خودرو

قیمت، اجرت و هزینه تعویض و بالانس لاستیک انواع خودرو آپدیت ۱۴۰۳

 

هزینه تعویض و بالانس لاستیک خودرو

نوع کالا یا خدمات

محدوده قیمت (تومان)

لاستیک کومهو مدل SOLUS HS11 سایز ۱۷۵/R13-60 دو حلقه

۲,۶۰۰,۰۰۰

لاستیک های تک رینگ ۱۵ اینچی آلریا

۷۲۵۰۰۰

لاستیک کویر kb2000 – R13 تک حلقه

۵۲۰۰۰۰

لاستیک تک رینگ یزدتایر R14

۷۵۰۰۰۰

لاستیک های تک حلقه PREMIUM GRIP P624 205/60/15

۱,۰۵۰,۰۰۰

مثلث لاستیک خودرو مدل TE301 سایز R13 دو حلقه

۱,۹۰۰,۰۰۰

لاستیک ماشین هانکوک مدل RA33 سایز ۲۲۵/۶۰ R17 – دو حلقه

۶,۵۰۰,۰۰۰

هزینه تعویض لاستیک و بالانس هر چرخ

۶۰۰۰۰

نکات نگهداری لاستیک خودرو

لاستیک های خودرو نقش زیادی در بهبود کیفیت سواری خودرو دارند، بنابراین در صورت استفاده از لاستیک های خشک و بی کیفیت، میزان ضربه در کابین و راحتی سواری تا حد زیادی از شما سلب می شود. اگرچه لاستیک های بسیار نرم سواری راحت تری را ارائه می دهند، اما عمر کوتاهی دارند و هزینه نگهداری و تعویض آن ها نسبت به سایر انواع دیگر بیشتر است.

به طور کلی توصیه می شود از لاستیک هایی با دوام خوب و نرمی قابل قبول استفاده کنید تا هم از مزایای نرمی و هم دوام این گونه لاستیک ها بهره ببرید.

همچنین در هنگام خرید لاستیک، حتما به تاریخ انقضا آن توجه کنید. همانطور که لاستیک های کهنه معمولا تا حد زیادی خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهند و احتمال پنچر شدن در حین رانندگی افزایش می یابد. علاوه بر این نوع آج لاستیک نیز بر میزان مصرف سوخت و همچنین میزان کشش و پایداری خودرو تاثیر بسزایی خواهد داشت که در هنگام خرید لاستیک باید به آن توجه کافی داشته باشید.

 

 

 

  

متأسفانه برخی از دارندگان خودرو تصور می کنند که لاستیک ها سالم هستند و تنها با دیدن آج نسبتا محکم لاستیک های کارکرده خود نیازی به تعویض ندارند. این تا زمانی است که ممکن است منقضی شده باشد و در حین حمل ترک خورده یا پاره شود. واضح است که این مورد می تواند مشکلات جدی را از نظر ایمنی و سلامت مسافران ایجاد کند. بنابراین توصیه می شود تایرهای خودرو حتی در صورت مستحکم بودن آج در مدت ۳ تا ۴ سال با لاستیک نو تعویض شوند تا احتمال ترکیدگی در حین رانندگی به حداقل برسد و تا حد امکان سلامت شما حفظ شود.

تاریخ تولید لاستیک کجا نوشته شده؟

تولید لاستیک از چه زمانی در ایران آغاز شد؟

لاستیک یکی از مواد مصرفی خودرو است که نیاز به تعویض منظم دارد. لاستیک ها، مانند بسیاری از قطعات خودروهای دیگر، دوره طولانی تکامل را پشت سر گذاشته اند تا در نهایت به آنچه امروز هستند تبدیل شوند. تولید تایر در ایران سال ها پس از ورود اولین خودرو در اواسط دهه ۱۳۴۰ آغاز شد و از آن زمان شرکت های بزرگ و کوچک مختلفی به جرگه تایرسازان ایران پیوستند.

 

 

بهترین برند لاستیک ایرانی برندهای مرغوب

همانطور که در قسمت قبل اشاره شد برندهای مختلف ایرانی در زمینه تولید تایر فعالیت می کنند اما در این میان دو برند برز و کویر تایر با کیفیت خود نام خود را در ذهن مشتریان ایرانی حفظ کرده اند. البته محصولات این دو برند قیمت بالاتری نسبت به سایر محصولات ایرانی دارند و برای خرید آنها به بودجه بیشتری نیاز خواهید داشت.

 

 

 

شرکت لاستیک سازی برز در دهه ۱۳۶۰ با نام صنایع لاستیک سیرجان شروع به کار کرد و در دهه ۱۳۸۰ پس از چندین تغییر به نام برز نام گرفت. شرکت معروف برای چندین سال متوالی به عنوان پرفروش ترین لاستیک ایرانی به دست آورد و همچنان یکی از برندهای پیشرو در بازار تایر در کشور است. محصولات قابل توجه عبارتند از لاستیک برای اتومبیل و کامیون های سنگین. خط تولید برز بر اساس تکنولوژی سرزمین اصلی آلمان ایجاد شد و همین امر باعث آشنایی مشتریان این برند با مفهوم کیفیت شد.

یکی دیگر از تولیدکنندگان لاستیک ایرانی که در سال های اخیر به عنوان بهترین برند لاستیک ایرانی در بین مردم در بازار شناخته می شود، شرکت تایر کویر است. این شرکت از اواخر دهه ۷۰ فعالیت خود را در بیرجند آغاز کرد و به تدریج در بین اهالی بازار به شهرت رسید. محصولات دزرت تایر از نظر قیمت محصولاتی بارز هستند و در چند سال اخیر به شدت نظر مثبت صاحبان خودرو را به خود جلب کرده اند.

بزرگترین نقطه قوت دو برند برز و کویر تایر که آنها را در لیست بهترین برندهای تایر ایرانی قرار داده و فروش خوبی دارند، تولید لاستیک های مختلف بر اساس یک رینگ است. با توجه به اینکه اکثر تولیدات خودروسازان از محصولات سال های قبل تشکیل شده اند، استفاده از لاستیک های پهن تر باعث افزایش چسبندگی و بهبود هندلینگ آن ها می شود. لاستیک های پهن تر کمی گران تر از تایرهای استاندارد خودروهای ایرانی هستند، اما شرکت های کویر تایر و برز این نوع تایر را در سبد محصولات خود عرضه می کنند.

 

 

 

لاستیک ایرانی با قیمت بالا

لزوما نمی توان عنوان بهترین برند لاستیک ایرانی را فقط به تولیدکنندگان باکیفیت داد، زیرا در شرایط فعلی بازار، برندهای گران قیمت نیز جزو پرفروش ترین لاستیک های ایرانی هستند. دو برند ایران تایر و یزد تایر در این زمینه مطرح هستند زیرا محصولاتی را با قیمت های بالا روانه بازار می کنند.

برای رانندگان فعال در حمل و نقل عمومی یا رانندگان فعال در سیستم های تاکسی آنلاین، داشتن قیمت مناسب و لاستیک های بادوام مهم است. این دسته از مصرف کنندگان به دلیل اینکه مجبور به تعویض لاستیک در بازه های زمانی کوتاه هستند، اهمیت زیادی به قیمت لاستیک می دهند و به دنبال قیمت مناسب و البته لاستیک بادوام هستند.

هزینه تعویض لاستیک

لاستیک ایرانی یکی از تولیدکنندگان قدیمی لاستیک در ایران است که فعالیت خود را از دهه ۱۳۴۰ آغاز کرد. حجم تولید این شرکت نسبتاً بالاست اما قیمت مقرون به صرفه آنها نسبت به برندهایی مانند برز و کویر تایر باعث شد تا محصولات این شرکت را در لیست پرفروش ترین لاستیک های ایرانی ببینیم. اکثر محصولات ایران تایر از لاستیک های سایز ۱۳ تا ۱۶ تشکیل شده است که سایز لاستیک رایج در بین خودروهای داخلی است.

مجتمع صنعت تایر یزد که با برند یزد تایر شناخته می شود، یکی دیگر از تولیدکنندگان تایر در ایران است که فعالیت خود را از دهه ۱۳۷۰ آغاز کرد. محصولات یزد تایر تعادل مناسبی بین قیمت و کیفیت ایجاد کرده اند و مانند ایران تایر اکثر آنها برای استفاده در خودروهای داخلی مناسب هستند.

 

 

سایر برندهای تولید کننده لاستیک در ایران

علاوه بر چهار برند لاستیک سازی در ایران که در قسمت های قبل به آنها اشاره کردیم، دو برند دیگر نیز در این زمینه فعال هستند که زمانی به عنوان بهترین برندهای تایر ایرانی شناخته می شدند.

صنایع تایر آرتاویل که مشتریان ایرانی را با برند تایر گلدستون می شناسند، یکی دیگر از تولیدکنندگان بزرگ تایر در ایران است که این روزها محصولاتش در خودروهای عرضه شده توسط ایران خودرو و سایپا دیده می شود. این شرکت در سال های اخیر محبوبیت فوق العاده ای در بین مشتریان داشته است، اما فشار رقبای جدیدی مانند برز و تایر کویر باعث شده این برند درخشش سابق خود را از دست بدهد.

 

 

یکی دیگر از برندهای لاستیک سازی در ایران پیریژ تایر است که یکی از برندهای قدیمی در این زمینه به شمار می رود. تایر پیریج در گذشته یک برند محبوب و پرفروش بود، اما امروزه در بازار حضور چشمگیری ندارد و به نظر می رسد مصرف کنندگان نام تایر پیریج را فراموش کرده اند.هزینه های تعویض لاستیک

در لیست بهترین لاستیک های ایرانی بهتر است به لاستیک های دانا اشاره کنیم. برندی که یکی از تولیدکنندگان انواع لاستیک در ایران است و این روزها نامش کمتر شنیده می شود. شرکت لاستیک دنا در دهه ۱۳۵۰ فعالیت خود را آغاز کرد و در دهه ۱۳۸۰ زمانی که تبلیغات گسترده تلویزیونی این برند را به مشتریان معرفی کرد، بیشتر شهرت خود را به دست آورد. لاستیک‌های تولید شده با برند دنا مدتی در لیست تایرهای دولتی قرار داشتند، اما امروز به سختی می‌توان آن‌ها را در بازار مشاهده کرد. بهتر است بدانید کارخانه لاستیک دانا در استان فارس قرار دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا