته به نوع مرورگر کامپیوترتان، امکان دارد نیازمند تعیین آدرس ذخیره‌سازی فایل باشید که این کار به‌راحتی و با تعیین دقیق آدرس محل ذخیره‌سازی انجام خواهد شد.

استفاده از ابزار آنلاین iLovePDF

یکی دیگر از روش‌های تبدیل فایل ورد به پی‌دی‌اف استفاده از وب‌سایت iLovePDF دانست. این وب‌سایت در سریع‌ترین زمان ممکن می‌تواند فایل ورد شما را به پی‌دی‌اف تبدیل کند. برای انجام این کار، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. وارد وب‌سایت iLovePDF شوید.

استفاده از ابزار آنلاین iLovePDF - 1

۲. روی گزینه‌ی Select Word Files کلیک کنید که در باکس قرمزرنگ است.

۳. فایل‌های مدنظرتان را انتخاب کنید.

۴. درادامه روی گزینه‌ی تبدیل (Convert) کلیک کنید تا کار تبدیل فایل ورد به پی‌دی‌اف انجام شود.

استفاده از ابزار آنلاین iLovePDF - 2

۵. درادامه، می‌توانید فایل را دانلود کنید. بهتر است بدانید امکان تعیین مکان ذخیره‌سازی فایل نیز وجود دارد.

استفاده از ابزار آنلاین iLovePDF - 3

امیدواریم توانسته باشیم روش‌های کارامدی برای تبدیل ورد به پی‌دی‌اف را به شما معرفی کرده باشیم.

منبع:

https://www.zoomit.ir/howto/348291-how-to-convert-microsoft-word-document-pdf/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا