مجله تکنولوژی

روش های جذب فالوور ارگانیک (واقعی و راحت)

بهترین روش های جذب فالوور ارگانیک کدام است؟ 

جذب فالوور در اینستاگرام دغدغه هر کسی است که می خواهد از صفحه خود کسب درآمد کند. در گذشته عده ای سعی می کردند با خرید فالوورهای تقلبی هر چه زودتر به این هدف برسند تا بتوانند محصولات بیشتری را به فروش برسانند و درآمد خود را افزایش دهند.

غافل از اینکه فالوورهایی که خریده اند مخاطب هدف آنها محسوب نمی شوند و اصلا واقعی نیستند! فاجعه دقیقاً از اینجا شروع شد.

در مورد آن فکر کنید! هزینه های زیادی برای افزایش تعداد فالوورهای تقلبی که نه تنها سودی نداشت بلکه باعث نابودی کسب و کار شد. اما راه حل چیست؟

در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه با روش های واقعی فالوورهای بیشتری به دست آورید. البته، دنبال کنندگانی که برای کسب و کار شما جستجو کرده اند. چه چیزی بهتر از این؟ شما به افرادی دسترسی پیدا می کنید که مایل به پرداخت و استفاده از خدمات یا محصولات شما هستند!

اینستاگرام در سال ۲۰۲۰ یک میلیارد کاربر فعال داشت و این تعداد همچنان در حال افزایش است. این شبکه اجتماعی مبتنی بر عکس و فیلم است و رقابت در آن سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود.

این دید شامل جذب فالوور و تعامل کاربر با شما در قالب لایک و کامنت است که برای رشد صفحه شما برای اهداف شخصی یا گسترش تجارت ضروری است.

برخی از کاربران به دنبال دنبال کنندگان بیشتر برای یافتن افراد همفکر با علایق مشترک هستند و برخی نیز به دنبال مشتریان برای محصولات و خدمات خود هستند.

برنامه اینستاگرام را روی گوشی خود نصب کنید، ایده های خلاقانه ای برای تولید محتوا پیدا کنید و به ما اجازه دهید با استفاده از ویژگی های اینستاگرام با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.

در این مقاله قصد داریم شما را با چند روش آسان برای یافتن مخاطب و جذب فالوور آشنا کنیم، البته می توانید با خرید فالوور اینستاگرام و لایک اینستاگرام  این مسیر را برای خود هموارتر کنید.

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: بهترین ربات جذب فالوور کدام است؟ (افزایش فالوور تضمینی)

روش های جذب فالوور ارگانیک

روش های جذب فالوور ارگانیک 4

۱- از ریلز اینستاگرام استفاده کنید

تصور کنید این امکان برای شما وجود داشت که تبلیغی را در مورد خودتان یا برندتان به اشتراک بگذارید و همه آن را ببینند. خوب، باید به شما بگوییم که اینستاگرام اخیراً ویژگی جدیدی به نام ریلز را به برنامه خود اضافه کرده است که به شما امکان می دهد ویدیوها را با حداکثر مدت زمان ۳۰ ثانیه به اشتراک بگذارید.

۲- جامع و متنوع باشد

هنگام تولید محتوا، مراقب باشید که محتوای جامع ایجاد کنید، به این معنی که برای محتوای خود زیرنویس های منحصر به فرد ایجاد کنید، از هشتگ ها استفاده کنید و تا حد امکان زیرنویس برای ویدیوها داشته باشید.

طبق تحقیقات، ۸۵ درصد ویدیوها بدون صدا پخش می شوند. بنابراین باید توجه بینندگان را با زیرنویس و سایر وسایل کمکی جلب کنید.

محتوای شما نیز باید متنوع باشد تا هر از گاهی محتوای انگیزشی، هر از چند گاهی مطالب خنده دار و … داشته باشید. باید به اشتراک بگذارید تا محتوای شما برای مخاطبان شما سرگرم کننده باشد.

۳- با اینفلوئنسرهای کوچک کار کنید

برخی از اینفلوئنسرهای اینستاگرام میلیون ها فالوور دارند و درآمد آنها چند صد میلیون نفر است. چنین افرادی تمایل چندانی به کار با افراد جدید ندارند، زیرا راه کسب درآمد از اینستاگرام را بلدند و اگر با افراد جدید کار کنند، هزینه زیادی دریافت می کنند. اما به راحتی می توانید با اینفلوئنسرهای کوچک همکاری کنید.

اینفلوئنسرهای کوچک چه کسانی هستند؟

اینفلوئنسرهای کوچک افرادی هستند که بین ۱۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ فالوور در اینستاگرام دارند و برای رشد صفحه شما ایده آل هستند.

اینفلوئنسرهای کوچک نیز زمان بیشتری را برای تولید محتوا صرف می‌کنند و بنابراین نرخ تعامل بالایی دارند و می‌توانند بهترین نتیجه را نسبت به هزینه به شما بدهند.

۴- پست های صمیمی و صمیمی بزارید

در این دوره که همه در شبکه های اجتماعی نقش آفرینی می کنند، مردم آگاه شده اند و به دنبال محتوای واقعی هستند.

در این نوع مطالب می توانید نظر خود را در مورد مسائل روز بیان کنید، افکار خود را چه مثبت و چه منفی بیان کنید، اما یادتان باشد که به حاشیه نروید.

بهترین حالت این است که شما در مورد مسائل روز مرتبط با موضوع صفحه خود نظر می دهید و به ندرت مطالبی را در مورد موارد دیگر ارسال می کنید.

همچنین به یاد داشته باشید که الگوریتم اینستاگرام پست هایی با مشارکت بالا را ترجیح می دهد و اشتراک گذاری یک پست صمیمی می تواند کلید دستیابی به نرخ تعامل بالا باشد.

همچنین می توانید با خرید لایک برای پست های خود از ما، شانس خود را برای شناسایی افزایش دهید.

۵- مانند یک انسان رفتار کنید

از آنجایی که کاربران می خواهند با مردم تعامل داشته باشند، مطمئن شوید که پس از ایجاد هر پست یا استوری، سعی کنید به برخی از نظرات زیر پست یا پاسخ ها در دایرکت پاسخ دهید تا کاربران مشتاق تر برای تعامل با شما باشند ارتباط مستقیم با کاربران نشان می دهد که به شما اهمیت می دهید.

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: بهترین کامنت برای جذب فالوور چی خوبه؟

روش های جذب فالوور ارگانیک 3

برخی از دغدغه ها و مشکلات رایج در جامعه را به اشتراک بگذارید. این حالت باعث ایجاد احساس همدردی می شود که یکی از عوامل اصلی جلب اعتماد کاربران است. این نگرانی می تواند گران باشد، مشکلات همه گیر کرونا و غیره. باشد که به شما در جذب فالوور کمک کند.

۶- محتوای اینستاگرام خود را در پلتفرم های دیگر تبلیغ کنید

می توانید محتوایی را که در اینستاگرام ارسال می کنید در سایر شبکه های اجتماعی مانند tiktok، تلگرام، دستگاه و غیره به اشتراک بگذارید. به اشتراک بگذارید و فردی را که آن را می بیند تشویق کنید تا شما را در اینستاگرام دنبال کند.

اگر شما نیز یک وب‌سایت اختصاصی برای خداان دارید، می‌توانید فهرست‌های گوگل را نیز دعوت کنید تا شما را دنبال کنند.

ارسال ایمیل و تبلیغ محتوای شما می تواند گزینه دیگری باشد.

همانطور که می بینید راه های زیادی برای تبلیغ محتوای خود دارید و با تلاش می توانید به نتایج خوبی برسید.

۷- کپشن شما باید مفصل باشد.

شکی نیست که عکس ها و فیلم ها در اینستاگرام بسیار مهم هستند. اما باید این را هم در نظر داشته باشید که نوشتن کپشن با جزئیات نیز عامل مهمی در جذب فالوور است.

طول کپشن ها در اینستاگرام در سال گذشته دو برابر شده است و این نشان دهنده اهمیت روزافزون کپشن است.

۸- پروفایل خود را قابل جستجوتر کنید

اینستاگرام نیز مانند گوگل و… مشابه موتورهای جستجو کار می کند. اساس موتورهای جستجو کلمات کلیدی هستند. بنابراین، بر اساس این اطلاعات، اگر کلیدواژه های اصلی کار خود را در نام کاربری و همچنین در بیوگرافی صفحه خود قرار دهید، می توانید اگر به راحتی جستجو کنید، مخاطبان هدف شما را پیدا کرده و تعدادی از آنها فالوور شما خواهند شد.

با پروفایل اینستاگرام خود مانند یک وب سایت رفتار کنید

یک راه بسیار ساده این است که کلمات کلیدی مرتبط با شغل و رشته شما را پیدا کنید و از آنها در پروفایل خود استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: رمز موفقیت در فروش اینستاگرام چیست؟

روش های جذب فالوور ارگانیک 1

به عنوان مثال، اگر جایگاه شما عکاسی خانوادگی است، می توانید از کلماتی مانند «دوربین»، «عکس خانوادگی»، «خاطرات» و غیره استفاده کنید.

اما این کار چه فایده ای دارد؟

وقتی کاربران چیزی را جستجو می کنند، آن را جستجو می کنند. بنابراین اگر ترفندهایی را که به شما گفتیم انجام دهید، بازدیدکنندگان علاقه مند و به دنبال رشته شما به دست خواهید آورد و امکان تبدیل آنها از بازدیدکننده به فالوور بسیار زیاد است.

۹ – لایو برگزار کنید

اینستاگرام امکانات زیادی برای ارزیابی پاسخ کاربران به صفحات برای کاربران ایجاد کرده است. Live نیز یکی از این امکانات است که در آن ویدیوها را به صورت زنده به اشتراک می گذارید و افراد می توانند به صورت آنلاین و زنده با شما ارتباط برقرار کنند. .

کاری که می توانید در لایو اینستاگرام انجام دهید می تواند معرفی محصول، نشان دادن توانایی و تخصص خود و … باشد. در این زمان کاربران می توانند بلافاصله نظرات و… را با شما در لایو به اشتراک بگذارند.

فروش خود را با لایو چند برابر کنید

فرض کنید تامین کننده شما ریمل است و می خواهید ریمل بفروشید. چقدر عالی می شود اگر به صورت زنده به مردم مراجعه کنید و در مورد ریملی که ساعت ها ماندگاری دارد و سازگار با محیط زیست است و محصول بدون سرب است و…

در همین حال، فالوورهای شما می توانند سوالات خود را از شما بپرسند و شما به آنها پاسخ خواهید داد.

لایو گرفتن ساده ترین کار دنیاست!

ضبط زنده نیازی به ویرایش ویدیو ندارد و یک ارتباط بسیار صمیمی است که می تواند به شما در بازاریابی دیجیتال کمک کند. مهم‌ترین نکته این است که جلوی دوربین خجالتی و استرس نداشته باشید و بیان خوب می‌تواند به شما در کارتان کمک کند.

۱۰- یک چالش یا یک بازی را شروع کنید!

چالش هایی که در اینستاگرام رخ می دهد، کاربران را تشویق می کند تا با شما تعامل کنند. این چالش ها اخیرا توسط افرادی که در کازینوهای استانبول زندگی می کنند انجام می شود اما شما می توانید با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران چالش های خنده دار و سرگرم کننده ای را انجام دهید. ایجاد کنید که به نفر اول یک جایزه ارزشمند و نفیس تعلق گیرد.

نمونه ای از چالش های اخیر اینستاگرام:

چالش سطل یخ خیریه ALS

شما نیز باید به این موضوع فکر کنید و با رعایت موازین شرعی و اخلاقی افراد دارای ایده خوب را به چالش تشویق کنید تا نتیجه انفجاری چالش را در صفحه اینستاگرام خود مشاهده کنید.

۱۱- هشتگ های خود را ایجاد کنید

بسیاری از برندها و شرکت های معروف دنیا از هشتگ های مخصوص به خود استفاده می کنند تا آنها را در ذهن مخاطب نگه دارند. هشتگ ها و نام های خاص برند خود را پیدا کنید تا همیشه در ذهن مشتری بمانید و مشتری بتواند با استفاده از آن هشتگ به راحتی به شما برسد.

۱۲- از تیکه کلام های مخصوص خودتان استفاده کنید

یکی از راه های ماندن در حافظه مخاطب استفاده از کلمات خودتان است. مهم نیست شغل شما چیست و در چه زمینه ای کار می کنید. با داشتن کلمات در یاد فالوور بمانید.

روش های جذب فالوور ارگانیک 2

۱۳- برای جذب فالوور از فیلترها استفاده کنید

فیلترها برای مدت طولانی در دسترس بوده اند و اپلیکیشن هایی مانند اینستاگرام و اسنپ چت قابلیتی را اضافه کرده اند که به شما امکان می دهد به راحتی فیلترهایی مانند عینک یا عینک را با چند کلیک روی تصویر و حتی روی صورت خود قرار دهید.

اکنون می توانید فیلتر خود را به اشتراک بگذارید و دیگران می توانند از آن استفاده کنند، بنابراین این یک فرصت استثنایی برای تبلیغ خود یا برندتان در اینستاگرام است.

بهترین بخش این فیلترها این است که هیچ کس برای ساخت این فیلتر اهمیتی ندارد و مهم این است که کاربران از فیلتر شما لذت ببرند و بتوانند محتوای خلاقانه با آن ایجاد کنند. همچنین می توانید با اتصال این فیلترها به برند خود، دید بیشتری داشته باشید و فالوور جذب کنید.

ایجاد فیلتر نیاز به دانش کامپیوتر دارد، اگر به دنبال فیلتر حرفه ای اینستاگرام هستید می توانید طراحی فیلتر اینستاگرام خود را به ما بسپارید.

۱۴- با صفحات مشابه خود همکاری کنید.

اگر می خواهید فالوور بیشتری داشته باشید، می توانید با صفحات و برندهای مشابه کار کنید و در موضوعات مختلف همکاری کنید.

می‌توانید در تولید محتوا همکاری کنید، پخش‌های زنده مشترک را میزبانی کنید، و در مورد موضوعات مرتبط با کسب‌وکار بحث و مشورت کنید.

در این صورت نیازی به پرداخت هزینه و تبلیغات رایگان ندارید.

برخی از صفحات هستند که کار آنها با کار شما متفاوت است، اما محصولات شما و آنها به هم مرتبط هستند. به عنوان مثال اگر شغل شما فروش گوشی است و صفحه دیگری در زمینه قاب گوشی کار می کند، می توانید با تبلیغ یکدیگر، کسب و کار خود را ارتقا دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا