مجله تکنولوژی

چگونه فایل هایی که حذف نمیشوند را حذف کنیم؟

اگر می خواهید برخی از فایل ها را در ویندوز حذف کنید که حذف نمی شوند، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه این کار را با موفقیت انجام دهید.

گاهی اوقات ممکن است با فایلی روبرو شوید که حذف نمی شود، مهم نیست که چند بار کلید حذف را فشار دهید یا آن را به سطل زباله بکشید، حذف نمی شود. این ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد، اما نتیجه یکسان است: بسیار ناراحت کننده است. در اینجا پنج روش مختلف وجود دارد که به شما امکان می دهد از شر آن فایل های مزاحم خلاص شوید.

توجه داشته باشید که فایل‌های سیستمی ویندوز معمولاً از حذف محافظت می‌شوند، زیرا این امر می‌تواند باعث ایجاد مشکل در سیستم عامل شود، بنابراین مطمئن شوید که قصد حذف آنها را ندارید. البته، همیشه عاقلانه است که در صورت بروز مشکل، یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

چگونه فایل هایی که حذف نمیشوند را حذف کنیم؟

روش ۱) برنامه ها را ببندید

اغلب اوقات فایلی که حذف نمی شود می تواند توسط یک برنامه در حال اجرا ایجاد شود. شاید ندانید که نرم افزار مورد نظر این کار را انجام می دهد، اما ساده ترین راه برای حل این مشکل این است که تمام برنامه های باز شده در رایانه خود را ببندید.

هنگامی که همه چیز غیرفعال شد، فایل را حذف کنید و امیدوارم اکنون فایل بدون هیچ مشکلی حذف شود.

روش ۲) Windows Explorer را ببندید

می توانید از این ترفند برای بستن همه برنامه ها استفاده کنید و همچنین می تواند از حذف فایل Windows Explorer – که به آن File Explorer نیز می گویند، جلوگیری کند.

برای بستن اکسپلورر، باید Task Manager را باز کنید (روی نوار وظیفه کلیک راست کرده و از منوی ظاهر شده Task Manager را انتخاب کنید) و Windows Explorer را پیدا کنید، روی آن کلیک راست کنید و سپس از منو گزینه End menu را انتخاب کنید.

چگونه فایل‌هایی که حذف نمی‌شوند را در ویندوز حذف کنید

روش ۳) ویندوز را ریستارت کنید

نکته دیگری که باید قبل از استفاده از روش های پیشرفته تر امتحان کنید، راه اندازی مجدد رایانه است. این به ندرت جواب می دهد، اما هر از چند گاهی برنامه ها یا حتی خود ویندوز می توانند در موقعیتی قرار گیرند که بر نحوه کار کردن چیزها تأثیر بگذارد. در بسیاری از موارد، راه اندازی مجدد می تواند مشکل را برطرف کند.

روش ۴) از Safe Mode استفاده کنید

اگر هیچ یک از روش های بالا جواب نداد، گزینه بعدی استفاده از حالت امن در ویندوز است. با این کار خود سیستم عامل و حداقل چند فایل و درایور راه اندازی می شود. بنابراین اگر فایلی که می‌خواهید حذف کنید به نوعی قفل است، حالت امن می‌تواند آن را حذف کند.

اگر از ویندوز ۷ استفاده می کنید، فقط دستگاه خود را ریستارت کنید و همزمان F8 را فشار دهید.

حالا به فایل بروید و سعی کنید آن را حذف کنید. اگر همه چیز خوب پیش برود، فایل حذف خواهد شد.

روش ۵) از نرم افزار حذف فایل استفاده کنید

در صورت باقی ماندن فایل، زمان استفاده از برنامه تخصصی تولید شده در این زمینه فرا رسیده است. برخی از گزینه ها File Assassin، Long Path Tool و Microsoft Explorer Process Explorer هستند.

گزینه دوم رایگان است و به طور کلی یک ابزار عالی برای باز کردن قفل فایل ها به منظور حذف آنها در نظر گرفته می شود. برنامه را دانلود و بر روی کامپیوتر خود نصب کنید.

برنامه را اجرا کنید و پنجره ای را مشاهده خواهید کرد که بسیار شبیه به Windows Explorer استاندارد است. به File در گوشه سمت چپ بالا بروید، سپس Show details for all processes را انتخاب کنید.

چگونه فایل‌هایی که حذف نمی‌شوند را در ویندوز حذف کنید 2

در لیست اسکرول کنید تا فایل را پیدا کنید، اما یک راه سریعتر این است که از گزینه Find در نوار منو در بالای پنجره استفاده کنید، سپس Find Handle یا DLL را انتخاب کنید.

چگونه فایل‌هایی که حذف نمی‌شوند را در ویندوز حذف کنید 3

نام فایل را در نوار جستجو تایپ کنید، روی Search کلیک کنید و اگر نام فایل نمایش داده شد، روی آن کلیک کنید و جزئیات آن را در پنجره Process Explorer دیگری مشاهده کنید.

چگونه فایل‌هایی که حذف نمی‌شوند را در ویندوز حذف کنید 4

اکنون بر روی فهرست فایل‌ها در پنجره Process Explorer کلیک راست کنید، به شما دو گزینه ارائه داده می‌شود: Close Handle و Properties.

چگونه فایل‌هایی که حذف نمی‌شوند را در ویندوز حذف کنید 5

Close Handle را انتخاب کرده و فایل باز خواهد شد. اگر چندین برنامه در حال محافظت از فایل هستند، ممکن است این مرحله را مجدد تکرار کنید.

پس از انجام این کار، می‌توانید فایل را حذف کنید.

منبع: پلیس فتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا