اخبار تکنولوژی

چگونه کدپستی را پیدا کنیم؟

احتمالا برای شما هم پیش آمده که قصد خرید اینترنتی، دریافت کد بورسی، ثبت نام اینترنتی در آزمون و مواردی از این دست را داشته باشید، اما متوجه شدید که برای تمامی این موارد باید در سایت یا اپلیکیشن مورد نظر ثبت نام کنید، اطلاعات را پر کنید. و کد پستی محل سکونت را وارد کنید . بنابراین شما به دنبال راهی برای دریافت کد پستی خود هستید.

عملیات ثبت نام در این نوع سایت ها بدون کد پستی کامل نیست و یکی از داده های ضروری است که باید پر شود. ضمنا درج کد پستی اشتباه در فیلد مربوطه قابل قبول نیست و ثبت نام شما ناقص می ماند.

پس در چنین شرایطی چگونه می توانیم در کمترین زمان ممکن کد پستی محل سکونت خود را پیدا کنیم؟ در این مقاله به سوال شما پاسخ می دهیم و روش هایی را معرفی می کنیم.

کد پستی چیست؟

قبل از اینکه به روش های دریافت کد پستی بپردازیم، بهتر است کمی در مورد ساختار آن صحبت کنیم. کدپستی در اصل یک عدد ۱۰ رقمی است که برای نشان دادن آدرس دقیق ساختمان و ملک استفاده می شود.

۵ رقم اول این کد نشان دهنده وسعت جغرافیایی و ۵ رقم دوم نشان دهنده ترتیب ساختمان و موقعیت دقیق آن است. کدپستی قبل از سال ۲۰۱۶ پنج رقمی بود، اما بعداً تصمیم گرفته شد که یک کد ۱۰ رقمی منحصر به فرد برای همه ساختمان ها تعریف شود.

یافتن کد پستی از طریق قبض

اولین و قدیمی ترین راه برای پیدا کردن کدپستی خانه یا محل کارتان این است که به یکی از قبوض آب، برق یا گاز خود نگاه کنید. معمولاً در قسمت آدرس قبوض هر ملک یک کد پستی نوشته شده است که می توانید از آن استفاده کنید.

یافتن کد پستی از طریق قبض

دریافت کدپستی بصورت آنلاین

ساده ترین و سریع ترین راه برای جستجوی کد پستی استفاده از اینترنت است. درگاه خدمات الکترونیکی GNAF شرکت ملی پست نوعی کدپستی آنلاین است که پس از مراجعه به آن می توانید با کلیک بر روی “یافتن کد پستی” در سمت چپ بالای صفحه اول کد پستی منزل خود را دریافت کنید.

دریافت کدپستی بصورت آنلاین

درگاه شرکت ملی پست دو راه برای استعلام کدپستی در اختیار کاربران قرار می دهد که هر کدام از این راه ها را توضیح می دهیم و شما می توانید انتخاب کنید که کدام یک برای شما راحت تر است.

دریافت کد پستی خانه براساس آدرس

راه اول جستجو بر اساس آدرس است، باید نام شهر یا روستای خود را در نوار ارائه شده وارد کرده و از لیست نمایش داده شده انتخاب کنید.

دریافت کد پستی منزل و محل کار براساس آدرس

در مرحله بعد نوبت به وارد کردن پلاک و اسم آخرین کوچه یا خیابانی که ملک شما در آن قرار دارد می‌رسد. به طور مثال اگر منزل شما در خیابان امام خمینی – خیابان حسینیه – حسینیه ۱۶ قرار دارد بایستی حسینیه ۱۶ را وارد و در لیست نمایش داده شده انتخاب کنید.

blank

اگر ملک شما آپارتمانی باشد، فهرست تفکیک شده براساس واحدهای آپارتمان نمایش داده شده که می‌توانید کد پستی منزل خود را به راحتی پیدا کنید.

دریافت کد پستی منزل و محل کار براساس آدرس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا