خودرو

روش‌های تشخیص رنگ شدگی بدنه خودرو کارکرده چیست؟ آپدیت ۱۴۰۳


خرید خودروی دست دوم به دلایل مختلف در ایران طرفداران زیادی دارد. مهم ترین دلیل قیمت پایین این خودروها و از سوی دیگر کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان است. با وجود این مزیت های خرید خودروی دست دوم، این نوع خرید خطراتی را به همراه دارد. زیرا بسیاری از خریداران متوجه می شوند که خودرویی که خریداری کرده اند ویژگی های مشخص شده توسط فروشنده را ندارد. در واقع بسیاری از فروشندگان خودرو در این بازار دلالانی هستند که با ترفندهای مختلف سعی می کنند با تحریف اطلاعات خودرو، خودرو را با قیمتی بالاتر بفروشند.

به همین دلیل، شناخت صحیح اطلاعات بیان شده توسط فروشندگان همواره یکی از دغدغه های اصلی خریداران است. از جمله مهم ترین این اطلاعات می توان به تشخیص تغییر رنگ بدنه خودرو اشاره کرد. کلاهبرداران از ترفندهای مختلفی برای پوشاندن این نقص خودرو استفاده می کنند. از آنجایی که تغییر رنگ خودرو می تواند تاثیر بسزایی در قیمت آن داشته باشد، باید سعی کنید در این زمینه گول نخورید.

زیرا ممکن است خودروهایی با تغییر رنگ بدنه در گذشته دچار تصادفات شدید شده باشند. حوادثی که می تواند بر سایر قسمت های خودرو تاثیر منفی بگذارد. با این حال جای نگرانی نیست و با ترفندهایی می توانید به تغییر رنگ بدنه خودرو پی ببرید. روش های مختلفی برای انجام این کار به شرح زیر وجود دارد مجله مکانیک در مقاله روش های تشخیص رنگ بدن استفاده شده چیست؟ به آنها اشاره می کنیم.

از چشمان خود کمک بگیرید!

blankblank
استفاده از چشم

در قسمت اول مقاله روش های تشخیص رنگ بدن استفاده شده چیست؟ “ما به یکی از ساده ترین روش های تشخیص رنگ بدنه خودروهای مستعمل نگاه خواهیم کرد. گاهی اوقات، مشاهده دقیق می تواند به راحتی تغییر رنگ فضای داخلی خودرو را آشکار کند.

مقالات زیر را حتما بخوانید

در بسیاری از موارد، خریداران خودرو معمولا از بررسی دقیق بدنه آن خودداری می کنند. بنابراین بهتر است هنگام خرید چنین خودرویی، قطعات حساس آن را به دقت بررسی کنید. به خصوص قطعاتی که در تصادفات و برخوردها آسیب بیشتری می بینند. از آن جمله می توان به قطعات مختلفی مانند سپر، گلگیر، صندوق عقب و درب اشاره کرد. زیرا این نقاط نقاطی هستند که معمولاً در برخورد احتمال آسیب دیدن آنها بیشتر از نقاط دیگر است.

در صورتی که مالک خودرو در این قسمت ها اقدام به رنگ آمیزی مجدد خودرو کرده باشد، معمولاً می توان به روش های مختلف تغییر رنگ را با دقت بیشتری بررسی کرد. به عنوان مثال، این قطعات معمولا رنگ روشن تر یا روشن تری دارند. معمولاً قسمت عقب خودرو، مانند صندوق عقب یا سپر عقب، بهترین مکان برای تشخیص تغییر رنگ است. در برخی موارد نیز ممکن است قسمت تغییر رنگ داده مقداری زبری داشته باشد. اگرچه چشم اولین و در عین حال ساده ترین راه برای تشخیص تغییر رنگ خودرو است، اما روش های بهتری وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

به پیچ های برخی از قسمت های خودرو دقت کنید

فرآیند رنگ آمیزی خودروها در کارخانه ها بدین صورت است که پس از آماده سازی اتاق یا بدنه خودرو، آن را رنگ آمیزی می کنند. به گونه ای که برخی از پیچ های قطعات متصل به بدنه خودرو نیز با آن رنگ آمیزی می شود. بنابراین، برای مثال، می‌توانید آن را بلند کرده و پیچ‌های مربوطه را ببینید تا تغییر رنگ در قسمت کاپوت خودرو را تشخیص دهید. این روند را برای برخی دیگر از قسمت های بدنه خودرو نیز تکرار کنید. زیرا اگر قسمت هایی از خودرو برای رنگ آمیزی باز شود، احتمالاً آثار تغییر رنگ روی پیچ های مربوطه وجود دارد.

یا می توانید اثر باز شدن پیچ ها را با آچار ببینید. البته همیشه نمی توان از این روش استفاده کرد. زیرا برخی از قسمت ها را نباید برای رنگ آمیزی باز کرد. از طرفی گاهی اوقات به دلایل دیگری امکان باز شدن برخی از قطعات وجود دارد.

استفاده از برخی ابزارها برای تشخیص تغییر رنگ

blankblank
ابزار تشخیص رنگ خودرو

ابزارهای تخصصی یکی از بهترین روش های تشخیص رنگ بدنه خودرو هستند که در مقاله روش های تشخیص رنگ بدنه خودروهای دست دوم به چه صورت است؟ “ما آن را بررسی خواهیم کرد. ابزارهایی وجود دارند که با استفاده از آنها می توان به راحتی تغییر رنگ بدنه خودرو را تشخیص داد. این نوع ابزارها که اغلب برای تشخیص تغییر رنگ استفاده می شوند، به صورت تجاری در دسترس هستند و می توان آنها را خریداری کرد. بنابراین اگر خرید یک ماشین سالم برای شما بسیار مهم است، می توانید از این روش استفاده کنید. با قرار دادن این ابزار بر روی بدنه خودرو، قطر فلز را به شما نشان می دهد.

اگر عدد نشان داده شده کمتر یا بیشتر از ۴ و ۷ مایل باشد، می توان گفت که خودروی مورد نظر تغییر رنگ داده است. برای کار با این دستگاه باید عدد نمایش داده شده را به میلی متر تبدیل کنید. اگرچه این روش یکی از مطمئن ترین روش ها محسوب می شود، اما ممکن است افراد به دلایل مختلف از خرید چنین وسیله ای خودداری کنند.

با نوک انگشتانت

قسمت هایی از بدنه خودرو وجود دارد که در صورت رنگ آمیزی مجدد به راحتی قابل تشخیص است. زیرا معمولاً گاراژها و نقاشان نمی توانند این نقاط را مانند موارد کارخانه ای رنگ آمیزی کنند. بنابراین، هنگام رنگ‌آمیزی مجدد، می‌توانیم در این نقاط کم یا زیاد ببینیم. البته این نیاز به دقت زیادی دارد. بنابراین برای تشخیص بهتر است از نوک انگشتان خود استفاده کنید. بنابراین، نوک انگشتان خود را روی این نقاط قرار دهید و بکشید.

اگر در این نقاط ناهمواری، پستی یا بلندی خاصی احساس کردید، می توان گفت که خودروی مورد نظر دچار تغییر رنگ شده است. از جمله این نکات می توان به درب خودرو، لبه های کناری شیشه جلو، ستون های کابین خودرو و برخی جاهای دیگر اشاره کرد. استفاده از نوک انگشتان برای تشخیص آسیب به رنگ خودرو بسیار مفید است. اما هنگام استفاده از این روش، باید بسیار مراقب باشید. زیرا پیدا کردن آن آسان نخواهد بود. همچنین بهتر است تمام نقاط حساس را بررسی کنید.

از زوایای پایین به خودرو نگاه کنید

در حالت عادی زمانی که نور خورشید یا نور لامپ مستقیماً به بدنه خودرو می تابد، امکان تشخیص تغییر رنگ وجود ندارد. از آنجایی که تابش مستقیم نور این نقاط را پوشش می دهد، خطای بصری نیز پوشش می دهد. بنابراین بهتر است از زوایای پایین به نقاط مختلف بدن نگاه کنید. برخی احساس می کنند که زاویه ۳۰ درجه زاویه خوبی برای این کار است. همچنین می توانید رنگ درها و کناره های خودرو را در جلو یا عقب خودرو ببینید، یعنی. به چراغ ها به طور کلی بهتر است با این روش از حالت ایستاده برای تشخیص رنگ استفاده نکنید و تا جایی که امکان دارد از حالت ایستاده استفاده کنید.

از طرفی عده ای دیگر پیشنهاد می کنند رنگ بدنه خودرو را هنگام غروب آفتاب یا شب زیر نور چراغ های خیابان بررسی کنید. این معمولا بهتر از بررسی آن در آفتاب است. به خصوص زمانی که این نور مستقیماً به بدنه خودرو می تابد. البته باید توجه داشت که دید ضعیف در شب گاهی باعث می شود نتوانید بدن را به خوبی ببینید. بنابراین راه حل دیگر این است که در هر دو حالت روز و شب چک کنید.

پاشیدن رنگ روی برخی قسمت ها

اگر خودروی مورد نظر مجدداً رنگ آمیزی شده است، به احتمال زیاد لکه های رنگ به قسمت های دیگر خودرو سرایت کرده است. مشکلی که با رنگ کارخانه ای خودرو نخواهیم دید. قطعاتی مانند داخل درب خودرو یا قسمت زیرین آن می توانند بهترین مکان برای بررسی این موضوع باشند. زیرا معمولاً ماهرترین نقاشان هم نمی توانند ماشین را به همان صورتی که از کارخانه رنگ شده است رنگ کنند. معمولاً در قسمت هایی که نزدیک بدنه خودرو هستند، آثار پاشش یا لکه های رنگ دیده می شود.

مقالات مرتبط زیر را حتما بخوانید

چگونه می توانم ماشین خود را به راحتی بفروشم؟

بهترین زمان برای فروش خودرو چه زمانی است؟

روش های رایج کلاهبرداری هنگام خرید و فروش خودرو

فروشندگان خودرو نیز به روز شده اند

تقلب های ماشین نیز به روز شده است

پیشنهاد مکانیک، ۱۰ راه برای جلوگیری از سرقت خودرو

ماشین صفر با گلگیر تعویضی!!

مصاحبه خواندنی با اولین کارشناس خودرو با مکانیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا