مجله تکنولوژی

رمز موفقیت در فروش اینستاگرام چیست؟

آیا هنوز هم می توان در دریای بزرگ و شلوغ اینستاگرام که ماهانه ۸۰۰ میلیون کاربر از آن استفاده می کنند و بسیاری تلاش می کنند در این فضا موفق شوند و بیشتر دیده شوند موفق بود؟ چگونه در اینستاگرام موفق باشیم؟

آره. خواهد بود اما باید به خاطر داشته باشید که تنها یک راه برای رسیدن به طبقات بالای این ساختمان وجود دارد و آن استفاده از پله است! هیچ آسانسوری برای رسیدن به طبقات بالای این ساختمان شلوغ وجود ندارد! اگر تصمیم به اشتباه بگیرید، احتمالاً با برخورد سخت نگهبانان آن، که الگوریتم‌ها و ربات‌های اینستاگرام هستند، مواجه خواهید شد.

به یاد داشته باشید که آنچه شما را در این پلتفرم به اهداف خود می رساند تلاش و پشتکار است.

در این مقاله قصد داریم به بررسی نکاتی بپردازیم که به شما کمک می کند تا این مسیر را راحتتر طی کنید و در اینستاگرام به موفقیت برسید.

۶ چیزی که برای موفقیت در اینستاگرام باید بدانید

به طور کلی برای موفقیت در اینستاگرام و افزایش بازدید در اینستاگرام، باید مخاطبان هدف خود را به خوبی شناسایی کنید و سپس با تولید محتوای مناسب و جذاب برای کاربران، سعی کنید به مرور زمان توسط کاربران بیشتری شناخته شوید. در ادامه سعی خواهیم کرد نکاتی را در این راستا و رشد سریعتر اینستاگرام معرفی کنیم:

یک استراتژی دقیق برای صفحه اینستاگرام خود داشته باشید

احتمالاً شما هم می دانید که کافی نیست فقط چند بار در هفته فیلم و عکس ارسال کنید و منتظر بمانید تا مخاطبان روزی صفحه شما را پیدا کنند و لایک کنند. برای موفقیت در اینستاگرام باید یک برنامه و برنامه مشخص و دقیق داشته باشید. در اینجا چند نکته برای ایجاد یک استراتژی مناسب وجود دارد:

تجزیه و تحلیل رقیب اولین شرط برای ایجاد یک برنامه مناسب است

لازم نیست خودتان همه چیز را آزمایش و تجربه کنید. حتما پنج تا ده صفحه از رقبای خود را به دقت بررسی کنید تا استراتژی درستی داشته باشید. فعالیت آنها را در چند ماه گذشته زیر نظر داشته باشید و ببینید به طور کلی به چه موضوعات و فرم های محتوایی پرداخته اند. سعی کنید تمام این اطلاعات را به صورت طبقه بندی شده جمع آوری کنید تا بتوانید به درستی از آنها استفاده کنید.

چگونه در اینستاگرام حرفه ای شویم

به عنوان مثال، موفق ترین پست های آنها را همراه با موضوع، تعداد هشتگ ها و کپشن ها یادداشت کنید. در نهایت، شما قرار نیست کارهایی را که رقبایتان برای رسیدن به موفقیت انجام داده‌اند تکرار کنید، اما جمع‌آوری چنین اطلاعاتی منبع الهام‌بخشی برای توسعه استراتژی و تقویم محتوای با کیفیت است.

ایجاد یک هویت منحصر به فرد، پیش نیاز اصلی موفقیت در اینستاگرام است

روند جدید شبکه های اجتماعی این است که خودتان باشید! امروزه فضای اینستاگرام به جایی رسیده است که اکثر صفحات یک حرف را با فرمت های مختلف نمایش می دهند. تا حد امکان از این فضا دوری کنید و سعی کنید محتوایی منحصر به فرد و جدید خلق کنید. یکی از صفحاتی که توانسته موضوعی جدید و منحصر به فرد در محتوای بصری خود ایجاد کند، صفحه Reynolds Wrap است.

راه های زیادی برای خلق ایده های جدید وجود دارد. توصیه ما این است که ابتدا یاد بگیرید که چگونه یک فروشگاه اینستاگرام، صفحه شرکت و … ایجاد کنید. ایجاد کنید و سپس به فکر ایجاد محتوای مناسب باشید.

سرمایه گذاری بر روی ابزارهای مناسب گام بزرگی به سوی رشد سریع است

تا به حال به این فکر کرده اید که چرا کاربران اینستاگرام باید صفحه شما را دنبال کنند؟ چرا آنها باید با پست های شما در اقیانوسی بی پایان از محتوا درگیر شوند؟

حداقل نیاز برای جلب توجه کاربران اینستاگرام، استفاده از تصاویر و محتوای مناسب است که از نظر بصری و گرافیکی جذاب باشد. در نهایت نمی‌توان این واقعیت را کتمان کرد که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی مبتنی بر تصویر است و اگر تصاویر شما کیفیت لازم را ندارند، احتمالاً به زمان بیشتری برای رشد نیاز دارید.

از تمام ابزارهای لازم مانند فتوشاپ و سایر برنامه هایی که به شما در ایجاد محتوای بصری کمک می کنند استفاده کنید. در نگاه اول، این حجم به دلیل نیاز به صرف زمان و منابع مالی می تواند دلهره آور باشد،

اما مطمئن باشید که با جلو رفتن و تولید محتوای مناسب به نتایج درخشانی دست خواهید یافت. در مقاله اپلیکیشن های تولید محتوا در اینستاگرام برای اندروید و آی او اس، ده اپلیکیشن مفید و کاربردی را معرفی کرده ایم.

هشتگ خود را ایجاد کنید

به عنوان یک برند شخصی یا یک کسب و کار در اینستاگرام، باید بدانید که محتوایی که تولید می کنید به تنهایی برای دیده شدن و به خاطر سپردن در این فضا کافی نیست. یکی از راه های بسیار مناسب که می تواند به جلب توجه بیشتر مخاطبان کمک کند، استفاده از هشتگ اختصاصی و هشتگ محبوب اینستاگرام است.

همچنین به خاطر داشته باشید که همیشه مرز باریکی بین داشتن یک صفحه مفید و تبلیغاتی بیش از حد وجود دارد! نگاهی به آمار زیر جالب است، در این اینفوگرافیک به خوبی نشان داده شده است که چرا کاربران عموماً صفحه یک برند را در شبکه های اجتماعی مختلف دنبال نمی کنند:

مثلث موفقیت در اینستاگرام
به گفته Sproutsocial، از هر ۱۰ هشتگ استفاده شده در اینستاگرام، هفت هشتگ اختصاص داده شده و برای بازاریابی دیجیتال استفاده می شود.

هشتگی که انتخاب می‌کنید باید خاطره‌انگیز، خاص باشد و مخاطب شما را درگیر کند. برای مثال، صفحه Thrive Market از هشتگ #letsthrive استفاده می کند. همانطور که می بینید، این برند یک هشتگ مناسب همراه با یک call to action مناسب انتخاب کرده است.

کال تو اکشن مناسبی داشته باشید

اولین سوالی که برای داشتن یک برنامه اینستاگرام خوب باید از خود بپرسید این است که چه نوع محتوایی بیشترین اشتیاق را در مخاطبان شما ایجاد می کند؟ ما تا حدودی به این سوال پاسخ داده ایم و واضح است که باید محتوای ایده آل صفحه خود را از طریق آزمون و خطا پیدا کنید.

اما بعد از این مرحله چه اتفاقی خواهد افتاد؟ قدم بعدی برای کاربران شما چیست؟ در استراتژی خود، موقعیت خاصی را برای دعوت به اقدام مناسب در نظر بگیرید.

کپشن اینستاگرام جایی است که حساب‌های موفق از آن برای ایجاد تماس‌های جذاب برای اقدامات استفاده می‌کنند.

علاوه بر آن قسمت بیو (تلفظ دیگر بیو، به انگلیسی (بیو) اینستاگرام تنها بخشی از این شبکه اجتماعی است که امکان ارسال لینک در آن وجود دارد. پس مطمئن شوید که صفحه فرود مناسبی را انتخاب کرده و آن را در این مکان به برای دستیابی به نتایج بهتر، یک فراخوان مرتبط با پیوند در بخش بیو بنویسید.

ارتباط عمیقی با کاربران برقرار کنید

اگر در ابتدای راه ساختن یک صفحه محبوب هستید، باید قدم های کوچکی بردارید که به طور جدی شما را به مقصد می رساند. اگر یک برند شخصی یا یک کسب و کار کوچک دارید، می توانید مخاطبان خود را دنبال کنید و سعی کنید بیشتر با آنها ارتباط برقرار کنید.

سعی کنید مخاطبان خود را در فرآیند تولید محتوا مشارکت دهید و با اجرای کمپین ها و مسابقات مختلف، آنها را تشویق به تولید محتوای مناسب کنید. گاهی اوقات بهترین محتوای شما توسط مخاطبان شما تولید می شود نه شما! سپس نرخ تعامل در اینستاگرام را محاسبه کنید.

ربات نباش!

چه کسی دوست دارد یک پیام از پیش تعریف شده ارسال شده توسط یک ربات را دریافت کند؟ لطفا تمام تلاش خود را بکنید تا ربات نباشید! حتی برندهای بزرگ و صفحات شلوغی مانند Dr. فلفل همچنین برای برقراری ارتباط گرم و صمیمی و ارائه پاسخ های هوشمندانه به مخاطبان خود وقت آزاد می گیرد.

مطمئناً نباید ساعت ها با مخاطبان خود صحبت کنید، اما هنگامی که یک پاسخ گرم و دوستانه به طور خاص برای یک کاربر آماده کنید، نتایج عالی به همراه خواهد داشت. توجه داشته باشید که پاسخ مستقیم در اینستاگرام بسیار مهم است.

طبق گزارشی که در وب سایت sproutsocial منتشر شده است، از هر سه کاربری که در شبکه های اجتماعی توسط شما نادیده گرفته می شود، یک نفر به صفحات رقیب شما می رود!

پاسخ ندادن به نظرات و سوالات افراد می تواند در درازمدت نتایج بسیار بدی برای شما داشته باشد، پس حتما این موضوع را جدی بگیرید.

در نهایت باید بدانید که اینستاگرام یک فضای اجتماعی و بستر ارتباطی است. بنابراین، برای موفقیت، باید روی مهارت های ارتباطی خود کار کنید و زمان کافی را صرف ایجاد ارتباطات بیشتر کنید.

از اینفلوئنسرها کمک بگیرید

می خواهید سریعتر دیده شوید! اول از همه باید بگوییم که لطفا برای رسیدن به این مرحله عجله نکنید. سعی کنید محتوای مناسب خود را بیابید، استراتژی درستی داشته باشید و ارتباطات خود را در این فضا افزایش دهید.

در نهایت، پس از انجام همه این کارها، زمانی که به اصطلاح “در سمت اشتباه افتادید”، ممکن است بخواهید جدا از رشد ارگانیکی که دارید، کمی سریعتر رشد کنید و کاربران بیشتری صفحه شما را بشناسند.

 

بیزینس پلن برای پیج اینستاگرام

مسابقات و کمپین ها را اجرا کنید

در نهایت، برنده صفحه ای است که بیشترین میزان تعامل با کاربران را داشته باشد. یکی از بهترین راه‌ها برای جذب مخاطب، طراحی یک مسابقه یا کمپین است. گاهی اوقات، با طراحی دقیق، مخاطبان شما می توانند این کار را بدون داشتن هیچ انتظاری انجام دهند.

علاوه بر این، می توانید مسابقه هایی با جوایز برای مخاطبان خود طراحی کنید تا با انگیزه بیشتری با محتوای شما درگیر شوند.

راه های مختلفی برای استفاده از چنین کمپین ها و مسابقاتی وجود دارد. رایج ترین روشی که استفاده می شود دعوت از کاربران برای تگ کردن دیگران است. اما راه های دیگری مانند پرسیدن داستان شما توسط مخاطب یا بازی های در حال طراحی وجود دارد. به طور کلی سعی کنید یاد بگیرید که مخاطب را سرگرم کنید تا بتوانید از این طریق به مخاطبان بیشتری نیز دست پیدا کنید.

سوالات متداول

چگونه یک پیج موفق در اینستاگرام داشته باشیم؟

برای داشتن یک صفحه موفق در اینستاگرام باید استراتژی دقیقی ایجاد کنید، از عکس‌های باکیفیت استفاده کنید و با مخاطبان خود ارتباطی عمیق برقرار کنید.

چگونه یک پیج زیبا در اینستاگرام داشته باشیم؟

از تصاویر و محتوای درستی است که از لحاظ بصری و گرافیکی چشم‌نواز باشد. برای ساختن چنین تصاویری از ابزارهایی مانند برنامه ادیت عکس و فتوشاپ استفاده کنید و به سایز پست اینستاگرام و سایز استوری اینستاگرام توجه کنید.

آیا امکان موفقیت در ایسنتاگرام وجود دارد؟

با وجود آنکه اینستاگرام دریای محتوا است و افراد زیادی دراین بستر برای دیده شدن تلاش می‌کنند، با داشتن برنامه مناسب می‌توانید در اینستاگرام موفق شوید.

چگونه در اینستاگرام محبوب باشیم؟

اینستاگرام یک بستر اجتماعی است که ایجاد ارتباط با دیگران در آن اهمیت بسیار زیادی دارد. سعی کنید با کاربران دیگر ارتباطی عمیق برقرار کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا