مجله تکنولوژی

خانه ها هوشمندتر می شوند

برای مدت نسبتاً طولانی، سیستم های خودکار مزیت منحصراً ساختمان های اداری بودند. مردم واقعاً به خانه هوشمند اعتماد نداشتند. اما سال ها می گذرد، تعصب بی اساس ناپدید می شود و سیستم هایی که زندگی را برای مردم آسان تر می کند، به تدریج خانه های شخصی را نیز پر می کند.

،مدیر عامل شرکت مشاوران رهنما فردا خوزستان  نیز می‌گوید : «شک‌گرایی از بین رفته است، تقریباً ۴۰ درصد از مصرف‌کنندگان از برنامه‌های کاربردی خانه هوشمند استفاده می‌کنند. از سخنان مدیرعامل شرکت که از مصاحبه او گرفته شده است، مشخص می شود که نه تنها شهروندان عادی، بلکه سازندگان نیز به اشتباه خود پی برده اند. دشوار بود که چشمانمان را بر روی حقایق آشکار ببندیم: یک هوشمند سازی ساختمان  آسایش و ایمنی را فراهم می کند، در مصرف برق صرفه جویی می کند. 

سیستم تهویه خانه هوشمند

سیستم های خودکار اکنون در اوج توسعه خود هستند. پیش از این، کار آنها فقط شامل بستن به موقع درها یا سرگرمی های حداقلی بود. اکنون عملکرد همه مکانیسم های ممکن به سطح کاملاً جدیدی ارتقا یافته است. خود پنجره های شما کیفیت هوای اتاق را ارزیابی می کنند و در صورت لزوم برای تهویه باز می شوند. سیستم گرمایش خودکار نیز به همین صورت عمل می کند.

در روزهای گرم، خانه هوشمند به خودی خود اتاق را خنک می کند. اگر دمای اتاق از حد معمول بیشتر شود، پنجره به طور خودکار کم نور می شود. خیلی راحته این فناوری اجازه می دهد تا دمای اتاق را حدود ۱۰ درجه کاهش دهید.

محافظت در برابر مزاحمان

هیچ کس از حسگرهای حرکت نور شگفت زده نخواهد شد. پس هوشمند سازی ساختمان ، می توانید کنترل دستی سوئیچ ها را فراموش کنید، اما اینها در مقایسه با برنامه ای که حضور یک فرد را در یک آپارتمان شبیه سازی می کند، چیزهای کوچکی هستند. این سیستم است که بدخواهان را از دارایی شما دفع می کند. این کار با کمک لامپ هایی که به طور خودکار روشن و خاموش می شوند یا کرکره های غلتکی که هر از چند گاهی بدون اعمال خارجی بالا و پایین می شوند، انجام می شود.

خانه هوشمند به دستگاه تلفن همراه شما نیز متصل است. در صورت هک و نفوذ غیرمجاز، از اپلیکیشن اطلاع رسانی دریافت می کنید و می توانید اقدامات لازم را به موقع انجام دهید.

سیستم مدیریت

در این راستا کاربران می توانند همه چیز را برای خود شخصی سازی کنند. امکان نصب کل پنل روی دیوار و یا کنترل آن با استفاده از ریموت کنترل وجود دارد. روش اتصال خانه به برنامه قبلاً در بالا ذکر شد. علاوه بر این، کنترل از طریق دستیار صوتی راحت در نظر گرفته می شود (سازنده نقشی ایفا نمی کند).

نصب جزئی سیستم نیز امکان پذیر است. لانگ می‌گوید: «اگر هنوز متقاعد نشده‌اید، تولیدکنندگان بسته‌های سطح پایه را ارائه می‌دهند. بعداً می‌توان آن‌ها را به راحتی گسترش داد، و این تضمین می‌کند که پایه و اساس یک ملک کاربردی و مدرن را ایجاد کنید که زندگی را آسان‌تر کرده و کیف پول شما را نجات می‌دهد.”

به طور خلاصه می توان به مزایای اصلی خانه هوشمند اشاره کرد:

  • راحتی و آسایش
  • امنیت مسکن
  • صرفه جویی در مصرف برق (که به حفظ محیط زیست نیز کمک می کند و به آب و هوا آسیب نمی رساند)

اگر شما هم تصمیم گرفتین خانه خود را هوشمند کنید شرکت رهنما فردای خوزستان شما را در اجرای این هدف کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا