رپورتاژ آگهی

مزایای حمل و نقل دریایی

در بخشی از متن شاهنامه، فردوسی به این نکته اشاره نموده است که جمشید، پادشاه ایرانی بر کشتی سوار شده است. این بدان معناست که اختراع کشتی و کشتیرانی به تاریخی پیش از آن چه به ثبت رسیده است باز می گردد.

تاریخچه اختراع کشتی، دقیقا مشخص نیست اما مطمئنا قرن ها از این اختراع انسان و به وجود آمدن امکان حمل کالا و مسافر می گذرد. در هر دوره ای از تاریخ، کشتیرانی شیوه ای متداول برای تجارت و بازرگانی در میان ملت ها به شمار می آمده است.

بدون کشتی ها، آمریکا هرگز کشف نمی شد و پای میوه های استرالیایی به آسیا نمی رسید. بدون استفاده از کشتیرانی و حمل و نقل دریایی نمی توانستیم صادرات و واردات کالا را تجربه کنیم.

حمل و نقل دریایی را می توان مهم ترین شیوه حمل و نقل کالا در جهان به شمار آورد. آیا مهم ترین مزایای حمل و نقل دریایی را می شناسید؟

حمل و نقل دریایی بر بستر اقیانوس

Maritime transport، به معنای حمل و جا به جایی انواع کالا و یا مسافر از طریق مسیر های آبی و با استفاده از انواع کشتی باری و غیر باری است.

امروز، اقیانوس ها و دریاهای جهان، این قابلیت را به وجود آورده اند که سرزمین هایی از شرق جهان بتوانند کالا و محصولات مورد نیاز خود را از سرزمین هایی در غرب جهان دریافت کنند. بنابراین صادرات و واردات کالا، امروز معنایی گسترده تر از مسیر ابریشم دارد.

در طول تاریخ، کشور های بزرگ جهان از جمله چین، ایران، روم و…به عنوان سرزمین های تجاری بزرگ و صادرکنندگان تولیدات داخلی خود به شمار می آمدند. اما امروز، هر کشوری می تواند با استفاده از حمل و نقل ترکیبی ابتدا محموله را به بنادر تجاری ارسال کند و از طریق این بنادر با جهان تجارت داشته باشد.

امروز، تجهیزاتی به وجود آمده اند که امکان حمل انواع محموله با شرایط نگهداری مختلف را داشته باشیم. بنابراین بسیار اهمیت دارد تا مسیر های آبی خود را گسترش دهیم.

۱٫ مهم ترین مزیت حمل و نقل دریایی چیست؟

شاید بتوان ایمن بودن این شیوه را به عنوان مهم ترین مزیت آن به شمار آورد. بله حمل کالای دریایی شیوه ای ایمن است. امکان طوفان های دریایی و واژونی بزرگ ترین کشتی ها و غول آسا ترین شناور ها هم وجود دارد.

اما امروزه با بررسی هواشناسی، استفاده از سیستم های مدرن و ساخت کشتی های مجهز، آمار کمی از غرق شدن کشتی ها به گوش می رسد. حمل و نقل به وسیله کشتی باری به معنای انتقال محموله ها از طریق کانتینر و یا بدون کانتینر است.

این قابلیت وجود دارد تا با استفاده از پایه های چوبی و فلزی، حرکت کالا را به حداقل برسانیم. بنابراین با تجهیزات بارگیری و تخلیه مدرن و حفاظت از کالا در حین جا به جایی شناور، ایمنی قابل توجهی برای انواع محموله قابل تصور است.

۲٫ امکان حمل انواع کالا از طریق دریا

جالب است بدانید حجم عظیمی از حمل و نقل بین المللی کالای شخصی و یا محموله تجاری از طریق دریا ارسال می شود. کشور هایی که به دریا دسترسی دارند، به راحتی می توانند مراودات تجاری و بازرگانی خود را بر مبنای دریاها تنظیم کنند.

این مسیر امکان انتقال انواع کالا از جمله مواد اولیه صنایع مختلف، مواد شیمیایی، قطعات هوشمند، پوشاک، غذا، میوه های خشک، دارو، مشتقات نفتی، دکوراتیو و اکسسوری، خودرو و…را دارد.

در صورتی که محموله ای به رطوبت و آب حساسیت داشته باشد، با استفاده از محفظه های ایمن و کانتینر های مناسب این محموله را انتقال می دهند.

۳٫ کالاهایی در حجم و وزن متنوع

امکان انتقال کالاهایی تا ۵۰۰ تن از طریق حمل و نقل دریایی وجود دارد. این بدان معناست که هر نوع محموله سبک و سنگین را می توان از طریق حمل و نقل دریایی ارسال نمود. هیچگونه محدودیتی در حجم و یا وزن محموله وجود ندارد.

هم چنین از طریق حمل کالای دریایی می توان محموله ها را به صورت خرد یا فله انتقال داد. بنابراین انواع غلات و کالای کشاورزی را می توان صادر نمود. انواع فولاد و آهن در ابعاد مختلف را هم بهتر است به این طریق صادر نمود.

۴٫ حمل و نقل دریایی، شیوه ای ارزان

با توجه به حجم بالایی که هر کشتی باری می تواند حمل کند، این نکته نیز قابل توجه است که حمل و نقل دریایی راهکاری اقتصادی است. در برابر حمل و نقل هوایی که بسیار گران قیمت است و اغلب برای حمل کالای گران قیمت استفاده می شود، بهترین راهکار تجارت بین المللی، دریاها هستند.

این شیوه طی سال های بسیار و دهه های متوالی دارای نرخ هایی ثابت و با تغییرات جزئی بوده است. حمل و نقل دریایی نسبت به تمامی انواع حمل کالا ارزان تر به شمار می آید.

جذاب ترین مزیت حمل و نقل دریایی

۵٫ با سراسر جهان تجارت کنید!

اگر امروز می توان به راحتی با ژاپن تجارت نمود یا به آمریکا محصول صادر کرد، به دلیل موهبتی به نام حمل و نقل دریایی است. امروز قابلیت واردات کالای بریتانیایی و صادرات به شمالی ترین قسمت های اروپا را هم خواهیم داشت.

بنابراین توسعه تجاری از حاشیه این شیوه می تواند به سهولت رخ دهد. دریاهای جهان در همه جا امتداد دارند و حتی اگر کشور مورد نظر شما به دریا دسترسی ندارد، میتوانید از حمل و نقل به وسیله چندین وسیله ترابری استفاده کنید.

کشتی سازی و کانتینر سازی امروز منحصرا در دست کشور های آسیایی مانند چین، کره و ژاپن قرار دارد. کشور ایران نیز کشتیرانی و کشتی سازی قدرتمندی دارد که البته هنوز نتوانسته است از تمامی ظرفیت های خود استفاده کند.

دریا زمین اروند، به وسعت اقیانوس آبی!

شرکت حمل و نقل بین المللی دریا زمین اروند، متخصص در امور صادرات و واردات با استفاده از برترین شیوه ها، به روز ترین تجهیزات و ایمن ترین وسایل ترابری است.

در صورتی که نیاز به خدمات حرفه ای و اقتصادی دارید، می توانید بالاترین کیفیت حمل و نقل را در کنار مناسب ترین نرخ ها دریافت کنید. با استفاده از خطوط تلفن با کارشناسان ما در ارتباط باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا