مجله تکنولوژی

راهنمای جامع خرید ساعت هوشمند شیائومی

نکاتی که قبل از خرید ساعت هوشمند شیائومی باید در نظر بگیرید

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی ساعت‌های هوشمند یا همان اسمارت واچ های با امکانات بسیار زیاد و جالب وارد بازار شده است. یکی از شرکت های که در زمینه تولید ساعت های هوشمند پیشتاز بوده شرکت شیائومی است. این شرکت چندین ساله که به تولید ساعت های هوشمند می پردازد. شیائومی با تولید ساعت‌های هوشمند در همه سبک، اندازه، طراحی و قیمت طرفداران خود را راضی نگه داشته و روز به روز نیز در این زمینه پیشرفت های چشمگیری می کند.

نکات مهم در خرید ساعت هوشمند شیائومی

 

 

خرید ساعت هوشمند را می توان یک گوشی همراه کوچک در نظر گرفت؛ این ساعت ها عموما باعث صرفه جویی در وقت شما خواهند شد و با قابلیت های که دارند می توانند بسیار کاربردی و مفید باشند.

برای اینکه شما بتوانید با بودجه‌ی که در نظر دارید بتوانید بهترین اسمارت واچ ممکن را خریداری کنید باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید. برای اینکه بتوانید بهترین ساعت هوشمند شیائومی را انتخاب کنید شما را دعوت به خواندن این مقاله می کنیم.

یکی از دلایل استفاده از ساعت‌های هوشمند را می توان استفاده از قابلیت های سلامتی و ورزشی دانست؛ اما قابلیت و نکات مهم دیگری هم وجود دارد که حتما در هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید. اما این قابلیت ها و نکات چه هستند؟ در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

برای اینکه یک ساعت هوشمند مناسب و کاربردی بخریم باید به این نکات توجه کنیم:

سازگاری: یکی از مهم ترین نکات در خرید ساعت هوشمند، سازگار بودن آن با گوشی همراه شما است. چون نیاز است ساعت هوشمند شما به گوشی شما متصل شده و بسیاری از داده های خود را به گوشی منتقل کند. البته بیشتر ساعت های هوشمند شیائومی هم با اندروید و هم با IOS سازگاری دارند؛ فقط باید به نسخه آن ها توجه کنید که با گوشی شما منطبق باشد.

صفحه نمایش: صفحه نمایش مهمترین بخش یک ساعت بوده چون شما از طریق این صفحه نمایش به اطلاعات، برنامه ها، زمان و … دسترسی خواهید داشت. صفحه نمایش باید دارای وضوح تصویر و کیفیت بالایی باشد تا به کاربر حس خوبی منتقل کنند. صفحه نمایش ها می توانند از LCD، AMOLED و OLED ساخته شده باشند. هر کدام از این صفحه نمایش ها دارای کیفیت و وضوح خاص خود را می باشند. صفحه نمایش OLED بیشتر در ساعت های گران قیمت استفاده می شود و دارای کیفیت و وضوح تصویر بسیار بالایی می باشد.

طراحی و وزن: زیبایی و راحتی دو اصل تاثیر گذار در خرید ساعت های هوشمند خواهد بود. ساعت های هوشمند را می‌توان به دو دسته گِرد و مستطیل تقسیم کرد که هر کدام دارای طرفداران خاص خود می باشند. در طراحی ساعت های هوشمند وزن و ضخامت پایین بسیار تاثیر گذار خواهد بود. چون ممکن است مدت زیادی در طول روز از ساعت هوشمند خود استفاده کنید و حتی بعضی افراد در هنگام خواب نیز ساعت هوشمند را باز نکرده و در ۲۴ ساعت روز از آن استفاده می کنند.

باتری: باتری در ساعت های هوشمند نشان دهنده ی مدت زمان استفاده‌ شما از ساعت است. البته میزان استفاده از برنامه ها، GPS، پایش‌های سلامتی، برقراری تماس و پیام و … تاثیر مستقیمی در مدت زمان شارژدهی ساعت هوشمند خواهد داشت. در بعضی ساعت های هوشمند شیائومی شما شاهد باتری با عمر بالا (شارژدهی بالا) بوده و در بعضی موارد نیز شما نیاز به شارژ مجدد در زمان کوتاهی می باشید.

اپلیکیشن ها و امکانات: ساعت های هوشمند شیائومی علاوه بر داشتن سیستم عامل سازگار با اندروید و IOS دارای اپلیکیشن های انحصاری خود نیز می باشند. از اصلی ترین اپلیکیشن های برند شیائومی می توان به Zepp برای ساعت های امیزفیت (AmazFit) و Mi Fit که جدیدا به Zepp Life تغییر اسم داده است اشاره کرد. البته قابل ذکر است که ساعت های هوشمند هایلو، میبرو، آی می لب و کیسلکت و … زیر مجموعه شرکت شیائومی می باشند که هر کدام دارای اپلیکیشن های خاص خود می‌باشند؛ از این اپلیکیشن ها که می توان به Haylou Fun، Mibro Fit، Glory Fit اشاره کرد. کاربرد این برنامه ها آسان تر کردن کار با ساعت هوشمند و جمع آوری اطلاعات سنسور و حسگرها توسط آن می باشد.

پایش سلامتی بدن: ساعت های هوشمند شیائومی به دلیل داشتن سنسورهای سلامتی می تواند بر عملکرد وضعیت سلامتی بدن نظارت داشته باشند. از اصلی ترین سنسورهای ساعت های هوشمند می توان به سنسور اکسیژن خون، ضربان قلب، اندازه گیری سطح استرس، پایش کیفیت خواب، پایش ضربان قلب، پیش بینی دوره زنانه اشاره کرد.

تماس و پیام: بعضی از ساعت‌های هوشمند شیائومی دارای اسپیکر و میکروفون بوده که با استفاده از آن می توانید به تماس های صوتی خود از پاسخ دهید. این قابلیت بسیار کاربردی بوده و باعث شده شما بدون نیاز به گوشی همراه خود بتوانید به تماس های خود پاسخ دهید.

از دیگر قابلیت های ساعت های هوشمند نمایش اعلانات و پیام های ورودی در دستگاه شما می باشد که بسیار کاربردی خواهد بود.

زبان فارسی: پشتیبانی از زبان فارسی در منو و اعلانات می تواند یک پیش نیاز در ساعت های هوشمند باشد. چون با استفاده از این قابلیت شما می توانید به راحتی با ساعت خود کار کرده و پیام های دریافتی به زبان فارسی را بخوانید و یا حتی به آن پاسخ دهید. بیشتر ساعت های شیائومی از زبان فارسی پشتیبانی می کنند

قیمت: قیمت ساعت شیائومی با توجه به امکانات و قابلیت های مختلف آن متغیر است. ولی می توان به جرات گفت که شرکت شیائومی دارای ساعت‌های با قیمت مناسب و امکانات بسیار زیاد است.

خب الان وقت این رسیده که چند ساعت شیائومی با قابلیت‌ و امکانات مختلف را به شما معرفی کنیم.

دستبند سلامتی هوشمند شیائومی Xiaomi Mi Band 7 Pro Smart Band

 

blank

 

امسال شیائومی همه را سورپرایز کرد و پس از مدت کوتاهی از معرفی و عرضه Mi Band 7 به بازار از نسخه پرو آن یعنی Mi Band 7 Pro رونمایی کرد. این دستبند جدید ظاهری میان دستبند و ساعت هوشمند دارد.

یکی از اصلی ترین تغییراتی که می بند ۷ پرو به نسبت نسخه عادی خود یعنی می بند ۷ داشته، برخورداری این دستبند از تراشه GPS است.
یکی از مهم ترین تغییراتی که می بند ۷ پرو به نسبت نسخه عادی خود یعنی می بند ۷ داشته، ظرفیت باتری آن است. ظرفیت باتری در Mi Band 7 برابر ۱۸۰ میلی آمپر ساعت بود که در نسخه ۷ Pro به ۲۳۵ میلی آمپر ساعت رسیده است.

صفحه نمایش می بند ۷ پرو نسبت به نسخه قبلی بزرگ‌تر شده و صفحه نمایش آن از سایز ۱٫۶۲ اینچ به ۱٫۶۴ اینچ رسیده است. همچنین رزولوشن می بند ۷ پرو از ۴۹۰×۱۹۲ به ۴۵۶×۲۸۰ تغییر پیدا کرده است. می بند ۷ پرو دارای سنسور نور محیطی نیز بوده که نور را متناسب با نور محیز تغییر می‌دهد.
در می بند ۷ و می بند ۷ پرو شاهد اضافه شدن حالت Always on Display هستیم که در نسخه‌های قبلی وجود نداشت.
قابلیت پایش ۲۴ ساعته سطح اکسیژن خون که در می بند ۷ و نسخه پرو به آن‌ها اضافه شده است. همچنین CPU آن نسبت به نسخه قبلی قوی تر شده است.
می بند ۷ پرو دارای Nfc نیز بوده که در نسخه معمولی آن وجود نداشت.

قابلیت ریپلای کردن پیام پیشفرض یا تنظیم شده به پیام یا تماس دریافتی که در می بند ۷ و نسخه پرو اضافه شده است.
تعداد حالت‌های ورزشی در Mi Band 7 برابر با ۱۰۰ حالت بود که در Mi Band 7 Pro به بیش از ۱۱۷ حالت افزایش پیدا کرده است.

پایش سلامتی بانوان

زمانی که شما قابلیت پایش سلامتی را روشن کنید باید در اپلیکیشن Mi Fitness اطلاعات مربوطه را وارد کنید تا در زمان نزدیک شدن به دوره عادت ماهانه به شما هشداری ارسال شود. همچنین می توانید در ساعت و اپلیکیشن سیکل ماهانه را بررسی کنید و در صورت نیاز از اطلاعات زمانی آن برای مراجعه به پزشک زنان استفاده کنید.

نمایشگر همواره روشن

Mi Band 7 Pro از قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن یا همان Always ON Display بهره می برد. با روشن کردن این قابلیت می توانید همیشه مثل یک ساعت کلاسیک، تاریخ و ساعت را بدون روشن کردن صفحه نمایش ببینید.
زمانی که صفحه ساعت روشن باشد، صفحه همیشگی و زمانی که صفحه در حالت استندبای باشد می‌توانید زمان را روی آن مشاهده کنید. فعال کردن این قابلیت باید به صورت دستی در تنظیمات گوشی یا ساعت انجام پذیرد.
روشنایی ۵۰۰nit نمایشگر حتی در روزهای آفتابی و زیر نور مستقیم هم سیاه نمی‌شود و واضح می‌ماند.

ساعت هوشمند شیائومی Xiaomi AmazFit T-Rex Pro Smartwatch گلوبال

ساعت تی رکس از زبان فارسی در اعلانات پشتیبانی کرده و دارای مقاومت در برابر نفوذ آب تا ۱۰۰ متر را داراست؛ بعلاوه این ساعت دارای ۱۵ استاندارد مقاومت نظامی بوده و از ۴ سیستم ماهواره‌ای جهانی پشتیبانی می‌کند. صفحه نمایش آن AMOLED بوده و از پایش سطح اکسیژن خون، پایش ضربان قلب، سیستم ارزیابی PAI، پایش کیفیت خواب و … پشتیبانی می‌کند.

ساعت هوشمند شیائومی Xiaomi Mibro T1 XPAW006 گلوبال

ساعت میبرو T1 XPAW006 از زبان فارسی در منو و اعلانات پشتیبانی می کند؛ بعلاوه این ساعت هوشمند قابلیت مکالمه بلوتوثی را نیز دارد. ساعت هوشمند T1 دارای واچ فیس های متنوع، قابلیت پایش کیفیت خواب، پایش ۲۴ ساعته ضربان قلب، اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون و … بوده و در برابر آب دارای مقاومت می باشد.

دستبند سلامتی هوشمند شیائومی Xiaomi AmazFit Band7  نسخه گلوبال

ساعت می بند ۷ دارای مقاومت در برابر نفوذ آب تا ۵۰ متر و نفوذ گرد و غبار است. شما با استفاده از این ساعت می توانید به سنجش و پایش ۱۲۰ حالت ورزشی مختلف بپردازید. از دیگر قابلیت های ساعت می بند ۷ می توان به اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون، پایش کیفیت خواب، اندازه‌گیری سطح استرس، اندازه گیری سطح فشار، یادآوری دوره قاعدگی زنان، پایش ۲۴ سلامتی ضربان قلب و … اشاره کرد.

ساعت هوشمند شیائومی Xiaomi IMILAB W01

 

blank

 

امروزه دستبندهای سلامتی و ساعت های هوشمند زیادی به بازار عرضه شده اند و شرکت های بزرگ مثل اپل و سامسونگ دیگر در این عرصه تنها نیستند. چند سالیست که شیائومی وارد این عرصه شده و توانسته سهم زیادی از بازار را با تنوع بالا در ساعت های هوشمند و دستبندهای سلامتی را از آن خود کند. یکی از جدیدترین ساعت های هوشمند این شرکت Xiaomi IMILAB W01 بوده که از لحاظ ظاهری و رابط کاربری پیشرفت قابل توجهی نسبت به نسخه های قبلی ساعت های شیائومی داشته است.

ردیابی بیش از ۷۰ حالت ورزشی مختلف
یکی از دلایل استفاده از ساعت های هوشمند را می توان استفاده از قابلیت های سلامتی و ورزشی آن دانست، این ساعت دارای قابلیت ردیابی ۷۰ نوع حالت ورزشی مختلف را دارد که شامل دویدن، دوچرخه سواری، کوهنوردی، تردمیل، دوچرخه ثابت، پیاده روی، نرمش، قایقرانی و … می‌شود که همگی به دقیق ترین حالت ممکن توسط ساعت جمع آوری شده و در اپلیکیشن نیز بصورت دقیق‌تر قابل مشاهده است.

قابلیت های سلامتی

اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون: با این قابلیت میزان SpO2 خونتان را اندازه‌گیری کنید و بدین ترتیب همواره شرایط جسمانی خودتان را تحت نظر داشته باشید؛ که هنگام انجام فعالیت‌های سنگین می‌تواند کاربرد بالایی داشته باشد.

اندازه‌گیری سطح استرس: استرس نیز یکی از عواملی است که بر سلامتی فرد کاملا تاثیرگذار است. این ساعت میزان استرس شما را در طول روز اندازه‌گیری می‌کند.

اندازه گیری سطح فشار: این ساعت در طول روز و حتی در هنگام خواب سطح فشار شما را بررسی می کند.

یادآوری دوره قاعدگی زنان: ساعت آیمی لب می تواند دوره قاعدگی و تخمک گذاری را ثبت کرده و قبل از دوره آن را به شما یادآوری کند.

برای خرید انواع ساعت های شیائومی می توانید به فروشگاه اینترنتی مسترکالا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا