مجله تکنولوژی

راه های کاهش مصرف اینترنت گوشی با ۶ روش فوری

امروزه وابستگی ما به اینترنت به حدی است که اگر بنا به دلایلی به آن دسترسی نداشته باشیم، گوشی هوشمند خود را عملاً بی مصرف می دانیم و کمتر از آن استفاده می کنیم. این وابستگی شدید به اینترنت برای انجام همه کارها باعث شده است که داده های بیشتری مصرف کنیم.

با توجه به اینکه باید بسته های اینترنتی را به صورت عمده خریداری کنیم، مهم این است که بتوانیم در مصرف خود صرفه جویی کنیم تا هم هزینه کمتری داشته باشیم و هم بسته های دیتای ما پیش از موعد منقضی نشود.

اگر هزینه‌های استفاده از اینترنت در قبض تلفن همراه شما به شدت افزایش می‌یابد یا برنامه‌های اینترنت همراه شما رو به اتمام است، زمان آن رسیده است که کنترل بیشتری بر روی داده تلفن همراه خود داشته باشید.

راه های کاهش مصرف اینترنت گوشی

مدیریت استفاده از برنامه های مختلف گوشی مانند پیام رسان، شبکه های اجتماعی و بازی های آنلاین در نهایت منجر به مدیریت مصرف اینترنت و کاهش مصرف اینترنت خواهد شد. از طرفی با استفاده کمتر از فضای مجازی باعث می‌شود بیشتر در دنیای واقعی زندگی کنیم، روابط خود را افزایش دهیم و سالم‌تر باشیم و بخش کوچک‌تری از درآمدمان صرف خرید بسته‌های اینترنتی شود.

راه های کاهش مصرف اینترنت گوشی 2

لازم به ذکر است که علاوه بر نکات فوق راهکارهایی نیز برای کاهش استفاده از اینترنت تلفن وجود دارد که شامل موارد زیر می باشد:

۱٫ در صورت عدم نیاز اینترنت گوشی را خاموش کنید

اولین و ساده ترین راه برای کاهش مصرف اینترنت گوشی این است که بعد از استفاده و زمانی که به اینترنت نیاز ندارید آن را خاموش کنید. درست است که به نظر می رسد این روزها از اینترنت استفاده نمی کنیم. اما در پس زمینه گوشی اپلیکیشن ها اطلاعات خود را رفرش می کنند که باعث افزایش مصرف اینترنت می شود. همچنین به کاهش مصرف باتری تلفن همراه کمک می کند.

۲٫ استفاده از وای فای به جای خرید بسته اینترنت موبایل

هزینه بسته های اینترنت وای فای نسبت به اینترنت همراه مقرون به صرفه تر است و از آنجایی که برخی از ما زمان بیشتری را در خانه می گذرانیم، بهتر است زمانی که خارج از منزل هستیم و در حال استفاده از وای فای هستیم، یک بسته کم حجم برای گوشی خود تهیه کنیم.

در خانه همچنین باید استفاده از برنامه هایی که مصرف اینترنت بالایی دارند را به زمانی که در خانه هستیم محدود کنیم، به این ترتیب مصرف اینترنت نیز کاهش می یابد.

۳٫ کنترل مصرف اینترنت با شناسایی برنامه های پرمصرف

برای کنترل استفاده از اینترنت ابتدا باید اپلیکیشن های پرمصرف را شناسایی کنیم برای این منظور در گوشی های اندرویدی به منوی تنظیمات گوشی موبایل خود رفته و پس از ورود به قسمت شبکه موبایل گزینه Data usage را انتخاب کنید.

اکنون می توانید ببینید کدام برنامه ها در هر بازه زمانی بیشترین استفاده از اینترنت را دارند، بنابراین می توانید استفاده از آنها را محدود کرده و با استفاده از گزینه های مختلف از این منو، مانند Network Access، مصرف اینترنت خود را کنترل کنید.

همچنین با فعال کردن گزینه Smart Data Saver در این قسمت می توانید مصرف اینترنت اپلیکیشن های مختلف را کاهش دهید. شناسایی برنامه های پرکاربرد در گوشی های IOS در منوی تنظیمات و گزینه Cellular امکان پذیر است.

۴٫ استفاده از مرورگر کم مصرف

در فروشگاه گوگل پلی مرورگرهای مختلفی وجود دارد که صرفه جویی زیادی در استفاده از اینترنت همراه دارند. Opera Mini و UC Browser Mini دو نمونه برجسته از این مرورگرهای اینترنتی هستند.

علاوه بر این، Flynx با بارگذاری لینک ها در پس زمینه (ترفندها) و استفاده از روش های مختلف برای حذف جاوا اسکریپت و تبلیغات اضافی در صفحات، مصرف داده ها را در هنگام وب گردی به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

۵٫ برنامه‌ها را فقط از طریق Wi-Fi به‌روزرسانی کنید

قطعاً نمی‌خواهید برنامه‌ها به‌روزرسانی خودکار زمانی که در یک طرح داده تلفن همراه محدود هستید، به‌روزرسانی شوند. برای انجام این کار، برنامه Google Play را اجرا کنید و از طریق منو به تنظیمات بروید. اکنون در تب به‌روزرسانی خودکار برنامه‌ها، می‌توانید تعیین کنید که آیا برنامه‌ها به‌طور خودکار فقط از طریق Wi-Fi به‌روزرسانی می‌شوند یا اصلاً به‌طور خودکار به‌روزرسانی نمی‌شوند.

راه های کاهش مصرف اینترنت موبایل

 

۶٫ استفاده از داده های پس زمینه را محدود کنید

اگر از برنامه‌هایی استفاده می‌کنید که داده‌های زیادی مصرف می‌کنند، حداقل کاری که می‌توانید انجام دهید این است که استفاده از داده‌های آنها را در زمانی که از آنها استفاده نمی‌کنید، به اصطلاح، زمانی که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند، محدود کنید. با رفتن به Settings و سپس Data Usage می توانید لیستی از اپلیکیشن ها و میزان داده استفاده شده توسط هر کدام را مشاهده کنید.

روی برنامه مورد نظر ضربه بزنید و گزینه Limit app background data را فعال کنید. با این کار برنامه دیگر از استفاده از داده تلفن همراه در حالت بیکار جلوگیری می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا