اخبار تکنولوژی

کلاس آنلاین چقدر اینترنت مصرف می‌کند؟

استفاده از اینترنت برای کلاس آنلاین موضوعی است که این روزها بسیار محبوب شده است. چرا که با شیوع کرونا و شروع سال تحصیلی، آموزش و پرورش کلاس ها را آنلاین برگزار می کند.

حدود چند ماهی از آغاز سال تحصیلی جدید می گذرد و تقریباً تمامی مدارس و دانشگاه های کشور در سایه شیوع ویروس کرونا یا آلودگی هوا کلاس های خود را به صورت غیر حضوری و آنلاین برگزار می کنند. این موضوع نگرانی هایی را در مورد هزینه استفاده از اینترنت در بین دانشگاهیان و خانواده ها ایجاد کرده است.

استفاده از اینترنت در کلاس آنلاین یکی از اولین دغدغه های برگزارکنندگان و شرکت کنندگان دوره های آموزشی آنلاین است. این عامل قطعاً در هزینه آموزش آنلاین لحاظ می شود و اطلاع از آن می تواند منجر به پیشگیری از مشکلات احتمالی و برنامه ریزی مالی بهتر شود.

کلاس آنلاین چقدر اینترنت مصرف می‌کند؟

به طور متوسط ​​هر کلاس مجازی در هر ساعت ۲۰۰ مگابایت از ترافیک اینترنت شما را مصرف می کند.
البته این مشکل بستگی به میزان مصرف دارد، اینکه در یک ساعت چند فایل در کلاس ارسال/دریافت می شود یا اینکه از چه دوربین و کیفیتی به عنوان وب کم استفاده می کنید و غیره.

حال می خواهیم در مورد میزان مصرف ترافیک و پهنای باند در سرویس های Adobe Connect صحبت کنیم.

رایج ترین سوالی که پرسیده می شود این است که برای اجرای کلاس های Adobe Connect چقدر اینترنت و پهنای باند لازم است؟

لازم به ذکر است که میزان استفاده از اینترنت در هر کلاس به میزان استفاده و نوع فعالیت شما در محیط آن کلاس بستگی دارد.

توجه: زمانی که وارد کلاس Adobe Connect می شوید و می خواهید وب کم را به اشتراک بگذارید، بهتر است وارد منوی کلاس جلسه شده و گزینه preferences را انتخاب کنید.

و کیفیت فیلم را با توجه به پهنای باند اینترنت خود مشخص کنید.

طبیعتاً اگر کیفیت را روی حالت پیش فرض (استاندارد) قرار دهید، پهنای باند کمتری را اشغال می کند و اگر آن را روی حالت HD قرار دهید، پهنای باند بیشتری را اشغال می کند.

کلاس آنلاین چقدر اینترنت مصرف می_کند؟ 2

چه عواملی بر اینترنت مصرفی تاثیر می گذارد؟

برای مدیریت بهتر مصرف ترافیک در کلاس های آنلاین، باید مهم ترین عوامل موثر بر آن را بشناسید. در این قسمت به بررسی این عوامل می پردازیم.

تعداد افراد کلاس

هر چه تعداد افراد در کلاس آنلاین بیشتر باشد، ترافیک مصرفی همه افراد بیشتر می شود. در واقع هر فردی صدا و تصویر خود را آپلود می کند و صدا و تصویر دیگران را دانلود می کند. این سوال به ویژه برای سازمان دهنده کلاس مهم است. زیرا با افزایش اعضای کلاس، ظرفیت و پهنای باند سرور آن نیز باید افزایش یابد.

فن آوری های مورد استفاده در کلاس درس

بسته به وسایل کمک آموزشی که در کلاس آنلاین خود استفاده می کنید، استفاده شما از اینترنت نیز متفاوت خواهد بود. اگر از وسایل کمک آموزشی یا ابزارهای تعاملی مانند تخته سفید، نرم افزارهای مبتنی بر وب همزمان و غیره استفاده شود، ترافیک کلاس آنلاین افزایش می یابد.

همچنین اشتراک گذاری فایل به خصوص فایل های ویدئویی باعث افزایش مصرف اینترنت برای آپلودر، دانلودر و سرور کلاس آنلاین می شود. ضبط کلاس و اشتراک‌گذاری صفحه نمایش اثر مشابهی دارند.

کیفیت صدا و تصویر

شاید مهم ترین عامل تاثیرگذار در استفاده افراد از اینترنت در کلاس های آنلاین، کیفیت صدا و تصویر افراد باشد. هر چه فناوری دوربینی که با آن صدا و تصویر خود را ضبط می کنید بالاتر باشد،

مصرف اینترنت شما و گیرنده صدا و تصویر شما بیشتر خواهد بود. حتی تحرک شما یا سایر افراد شرکت کننده در کلاس در مقابل دوربین نیز در مصرف اینترنت موثر بوده و ارتباط مستقیمی با آن دارد.

بستر آنلاین برای برگزاری کلاس ها

یکی دیگر از عوامل موثر بر مصرف اینترنت کلاس آنلاین شما، بستری است که کلاس های شما را میزبانی می کند. سرورهای پلتفرم یا نرم افزار مورد نظر که درگیر استفاده از اینترنت هستند کجا هستند. نرم افزارهای خارجی یا به طور کلی پلتفرم هایی که سرورهای آنها در خارج از کشور قرار دارند، علاوه بر مصرف اینترنت بیشتر، افت کیفیت بیشتری نیز دارند. واقعیتی که برای استفاده از آنها نیاز به سرعت اینترنت بالاتری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا