خودرو

چراغ بدرقه خودرو چیست و چگونه کار می کند آپدیت ۱۴۰۳


در این مقاله از سری مقالات دانش فنی مجله مکانیک همراه ما نگاهی به چراغ عقب خودرو خواهیم داشت که یک فناوری جدید در خودروهای مدرن و جدید است. برای آشنایی بیشتر با این گزینه لوکس با ما همراه باشید.

در گذشته برای خرید خودرو، عمر مفید خودرو، حجم موتور، میزان مصرف سوخت، حداکثر سرعت و سوالاتی از این دست مورد توجه خریداران قرار گرفته است اما امروزه علاوه بر مشکلات فنی خودرو، آپشن ها و امکانات رفاهی در دسترس مسافران و مزیت های رقابتی هر خودرو نسبت به خودروهای دیگر باعث ایجاد اولویت در هنگام انتخاب و خرید مورد نظر می شود. ماشین. اگر به خودروهای برندهای مختلف نگاهی بیندازید، می بینید که شرکت های خودروسازی از طریق خدمات و آپشن های اضافی علاوه بر توضیح مختصری در مورد شرایط فنی و اولیه خودرو، سعی در جذب مشتری دارند. یکی از این آپشن ها که در برخی مواقع ضروری به نظر می رسد، چراغ عقب خودرو است.

چراغ عقب خودرو چیست؟

چراغ عقب خودرو چیست؟چراغ عقب خودرو چیست؟

چراغ های خودرو یکی از فناوری هایی است که در سال های اخیر به سیستم روشنایی اکثر خودروها اضافه شده است. این گزینه اضافی با نام های مختلف مانند چراغ ردیاب خودرو، سیستم همراه تا در، دنبالم خونه و با نام های مختلفی از این قبیل شناخته می شود.

با فعال شدن سیستم ردیابی خودرو، علاوه بر دید، مسافران احساس امنیت نیز می کنند؛ حتما برای شما هم پیش آمده است که وقتی در پایان روز از ماشین پیاده می شوید به دلیل تاریکی دید واضحی به اطراف خود ندارید و همین امر باعث بروز مشکلات و آسیب های زیادی شده است؛ مانند برخورد به لبه میز خیابان یا افتادن در چاله آب و غیره. در واقع چراغ همراه درب منزل جدا از ظاهر مجلل، امنیت و امنیت سرنشینان خودرو را نیز بر عهده دارد.

چراغ عقب خودرو چگونه کار می کند؟

نور آتشین نور آتشین

بعد از اینکه از ماشین پیاده شدید و با استفاده از فرمان ماشین، نور بالا را فشار دادید، چراغ تعقیب به مدت ۳۰ ثانیه روشن می ماند و سپس خاموش می شود. در این مرحله کامپیوتر bsi ماشین شما دستور روشن شدن چراغ های ماشین را برای مدت ۳۰ ثانیه و روشن گذاشتن آنها صادر می کند.

کامپیوتر bsi در واقع مغز و پردازنده اصلی در سیستم مالتی پلکس خودرو است. در واقع هر یک از سیستم های الکترونیکی در خودروهای جدید از طریق شبکه های مختلف به مغز اصلی یا سیستم کامپیوتری خودرو می روند bsi متصل هستند در این راستا محاسبه و ذخیره سازی اطلاعات لازم برای عملکرد بهینه هر یک از قطعات و اجزای خودرو توسط این کامپیوتر انجام می شود و در واقع مدیریت سیستم های مختلف خودرو انجام می شود. . به زبان ساده، BSI یک مرکز کنترل داخلی است که امکان ارتباط و مدیریت کلیه واحدهای الکترونیکی در بخش های مختلف را فراهم می کند.

آیا ماشین من چراغ عقب دارد؟

آیا ماشین من چراغ عقب دارد؟آیا ماشین من چراغ عقب دارد؟

آپشن چراغ عقب خودرو چندان پیچیده نیست که انتظار داشته باشیم فقط در خودروهای لوکس و فوق مدرن وجود داشته باشد. بسیاری از خودروها دارای سیستم ردیابی خودرو هستند، اما بسته به منطقه توزیع خودرو و کشورهای مختلف، ممکن است این گزینه توسط کارخانه در سیستم کامپیوتر خودرو غیرفعال شود تا از طریق دستگاه عیب یاب و اتصال آن به مرکز خودرو، این گزینه برای شما فعال شود. سیستم کامپیوتری. سپس می توانید از سیستم چراغ عقب خودرو خود در مکان های تاریک استفاده کنید.

در برخی از خودروهای موجود در بازار ایران مانند پژو ۲۰۷، مزدا ۳، نیسان تیانا و همچنین در خودروهای سطح بالاتر و لوکس تر، گزینه ای برای چراغ های عقب به عنوان یک آپشن اضافی معمولی وجود دارد.

مقالات زیر را حتما بخوانید:

چرا چراغ روغن ماشین روشن است؟

خودروها با چراغ بنزین روشن تا کجا پیش خواهند رفت؟

چرا برخی از قطعات از خودروهای صفر حذف شدند؟

چک لیست وضعیت فنی خودرو

روش های تشخیص رنگ بدنه استفاده شده چیست؟

نحوه غیرفعال کردن سوئیچ کیسه هوا در خودرو

پرفروش ترین خودروهای چینی در بازار ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا