مجله تکنولوژی

معرفی سرورهای رک مونت شرکت HPE از بیان شرکت دوبرکا

سرورهای رک‌مونت با توجه به نحوه قرارگیری آن‌ها در دیتاسنتر و همچنین کاربرد بالایی که دارد ، توانسته است به یکی از کاربردی‌ترین سخت افزار‌ها در حوزه فناوری اطلاعات تبدیل شود. شما می‌توانید با استفاده از این نوع سرور‌های قدرتمند در فضای نگهداری سرورها صرفه‌جویی کنید ، چرا که چند سرور رک‌مونت در یک ساختاری با نام رک قرار می‌گیرد . سرور‌های رک مونت مانند سرور تاور نیستند و در کابینت‌هایی که جهت نگهداری آن‌ها طراحی شده‌اند قرار می‌گیرند. ما در این مطلب قصد معرفی سرور های رکمونت  hpرا داریم، با ما همراه باشید.

سرور رکمونت چیست؟

به طور کلی سرورهای رک مونت، سرور هایی هستند که در ساختاری به نام رک قرار می گیرند . طراحی این دستگاه موجب ، بهبود در تهویه هوا و سهولت در خنک کردن سرور و همچنین تعمیر و نگهداری این نوع سرور شده است. این نوع سرور ها هم مانند دیگر سرور های موجود در بازار ، مانند یک کامپیوتر دائما روشن عمل می کنند و به صورت دائم در حال پردازش اطلاعات و انتقال اطلاعات سمت کاربران است .

سرور های رک مونت با توجه به نحوه قرار گیری آن ها در رک ها فضای کمتری را اشغال می کنند و معمولا در دیتاسنترها در ده ها یا صدها رک قرار می گیرند.

انواع سرور رک مونت

سرور های رک مونت زیادی در بازار وجود دارند و در میان آنها  بهترین سرور های رک مونت را برند HP تولید می کند . سرور های تولید شده توسط شرکت HP ، جز پرفروش ترین و محبوب ترین سرور های موجود در جهان است. شرکت HP ، سرور های رک مونت خودش را در سری DL قرار داده است . ما در این بخش به معرفی چند نمونه از سرور های محبوب رک مونت اچ پی می پردازیم.

سرور HP DL380 G8

این سرور دارای دو سوکت پردازنده می باشد و پردازنده های خانواده ی E5 با نسخه ی یک و دو را پشتیبانی می کند. این سرور با اینکه چند نسل از آن گذشته است اما هنوز در بسیاری از شرکت ها موجود هستند و در حال کار هستند. همچنین این سرور از قابلیت HOT-SWAP نیز پشتیبانی می کند .

DL380 G8 بیست درصد در بازدهی نسبت به نسل های قبلی خود پیشرفت داشته است. یکی از نکاتی که در رابطه با این سرور قابل بیان است،  به همین دلیل است که این سرور به منظور کاهش هزینه ها طراحی و تولید شده است.

سرور HP DL380 G9

این سرور عنوان پرفروش‌ترین سرورهای نسل نهم شرکت اچ پی را به خود اختصاص داده است . این سرور از ۲۲ هسته مرکزی جهت پردازش استفاده می کند ، همچنین حافظه رم این سرور به ۳ ترابایت می رسد. DL380 G9 از قابلیت های متفاوتی بهره برده است ، مانند : مصرف پایین انرژی، این سرور از منابع تغذیه با توان ۵۰۰ وات و ۸۰۰ وات و ۱۴۰۰ وات پشتیبانی می کند.از دیگر قابلیت‌های این سرور ، می توان به کارایی و امنیت بالاتر نسبت به نسل های قبلی خود و امکان مدیریت از راه دور اشاره کرد.

اگر قصد خرید سرور g9 را دارید تا آخر این مطلب با ما همراه باشید

سرور HP DL380 G10

dl380 g10

سرور DL380 g10 تولید شده توسط شرکت محبوب اچ‌پی ، با طراحی جدید وارد بازار شد. این سرور از چیپست C621 شرکت Intel   که از جدیدترین خانواده‌های پردازنده‌های این شرکت است ، پشتیبانی می کند و در واقع از دوپردازنده و ۲۸ هسته جهت پردازش استفاده می کند. DL380 نسل دهم اچ پی از منبع تغذیه با توان‌های ۵۰۰ و ۸۰۰ و ۱۶۰۰ وات پشتیبانی می کند. یکی از قابلیت‌های جالب این سرور ، این است که با استفاده از تکنولوژی HPE Persistent Memory توانایی استفاده تا ۶ ترابایت فضای حافظه‌ی رم را در اختیار کاربران قرار می دهد.

سرور HP DL380 G11

سرور hp dl380 g11

این سرور قدرتمند اچ‌پی از پردازنده‌های مقیاس پذیر نسل ۴ اینتل پشتیبانی می کند  و جهت پردازش از ۶۰ هسته استفاده می کند.

سرور hp dl380 g11 عملیات‌های فشرده مثل رمزگذاری ویدیو و ذخیره‌سازی نرم‌افزار و … را به بهترین نحو ممکن انجام می دهد. دو فاکتور مهم که در این سرور موجب افزایش سرعت در پردازش این سرور قدرتمند شده‌اند ، پهنای باند و حافظه این سرور است که نسبت به نسل‌های قبلی افزایش چشمگیری داشته اند.

دلیل محبوبیت سرورهای رکمونت

یکی از مهم‌ترین عواملی که در محبوبیت این نوع سرورها ، تاثیر بسیاری داشته است ، مزیت‌هایی هستند که در زیر به آن‌ها اشاره شده است.

  • اشغال فضای کم و جمع و جور
  • سهولت در نگهداری و استفاده و تعمیر
  • مقیاس پذیری مناسب
  • کنترل یکپارچه سرور و شبکه

سایز سرورهای رک‌مونت

به صورت کلی سرورهای رکمونت قابل نصب برروی رک‌های ۱۹ اینچی هستند و در واقع در بیشتر سرورهای رکمونت ، ارتفاع آن‌ها ۱ تا ۹ یونیت می‌تواند باشد . همچنین سرورهای رکمونت معمولا دارای عمقی بین ۳۰ تا ۸۰ سانتی‌متر می‌باشد.

ویژگی سرور رکمونت در مقایسه با سرور تاور

همان‌طور که قبل‌تر هم به آن اشاره کردیم ، سرورهای ایستاده فضای بیشتری را اشغال می‌کند . در بسیاری از شرکت‌های بزرگ به دلیل وجود پردازش‌های بسیار، است از چندین سرور به طور همزمان استفاده کرد که این اتفاق با توجه به جاگیر بودن سرورهای تاور امکان‌پذیر نمی‌باشد.در عوض سرور رکمونت با قابلیت‌های زیاد و قدرت بالا ، جای کمتری را اشغال می‌کند.

نحوه خرید سرور رکمونت HP

در صورتی که شما عزیزان قصد خرید سرور HP را دارید . باید بدانید، با توجه به تحریم‌هایی که وجود دارد، شرکت‌های بزرگ تولیدکننده سرور و تجهیزات سرور مانند: HP و DELL و …   نمی‌توانند در ایران شعبه‌ای تاسیس کنند. به همین شما باید از فروشگاه‌هایی که واردکننده‌ی سرورها از خارج از ایران هستند ، خرید نمایید. یکی از فروشگاه‌هایی که که سرور و تجهیزات سرور را به صورت مستقیم از اروپا و آمریکا به ایران وارد می‌کند ، شرکت دوبرکا است . محصولات دوبرکا تماما اورجینال و با ضمانت به دست مشتری می رسد.

سخن پایانی

ما در این مقاله قصد داشتیم شما را با سرورهای رکمونت و نحوه‌ی خرید آن آشنا کنیم .سپاس فراوان که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید.

 

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا