![blank](https://cofenews.ir/wp-content/plugins/wp-fastest-cache-premium/pro/images/blank.gif)
![blank](https://cofenews.ir/wp-content/plugins/wp-fastest-cache-premium/pro/images/blank.gif)
![blank](https://cofenews.ir/wp-content/plugins/wp-fastest-cache-premium/pro/images/blank.gif)
![blank](https://cofenews.ir/wp-content/plugins/wp-fastest-cache-premium/pro/images/blank.gif)
![blank](https://cofenews.ir/wp-content/plugins/wp-fastest-cache-premium/pro/images/blank.gif)
استفاده از گیربکس های اتوماتیک به دلیل پیچیدگی سیستماتیک آنها نیازمند روش های استفاده خاصی است. مجله مکانیک همراه با توجه به استفاده تعداد زیادی از کاربران و مشتریان وب سایت از خودروهای دنده اتوماتیک، تصمیم بر آن شد تا آنها را در زمینه استفاده صحیح از گیربکس اتوماتیک راهنمایی کنیم.
با رعایت چند نکته و تغییر روش استفاده از خودرو می توانید عمر گیربکس اتوماتیک را حدود ۲۰۰ درصد افزایش دهید.
![گیربکس اتوماتیک](https://cofenews.ir/wp-content/plugins/wp-fastest-cache-premium/pro/images/blank.gif)
![گیربکس اتوماتیک](https://cofenews.ir/wp-content/plugins/wp-fastest-cache-premium/pro/images/blank.gif)
۱٫ مراقب چراغ قرمز باشید!
اغلب، کاربران خودروهایی با گیربکس اتوماتیک با رسیدن به چراغ قرمز از D به P تغییر میدهند. این رفتار اشتباه است. اگر خودرو کمتر از ۲ دقیقه توقف کرد، نباید دنده آن را عوض کنید. زیرا استهلاک تعویض دنده فراتر از نگه داشتن آنها در جای خود است. اگر به دلایلی می خواهید دنده را از موقعیت D خارج کنید، آن را به موقعیت N ببرید.
![blank](https://cofenews.ir/wp-content/plugins/wp-fastest-cache-premium/pro/images/blank.gif)
![blank](https://cofenews.ir/wp-content/plugins/wp-fastest-cache-premium/pro/images/blank.gif)
۲٫ حرکت، حرکت، توقف، حرکت
![همه چیز در مورد برنامه ریزی ترافیک](https://cofenews.ir/wp-content/plugins/wp-fastest-cache-premium/pro/images/blank.gif)
![همه چیز در مورد برنامه ریزی ترافیک](https://cofenews.ir/wp-content/plugins/wp-fastest-cache-premium/pro/images/blank.gif)
در ترافیکی که بیش از ۱۵ دقیقه از زمان رانندگی شما می گیرد، باید گیربکس را به حالت دستی تغییر دهید و در دنده ۱ قرار دهید تا با کمی شتاب گیری خودرو، دنده به طور مداوم بین حالت ۱ و ۲ تغییر نکند.
۳٫ ماشین شما برای دنده خیلی سنگین است
اگر ماشین را پارک می کنید (مخصوصا روی تپه ها)، باید این مراحل را دنبال کنید:
ابتدا در حالی که دنده در N است، ترمز دستی را بکشید.
سپس پای خود را از روی پدال ترمز بردارید و اجازه دهید ضربه ها باز شوند یا خودرو حرکت کند و مطمئن شوید که خودرو ثابت است.
در نهایت دنده را از N به P تغییر دهید.
۴٫ گیربکس دستی واقعا با گیربکس اتوماتیک متفاوت است
![تجهیزات حرکت نمی کند یا به سختی حرکت می کند](https://cofenews.ir/wp-content/plugins/wp-fastest-cache-premium/pro/images/blank.gif)
![تجهیزات حرکت نمی کند یا به سختی حرکت می کند](https://cofenews.ir/wp-content/plugins/wp-fastest-cache-premium/pro/images/blank.gif)
با در نظر گرفتن تفاوت اصلی بین سیستم های گیربکس اتوماتیک و دستی، باید بدانید که تغییر حالت دنده از N به D یا R در حین حرکت خودرو توصیه نمی شود. برای تعویض دنده، خودرو باید کاملاً متوقف شود و پدال ترمز کاملاً فشار داده شود.
- تغییر شماره ثبت
- راهنمای خرید دست دوم
۵٫ نحوه رانندگی شما تاثیر مستقیمی بر عمر گیربکس دارد
اکثر گیربکس های اتوماتیک برای رانندگی در شهر و رانندگی با سرعت و شتاب معمولی طراحی شده اند. بنابراین سرعت و نیروی فشار روی پدال گاز باید متناسب باشد. برای این منظور سعی کنید هنگام رانندگی فشار ثابتی روی پدال گاز داشته باشید.
مقالات مرتبط مجله خودرو با مکانیک را از دست ندهید
همه چیز درباره گیربکس خودرو
بهترین زمان برای تعویض دیسک کلاچ چه زمانی است؟
درباره کالیپرهای ترمز خودرو بیشتر بدانید
دیفرانسیل خودرو چگونه کار می کند؟
عوامل مخرب گیربکس اتوماتیک
نوشته های مشابه
- متوسط کارکرد خودرو در یک سال چقدر است؟ آپدیت ۱۴۰۳آوریل 6, 2024