رپورتاژ آگهی

نحوه مدیریت تعمیر یا سرویس آسانسور

آسانسورها سیستم های ساختمانی مهمی هستند که برای عملکرد عادی هر ساختمانی که بخشی از آن هستند، حیاتی است. در نتیجه، سرویس و نگهداری آسانسور بخشی جدایی ناپذیر از سرویس و نگهداری کلی ساختمان است و هرگز نباید نادیده گرفته شود.

نحوه مدیریت تعمیر یا سرویس آسانسور

 

اهمیت سرویس و نگهداری آسانسور

قبل از اختراع آسانسور مدرن توسط الیشا اوتیس، ساختمان ها به اندازه امروز دارای طبقات نبودند. اگر در مورد آن فکر کنید، آسانسورها دلیل وجود آسمان خراش ها هستند. آن ها جزء لاینفک زندگی روزمره میلیون ها نفر در سراسر جهان هستند.
کسانی که قصد دارند از نگهداری آسانسور غفلت کنند، ابتدا باید عوامل زیر را در نظر بگیرند:
•    ایمنی: انجام سرویس و نگهداری آسانسور به طور معمول برای اطمینان از ایمنی مسافران و همه کاربران ساختمان الزامی است. خرابی آسانسور می تواند فاجعه بار باشد و باید به هر طریقی از آن جلوگیری کرد.
•    عملیات: آسانسورها هدف بسیار مهمی دارند. هنگامی که آن ها از سرویس خارج می شوند در بهترین حالت باعث ناراحتی می شوند. در بدترین حالت، آن ها می توانند عملیات تجاری را قطع کنند و باعث زیان های عملیاتی و آسیب به شهرت شوند.
•    هزینه ها: تعمیر و یا تعویض آسانسورهای شکسته پرهزینه است. با تعمیر و نگهداری منظم می توان از چنین سناریوهایی جلوگیری کرده و عمر مفید این دارایی های ساختمان را افزایش داد.
•    مقررات: قوانین و مقررات منطقه ای وجود دارد که دفعات بازرسی سرویس و نگهداری آسانسور را مشخص می کند. برخی از مناطق حتی از ساختمان ها می خواهند که تاریخ آخرین بازرسی تعمیر و نگهداری خود را در داخل آسانسور نشان دهند.

هزینه سرویس و نگهداری آسانسور چقدر است؟

آسانسورها سیستم های پیچیده ای با هزاران قطعه متحرک هستند. برای حفظ آن ها و رفع تکراری ترین مسائل مانند:
•    درهای آسانسور گیر کرده یا نادرست هستند
•    مشکلات سیستم های اتوماسیون آسانسور
•    تعویض کابل های فرسوده آسانسور
•    مشکلات سیستم هیدرولیک
همان طور که می توانید تصور کنید، رفع این مشکلات ممکن است ساعت ها یا روزها طول بکشد. تعمیرات باید توسط تکنسین های معتبر انجام شود که بسیار هزینه بر خواهد بود.
در بیشتر موارد، داشتن تکنسین های دارای گواهینامه به عنوان کارمندان تمام وقت از منظر هزینه امکان پذیر نیست. به همین دلیل است که سرویس و نگهداری آسانسور اغلب به شرکت های خدماتی که در این زمینه تخصص دارند، واگذار می شود.

هزینه سرویس و نگهداری آسانسور چقدر است؟

چگونه سرویس و نگهداری آسانسور را انجام دهیم؟

سرویس و نگهداری آسانسور باید طبق توصیه های OEM و فروشنده ای که آسانسور را در ساختمان نصب کرده است انجام شود. همچنین باید مطمئن شوید که سرویس و نگهداری آسانسور با مقررات محلی مربوط به سرویس و نگهداری آسانسور مطابقت دارد.
سیستم آسانسور از سه بخش فیزیکی مجزا تشکیل شده است:
•    اتاق ماشین آسانسور
•    راه آسانسور
•    کابین آسانسور

عواملی که هنگام انتخاب یک شرکت سرویس و یا تعمیر آسانسور باید در نظر گرفت:

اگر قصد انتخاب یک شرکت را دارید، چند فاکتور وجود دارد که باید در نظر بگیرید. این عوامل به این بستگی دارد که شرکت چقدر خوب است و چقدر در کار خود حرفه ای است. در اینجا عواملی وجود دارد که باید در مورد آن ها فکر کنید:

•    هزینه: اکثر شرکت هایی که خدمات سویس و یا تعمیر آسانسور را ارائه می دهند، در مورد تعمیر یا سرویس آسانسور، نرخ یکسانی دارند. ممکن است تنها زمانی متفاوت باشد که این متخصصان در حال تعمیر آسیب های ناشی از انواع و اقسام آسانسور باشند. کلید استخدام یک شرکت مبتنی بر قیمت مقرون به صرفه و همچنین ارائه خدمات باکیفیت بالا است.
•    خدمات مشتری: مهم است که یک شرکت سرویس و تعمیر آسانسور انتخاب کنید که در صورت بروز شرایط اضطراری اقدام فوری انجام دهد. بهترین انتخاب برای شما زمانی که آن را بر اساس خدمات مشتری قرار می دهید، این است که شرکت خدمات ۲۴ ساعته و ۷ روزه داشته باشد.
•    شهرت بالا: توصیفات و نظرات مشتریان برای هر کسی که مایل به انتخاب یک شرکت تعمیر آسانسور است، بسیار مهم است. اگر مطمئن نیستید که چه شرکتی را استخدام کنید، این بررسی ها می توانند به شما کمک کنند تا شرکت های خوبی را پیدا کنید. شرکت های معتبر خدمات با کیفیت بالا را به همه مشتریان خود ارائه می دهند.
•    گارانتی: شرکت هایی هستند که با خدماتی که انجام می دهند گارانتی ارائه می دهند. برخی از متخصصان ماه ها گارانتی ارائه می دهند که در صورت خراب شدن آسانسور در ماه های معین، در آینده تعمیرات و خدمات رایگان ارائه می دهند.

8 نکته ای که باید قبل از خرید آسانسور بدانید

 

۸ نکته ای که باید قبل از خرید آسانسور بدانید:

آسانسور یک سرمایه گذاری بلند مدت است و یک جزء حیاتی در ساختمان شما است. تعدادی از موارد وجود دارد که می توان در زمان خرید آسانسور کنترل کرد تا هزینه های مربوط به آسانسور با پیشرفت ساختمان در طول چرخه عمر خود به حداقل برسد.
۱٫ از سیستم های کنترل اختصاصی خودداری کنید. بسیاری از آسانسورهای جدید انحصاری هستند. اگر یک سیستم کنترل اختصاصی نصب می کنید، تنها گزینه شما برای یک ارائه دهنده خدمات، احتمالاً پیمانکار نصب خواهد بود.
۲٫ از طراحی های اختصاصی آسانسور خودداری کنید. بسیاری از آسانسورهای جدیدتر «بدون ماشین» (MRL) دارای اجزای اختصاصی زیادی هستند. گاهی اوقات ممکن است یک رقیب تعمیر و نگهداری قطعات را خریداری کند، اما این اغلب با قیمت هایی بیش از ۱۰ برابر هزینه ای است که یک قطعه مشابه برای طراحی آسانسور معمولی می شود.
۳٫ از قبل قیمت تعمیر و نگهداری طولانی مدت تأیید شده را دریافت کنید. فروش یک آسانسور اختصاصی با قیمت پایین به پیمانکار عمومی و سپس فروش قرارداد تعمیر و نگهداری بیش از حد به مالک ساختمان یک روش معمول در خرید آسانسور است.

۴٫ قابلیت های خدماتی پیمانکار نصب کننده را بررسی کنید. برخی از پیمانکاران تأسیسات خدمات اضطراری ۲۴ ساعته ۷ روزه را ارائه نمی دهند و برخی از مناطق جغرافیایی را سرویس نمی دهند. قبل از تصمیم گیری برای خرید آسانسور، با برخی از مراجع تعمیر و نگهداری در همان شهری که در حال خرید آن هستید صحبت کنید.
۵٫ بررسی شهرت در هزینه های اضافی و تأخیر پروژه ها. در برخی از پیمانکاران نصب، داشتن هزینه های اضافی در محدوده ۵۰ درصد قیمت اصلی قرارداد یا بالاتر غیر معمول نیست. سایر پیمانکاران آسانسور به طور معمول اکثر قراردادهای نصب خود را به موقع و بدون هزینه اضافی انجام می دهند.
۶٫ زمان مورد انتظار برای فرسودگی آسانسور را بررسی کنید. برخی از تولیدکنندگان تجهیزات آسانسور در ادبیات فروش خود به صراحت بیان می کنند که مالکان باید انتظار داشته باشند که هزینه قابل توجهی را برای نوسازی آسانسورهای خود در مدت ۱۰ تا ۱۵ سال پس از نصب خرج کنند.
۷٫ به اندازه کافی آسانسور در ساختمان نصب کنید. اطمینان حاصل کنید که ساختمان خود را با آسانسورهای کافی برای خدمات رسانی به کسانی که از آسانسور استفاده می کنند طراحی کنید. اگر انتظار دارید ساختمان شما ترافیک زیادی در داخل و خارج از هر طبقه داشته باشد یا عمدتاً افراد مسن یا کسانی که مشکلات حرکتی دارند را در خود جای دهد. ممکن است نیاز به آسانسور اضافی داشته باشد. اضافه شدن یک آسانسور دیگر در بیشتر موارد، حداقل یک آسانسور را در صورت خرابی در اختیار شما قرار می دهد و امکان ادامه سرویس به طبقات بالاتر را فراهم می کند.
۸٫ استفاده مورد نظر از آسانسور را تجزیه وتحلیل کنید. همیشه در هر تصمیم خریدی معاوضه های قیمت و عملکرد وجود دارد، اما زمانی که ساختمانی متناسب با نوع خاصی از دستگاه بالابر ساخته شود، ایجاد تغییرات ممکن است عملاً غیرممکن باشد.

سخن پایانی

آسانسورها دارای قطعات متحرک متعدد با عناصر ایمنی و قطعات الکتریکی زیادی هستند که ممکن است خراب شوند. تعمیر ، سرویس و نگهداری آسانسور به یافتن آن مسائل قبل از تبدیل شدن به یک مشکل خطرناک و گران کمک می کند. جهت یافتن بهترین مراکز خرید یا تعمیر آسانسور می توانید به سایت ایران جابینو مراجعه نمایید. ایران جابینو بانک اطلاعات مشاغل می باشد و لیست بهترین مراکز خدمات آسانسور را در اختیار کاربران قرار می دهد.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا