شبکه های اجتماعی

چگونه بفهمیم واتساپ هک شده؟

چگونه بفهمیم واتساپ هک شده؟ مانند بسیاری از برنامه های آنلاین دیگر، واتس اپ تمام تلاش خود را برای محافظت از داده های کاربران و جلوگیری از انتشار آن می کند.

این ابزار با استفاده از ویژگی هایی مانند ورود به سیستم و احراز هویت دو مرحله ای نسبتا ایمن است، اما مانند هر برنامه مرتبط با اینترنت، خطرات امنیتی این پلت فرم و کاربران آن را تهدید می کند.

بنابراین، با توجه به ماهیت واتس اپ، اگر فکر می کنید که حساب کاربری شما نقض شده یا به خطر افتاده است، مهم است که در اسرع وقت اقدام کنید.

این مقاله به شما می گوید که چگونه متوجه شوید واتس اپ هک شده است و چگونه فعالیت های مشکوک آن را شناسایی کنید. پس با ما همراه باشید تا از ایمن بودن حسابتان مطمئن شوید.

هک واتس اپ به این معنی است که شخص دیگری به چت ها و اطلاعات شخصی شما از جمله عکس ها، فیلم ها، اسناد و غیره دسترسی نامحدود دارد. همچنین در برخی موارد، هکر می تواند شما را جعل کند و کاری از جانب شما انجام دهد.

از آنجایی که واتس اپ یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین پیام های رسانه ای در جهان است و بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال دارد، طراحان همواره در تلاش برای افزایش ایمنی این برنامه هستند و البته در این زمینه بسیار موفق بوده اند، اما متأسفانه، هکرها همیشه راهی دارند.

اما نگران نباشید زیرا راه های مختلفی برای پاسخ به این سوال وجود دارد که چگونه بفهمیم واتس اپ هک شده است؟ پاسخ در زیر این موارد و روش های رفع هک واتس اپ را توضیح داده ایم.

چگونه بفهمیم واتساپ هک شده؟

چگونه بفهمیم واتساپ هک شده 2

۱- واتس اپ وب

امکان استفاده همزمان از حساب کاربری واتس اپ در گوشی و کامپیوتر وجود دارد. این کار با نمایش کد QR روی دسکتاپ و اسکن آن با استفاده از گوشی انجام می شود. اگر می‌خواهید دستگاه متصل به واتس‌اپ خود را بررسی کنید، باید گزینه Web WhatsApp را از منوی تنظیمات موبایل WhatsApp انتخاب کنید.

این پنجره سیستم های متصل به حساب کاربری شما و آخرین زمان اتصال آنها را نمایش می دهد. اگر دستگاه متصل رایانه شخصی شما نیست، باید فوراً آن را خاموش کنید. برای این کار کافیست دستگاه مورد نظر را انتخاب کرده و روی گزینه خروج ضربه بزنید.

۲- رفتار عجیب گوشی

یکی از راه های هک گوشی دیگران، نصب برنامه های جاسوسی مانند mSpy یا EyeZy بر روی گوشی های هوشمند آنهاست. وجود این برنامه ها بر روی یک دستگاه می تواند اطلاعات ارسالی و دریافتی را در اختیار هکر قرار دهد.

البته گاهی وجود این ابزارها در تلفن همراه باعث ایجاد اختلال در عملکرد آن می شود که می تواند به عنوان یک هشدار برای صاحب آن عمل کند; به عنوان مثال، خاموش و روشن شدن ناگهانی صفحه نمایش یا وارد کردن خودکار برخی از کلمات در صفحه کلید از جمله این موارد است.

همچنین استفاده از نرم افزارهای آنتی ویروس راه دیگری برای شناسایی این برنامه های جاسوسی است.

۳- افزایش مصرف داده تلفن یا وای فای

اگر یک هکر برای سوء استفاده از واتس اپ برنامه جاسوسی را روی تلفن همراه شما نصب کرده باشد، زمانی که دستگاه خود را به اینترنت وصل می کنید، این برنامه جاسوسی شروع به جمع آوری اطلاعات می کند و برای هکر ارسال می کند. ارسال این اطلاعات نه تنها مصرف اینترنت را افزایش می دهد بلکه سرعت اینترنت را نیز کاهش می دهد. بنابراین، اگر حجم بسته های اینترنت شما به طور ناگهانی کاهش یابد، باید شک کنید که واتس اپ شما هک شده است.

۴- پیام ها و گروه های ناشناس

داشتن پیام‌ها و گروه‌های ناشناس قوی‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای تشخیص هک واتس‌اپ است. اگر در حال خواندن پیام‌هایی هستید که ارسال نکرده‌اید، یا به گروه‌هایی اضافه شده‌اید که نمی‌شناسید، احتمالاً قربانی یک حمله سایبری شده‌اید، بنابراین باید فوراً هک شوید.

۵- تخلیه ناگهانی باتری گوشی

نرم افزارهای جاسوسی یا به عبارت دیگر برنامه های نظارتی به طور مداوم در پس زمینه فعال هستند. این امر مصرف باتری گوشی را به میزان قابل توجهی نسبت به حالت عادی افزایش می دهد و همچنین ممکن است باعث گرم شدن گوشی شود. همچنین در مواردی رخ می دهد که باتری تلفن همراه به طور ناگهانی و بدون دلیل خالی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا