سرگرمی

روانشناسی شخصیت | ۵ ترفند کنترل عصبانیت در سیم ثانیه | کسی خواست عصبیت کنه این ترفندارو بکار ببر به هدفش نرسه آپدیت ۱۴۰۳


سایت کافه نیوز:

۵ ترفند برای کنترل خشم

مدیریت خشم فرآیندی است برای یادگیری تشخیص علائمی که در هنگام عصبانیت بر اساس آنها عمل می کنید و برای آرام شدن. کنترل و مدیریت خشم سعی می کند شما را از حالت عصبانیت خارج کند یا شما را از ادامه عصبانیت منصرف کند. خشم یک احساس متقابل، عادی و سالم است.

مدیریت خشم در حال یادگیری نحوه برخورد با آن است. همه ما در طول زندگی خود موجی از خشم را به درجات مختلف تجربه کرده ایم. شاید وقتی شخصی در ترافیک به نوعی باعث عصبانیت می شود، یکی از اعضای خانواده با یک مشکل کوچک مشکل بزرگتری مانند مشاجره و درگیری لفظی ایجاد می کند یا یکی از همکارانتان که دست دوستانه به او داده اید به شما خیانت کند، عصبانیت غیر قابل کنترلی داریم. .

در موارد ذکر شده قطعا وسوسه می شوید که وارد یک درگیری یا کار خطرناک شوید و در نهایت از یک مشکل کوچک کوهی بزرگ می سازید و برای رهایی از آن باید هزینه آن را بپردازید. برای جلوگیری از وارد شدن به این موقعیت ها و به خطر انداختن زندگی خود و دیگران، ۵ موردی که در زیر به آنها اشاره می کنیم را برای کنترل و مدیریت خشم خود انجام دهید.

۱٫ یک راه باز و احتمالی را شناسایی کنید:

اگر آرام بنشینید و به چیزهایی که شما را عصبی می کند فکر کنید، قطعاً دچار مشکل و آزار خواهید شد. آیا رفتار نامناسب فرزندانتان شما را ناراحت می کند؟ خوب، چیزهایی بخرید که آنها را خنک نگه دارد تا آنها را مشغول نگه دارد تا شما را اذیت نکند و اعصاب شما را بی جهت به هم نریزد. اگر صادقانه فکر نکنید، نتیجه بدتر شما را شگفت زده خواهد کرد. اگر عصبانی هستید، سعی کنید یک نفس عمیق بکشید و از راه حل های منطقی برای حل مشکلاتی که شما را عصبانی می کند استفاده کنید.

۲٫ ببخشید یا فراموش کنید:

بخشش بهترین پادزهر برای خشم است. اگر اجازه دهید خشم در شما نفوذ کند و به افکار منفی دیگری فکر کنید، در نهایت چیزی جز تلخی، عصبانیت و بدبینی نصیبتان نمی شود.

۳٫ تقویت مهارت های شنیداری:

بهبود مهارت های شنیداری ممکن است راه حل ساده ای به نظر برسد، اما اینطور نیست، اگر باور ندارید بخوانید تا باور کنید.

وقتی شنونده هستیم، بلافاصله با فردی که با ما صحبت می کند ارتباط برقرار می کنیم. نشان دادن اینکه صادقانه گوش می دهید می تواند ۳ کار را انجام دهد:

  • این نشان می دهد که شما اهمیت می دهید
  • به افکار و احساسات دیگران احترام می گذارد
  • حس همدلی را تقویت می کند.

۴٫ آرام بودن را تمرین کنید:

به گفته انجمن روانشناسی آمریکا، تکنیک هایی مانند تنفس عمیق و تصاویر و صداهای آرام بخش می تواند شما را آرام کند و از عصبانی شدن و پرخاشگری شما جلوگیری کند. این انجمن همچنین راه های خاصی را برای کمک به آرامش شما ارائه می دهد.

  • یک نفس عمیق از قفسه سینه
  • استفاده از کلماتی مانند آرام باش، آرام باش، و من کنترلم را در دست دارم می تواند به آرامش شما کمک کند.
  • استفاده از تصاویری که می توانند با تجسم آنها آرامش را به بدن شما جذب کنند
  • تمایل به ورزش هایی مانند یوگا، تای چی و مدیتیشن

۵٫ بازسازی دانش و عادات قبلی:

افرادی که همیشه عصبانی هستند و عصبانیت زیادی دارند همیشه فحش می دهند، فحش می دهند و …. این موارد به خودی خود مشکل تلقی می شود و بدیهی است که در هنگام عصبانیت از خشونت بیش از حد استفاده می کنند. بازسازی دانش و عادات ما چیزی نیست جز تغییر مسیری که طی می کنیم. سعی کنید راه خود را تغییر دهید و منطقی ترین راه را انتخاب کنید.

در نهایت، اگر فردی که شما را عصبانی کرده ببخشید، معلوم می شود که درسی را که باید از این مقاله می گرفتید، گرفته اید. بخشیدن دیگران باعث می شود آرام شوید و به این نتیجه برسید که به جای دعوا کردن یا حتی حمله فیزیکی به طرف مقابل در حالت عصبانیت، با بخشیدن کارهای خوبی انجام داده اید، که در نهایت باعث پشیمانی شما می شود. وقتی عصبانی بودی آرام می گرفتم و آرام می گرفتم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا