سرگرمی

روانشناسی شخصیت | متولدین هرماه چه بیماری روانی دارن؟ آپدیت ۱۴۰۳


سایت کافه نیوز:

خلق و خوی افراد به عوامل زیادی بستگی دارد که یکی از آنها فصل تولد است، به همین دلیل خلق و خوی متولدین هر فصل از سال با یکدیگر تفاوت هایی دارد.

دلیل رابطه فصل تولد و خلق و خو

دلیل تاثیر فصل تولد بر رفتار افراد، میزان دوپامین و سروتونین در فصول مختلف است. این میزان هورمون در فصول مختلف متفاوت است و تاثیر طولانی مدتی روی نوزادان خواهد داشت.

زمانی که در شکم مادرت بودی، هر آنچه را که مادرت تجربه کرد، تجربه کردی. به عنوان مثال، اگر مادری در دوران بارداری با افسردگی فصلی مواجه شود، احتمال اینکه فرزندش نیز پس از تولد دچار این مشکل شود، بیشتر است.

معمولا تاثیر پذیری جنین در ماه های اولیه بسیار زیاد است. ماه تولد او نیز می تواند تأثیر بسیار گسترده ای بر شخصیت او داشته باشد.

خلق و خوی متولدین هر فصل چگونه است؟

محققان به این نتیجه رسیده اند که ماه تولد می تواند الگوهای رفتاری خاصی را در افراد ایجاد کند.

حال و هوای متولدین بهار

متولدین بهار صرف نظر از اینکه در کدام یک از سه ماه متولد شده اند، عموما افراد خوشبین تری نسبت به فصول دیگر هستند، اما از طرفی خطر ابتلا به افسردگی به خصوص در متولدین اردیبهشت و اوایل خرداد بیشتر خواهد بود. متولدین بهار و تابستان بیشتر مستعد بیش فعالی هستند، سطح انرژی و تفکر مثبت آنها نیز بالاتر است.

حال و هوای متولدین فصل تابستان

متولدین فصل تابستان یعنی. متولدین جولای، آگوست و سپتامبر معمولاً افراد شادتری هستند، اما احساسات آنها معمولاً ثابت نیست. حداقل مشکل ناشی از این نوسانات عاطفی می تواند باعث ایجاد اختلال دوقطبی در بین آنها شود. تغییرات سریع و مکرر بین خلق و خوی غمگین و شاد در متولدین تابستان بسیار شایع تر از متولدین زمستان است. متولدین تابستان کمی تکانشگرتر هستند و زودتر حالات خود را تغییر می دهند. واکنش های مثبت در متولدین تابستان و بهار بیشتر است.

حال و هوای متولدین پاییز

متولدین پاییز که در ماه های اکتبر، نوامبر و دسامبر به دنیا آمده اند، از نظر عاطفی پایدار هستند، اما به راحتی خسته می شوند. در حالی که متولدین زمستان یعنی. دسامبر، باخمن و اسفند با مشکلات کمتری مواجه خواهند شد. یافته ها نشان می دهد که متولدین پاییز نسبت به متولدین زمستان کمتر مستعد افسردگی هستند.

حال و هوای متولدین فصل زمستان

متولدین زمستان بیشتر در معرض بیماری هایی مانند اسکیزوفرنی، افسردگی فصلی، افسردگی عادی و اختلال دوقطبی هستند. متولدین زمستان معمولا آرامتر هستند. متولدین زمستان راحتتر از سایر فصول گیج می شوند.

البته هیچ یک از اطلاعات فوق برای همه افراد صدق نمی کند، اما معمولا اکثر آنها رفتار مشابهی از خود نشان می دهند. درجه فردیت را نیز می توان از ژن ها به ارث برد.

بنابراین هرگز نمی توان در این مورد نظر قاطع و قطعی داشت، اما در حال حاضر تا حدودی می توان اشتراک رفتار را مشخص کرد.

پس به طور کلی اگر دچار اختلال سلوک هستید علاوه بر عوامل محیطی و فصل تولد باید به ژنتیک خود نیز توجه کنید تا بتوانید در مورد رفتار خود قضاوت بهتری داشته باشید خلق و خوی متولدین زمستان فصل

متولدین زمستان بیشتر در معرض بیماری هایی مانند اسکیزوفرنی، افسردگی فصلی، افسردگی عادی و اختلال دوقطبی هستند. متولدین زمستان معمولا آرامتر هستند. متولدین زمستان راحتتر از سایر فصول گیج می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا