خودرو

دلایل کاهش شتاب خودرو چیست؟ آپدیت ۱۴۰۳


دلایل تاخیر خودرو موضوع این مقاله از سری مقالات مجله خودرو سحاب مکانیک است که قصد داریم علت کاهش شتاب خودرو را بررسی کنیم. در آینده با ما همراه باشید.

واضح است که همه ما دوست داریم ماشینمان مثل روز اول سرحال باشد و هر وقت خواستیم بتوانیم از آن شتاب کافی بگیریم اما گاهی اوقات احساس می کنیم ماشین شتاب دلخواه را ندارد و متوجه کندی یا کندی آن می شویم. عملکرد بالا در هنگام رانندگی آیا می دانستید که این کم کردن سرعت ماشین دلایل چیست و چه عواملی باعث می شود خودرو چابکی خود را از دست بدهد؟ اگر می خواهید بدانید دلایل کاهش سرعت خودرو چیست و به چه چیزهایی مربوط می شود، بهتر است این مقاله مفید و مهم از مجله مکانیک خودرو را از دست ندهید.

دلایل اصلی تاخیر خودرو

  • خطا در سیستم جرقه زنی

  • دلایل کاهش سرعت خودرو چیست؟دلایل کاهش سرعت خودرو چیست؟
    نقص در سیستم جرقه زنی خودرو

    یکی از رایج ترین دلایل اصلی کاهش سرعت خودرو، آسیب دیده یا فرسوده شدن شمع ها است. اگر متوجه شدید که الکترود شمع خورده است و لبه های آن دیگر مانند روز اول صاف نیست، بدانید که این می تواند کیفیت جرقه و انفجار داخل سیلندر را تحت تاثیر قرار دهد و منجر به کاهش قدرت و کاهش قدرت شود. شتاب خودرو؛ به همین دلیل بهتر است بعد از هر ۲۰۰۰۰ کیلومتر کار شمع ها را تعویض کنید.

    علاوه بر این، سایر اجزای سیستم جرقه زنی مانند سیم، سیم پیچ و غیره در صورت معیوب بودن می توانند تأثیر منفی بر شتاب و عملکرد موتور داشته باشند. در این راستا بهتر است سیم ها را به همراه شمع ها تعویض کنید تا اثرات منفی آنها بر روی خودرو به حداقل برسد.

    • نگهداری نابهنگام روغن موتور و فیلتر هوا

    • دلیل کاهش شتاب خودرودلیل کاهش شتاب خودرو
      فیلتر هوای کثیف

      اگر فیلتر هوا بیش از حد کثیف شود تا حدودی از ورود هوای تازه به داخل موتور جلوگیری می شود و قطعاً وقتی اکسیژن و هوا به موتور نرسد از نیروی انفجار داخل سیلندرها کاسته شده و موتور قادر به ارائه شتاب کافی برای شما نیست. کثیفی بیش از حد در روغن همچنین ویسکوزیته آن را افزایش می دهد و در نتیجه چرخش میل لنگ، میل بادامک و سایر قسمت های متحرک موتور را دشوار می کند. در نتیجه موتور تحت فشار است و نمی تواند عملکرد قابل قبول و قدرت کافی را مانند حالت عادی ارائه دهد. بنابراین سعی کنید همیشه فیلتر هوا و روغن موتور را به موقع یا حتی زودتر تعویض کنید تا با پدیده کاهش سرعت خودرو مواجه نشوید.

      در مقاله راهکارهایی برای افزایش شتاب خودرو شما می توانید با روش های تخصصی، چابکی خودرو خود را افزایش دهید.

      [hm_sell_form_inline]

      • خطای دیسک و صفحه

      • چرا سرعت ماشین کم می شود؟چرا سرعت ماشین کم می شود؟
        خطای دیسک و صفحه

        اگر دیسک کلاچ در گیربکس های دستی یا گیربکس های اتوماتیک دوکلاچه به دلیل استفاده بیش از حد یا فشار بیش از حد بر روی خودرو فرسوده شود، در نتیجه اصطکاک کافی بین چرخ فلایویل و گیربکس برای انتقال حداکثر قدرت و مقدار زیادی از توان وجود نخواهد داشت. موتور قبل از رسیدن به چرخ ها گم می شود و باعث کاهش سرعت خودرو می شود.

        • نقص در سیستم سوخت رسانی
        • اگر فشار سوخت از باک به موتور به دلایلی مانند کثیفی فیلتر بنزین، خرابی پمپ بنزین و … کاهش یابد، سوخت کافی به موتور نمی رسد و شتاب خودرو نسبت به حالت عادی کاهش می یابد. . همچنین اگر انژکتورها مشکل داشته باشند و نتوانند بنزین را به درستی به داخل موتور پاشیده باشند، احتمال کاهش شتاب خودرو وجود خواهد داشت.

          • آسیب به سیستم اگزوز

          • دلیل کاهش شتاب خودرودلیل کاهش شتاب خودرو
            آسیب به سیستم اگزوز

            همانطور که کیفیت هوای ورودی به موتور بر روی شتاب خودرو تاثیر می گذارد، دریچه دود نیز باید کاملا باز باشد تا از شتاب خودرو کاسته نشود. به عنوان مثال، گاهی اوقات مبدل کاتالیزوری یا منابع اگزوز آسیب می بیند یا مسدود می شود و همین موضوع باعث ایجاد اختلال در خروج دود از موتور و کارکرد موتور می شود. در نتیجه شتاب خودرو کاهش می یابد.

            • ضعیف شدن رینگ های کمپرسور
            • اگر حلقه های تراکم پیستون که در داخل سیلندر به سمت بالا و پایین حرکت می کنند نتوانند هوای فشرده را کاملاً آب بندی کنند، در نتیجه چگالی مخلوط سوخت و هوا در داخل سیلندر کاهش می یابد و متعاقباً قدرت انفجار آن کمتر از قبل می شود. بنابراین موتور قدرت کمتری تولید می کند و باعث کاهش شتاب خودرو خواهد شد. همچنین خرابی سوپاپ ها و عدم آب بندی نشیمنگاه آن ها روی سرسیلندر نیز می تواند مشکلی مشابه ایجاد کند.

              در پایان توصیه می کنیم برای شاداب نگه داشتن موتور و به حداکثر رساندن شتاب خودرو، بهتر است مواردی مانند سرویس به موقع فیلتر روغن، بنزین و هوا، تعویض شمع و کابل (به طور متوسط ​​بعد از هر ۲۰۰۰۰ کیلومتر) انجام شود. و تعویض به موقع از دیسک و صفحه گیربکس دستی مراقبت کنید تا مشکلی برای کارکرد خودرو شما پیش نیاید و در مواقع نیاز حداکثر شتاب را برای شما فراهم کند.

              مقالات زیر را حتما بخوانید
              • تغییر شماره ثبت
              • راهنمای خرید ماشین دست دوم
              • استعلام تخلفات وسیله نقلیه موتوری
                • آسیب به شیر گاز و متعلقات آن
                • یکی دیگر از دلایل تاخیر خودرو مشکل در شیر گاز و متعلقات آن است. وقتی پدال گاز را فشار می دهید، دریچه گاز به همان نسبت باز می شود و هوای بیشتری وارد موتور می شود. بر این اساس، ISIO نیز سوخت بیشتری را به موتور می فرستد که منجر به احتراق شدیدتر و افزایش سرعت و شتاب خودرو می شود.

                  اما اگر سوپاپ گاز با توجه به فشار روی پدال باز نشود در نتیجه سوخت و هوای کمتری وارد موتور می شود و شتاب مورد انتظار حاصل نمی شود. از عیب های رایج می توان به شل شدن کابل گاز، خرابی سنسور موقعیت دریچه گاز، خرابی الکترونیک دریچه گاز، خطای ECU و … اشاره کرد.

                  ادامه مطلب

                  • مشکلات ناشی از خرابی سنسور سوپاپ گاز خودرو
                  • ماشین روشن می شود و روشن نمی شود
                  • نوع ماشین یا تجهیزات چیست؟ بازرسی انواع خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا